reklama - zainteresowany?

Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT - Onepress

Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT
ebook
Autor: Beata Gontar, Zbigniew Gontar
ISBN: 978-83-8088-583-7
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 8,90 zł (poprzednio: 24,72 zł)
Oszczędzasz: 64% (-15,82 zł)

Dodaj do koszyka Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT

Tagi: Zarządzanie | Zarządzanie projektami

Nowa wizja rozwoju Polski zawarta w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, zakłada budowanie wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnej, bezpiecznej i otwartej destynacji turystycznej. Obejmuje ona m.in. rozwój tzw. przemysłu czasu wolnego, w tym sektora gospodarki turystycznej, a także koncentrację potencjału finansowego lokalnego biznesu na jednym, dużym i kompleksowym produkcie turystycznym. Przewiduje się uruchomienie zintegrowanego produktu turystycznego, umożliwiającego efektywne prowadzenie działań promocyjnych, co będzie stymulować ruch turystyczny i przyczyni się do wzrostu gospodarczego.

W niniejszej książce autorzy proponują budowę zintegrowanego produktu turystycznego wokół idei miejskiej zrównoważonej turystyki oraz oferują narzędzia ewaluacyjne umożliwiające ocenę współpracy miasta z wyższymi uczelniami i korporacjami ICT we wdrażaniu pilotażowych rozwiązań. Na potrzeby publikacji stworzono listę potencjalnych pilotażowych projektów ICT wspierających strategię miejskiej zrównoważonej turystyki, m.in. budowy smart society w ramach projektów rewitalizacyjnych realizowanych na podobnej zasadzie, jak w korporacji Panasonic w Tokio czy Berlinie. Zaproponowano metodę oceny i hierarchizacji projektów ICT wspierających rozwój miejskiej zrównoważonej turystyki, pozwalającą oszacować wartość współpracy miasta z interesariuszami przy realizacji wspólnych projektów innowacyjnych.

Dodaj do koszyka Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT

 

Osoby które kupowały "Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT", wybierały także:

  • Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej
  • Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników
  • Kompendium zarządzania szkoleniami
  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking

Dodaj do koszyka Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT

Spis treści

Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

Wykaz skrótów 13

 

CZĘŚĆ Il. W POSZUKIWANIU ZRÓWNOWAŻONEJ SPECJALIZACJI TURYSTYCZNEJ DLA INTELIGENTNEGO MIASTA 19

  1. Definicja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 19
  2. Koncepcja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego – przegląd wybranych zagadnień 25
    1. Amalgamat turystyczny przestrzeni cyfrowej i rzeczywistej w inteligentnym i zrównoważonym mieście 25
    2. Rozszerzona rzeczywistość – nowy wymiar zrównoważonej turystyki 27
    3. Znakowanie kodami QR – nowy wymiar oznakowania turystycznego 29
    4. iBeacony w przestrzeni turystycznej miasta 30
    5. Baza danych POI 32
    6. Otwarte dane powiązane – siła napędowa dla innowacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście 32
    7. CitySDK – narzędzie do budowy aplikacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście 33
    8. Innowacyjne platformy P2P w zrównoważonej turystyce 35
  3. Mapa drogowa do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 40
  4. Łódź na drodze do zrównoważonej specjalizacji turystycznej 47
    1. IBM Smarter City Challenge 47
    2. Rower miejski – przykład infrastruktury zrównoważonej turystyki miasta 52

 

CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO AKADEMICKIE – INTEGRALNA CZĘŚĆ ŚRODOWISKA INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO 55

  1. Inicjatywy uniwersyteckie w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wstępna analiza problemu 55
  2. Odpowiedzialne badania i innowacje – nowy paradygmat w budowaniu zrównoważonej turystyki miasta 56
  3. Koncepcja nowej rewolucji przemysłowej i jej wpływ na zrównoważoną turystykę 61
  4. Nowy wymiar inteligentnych i zrównoważonych miast – idealne miasta 66
  5. Żywe laboratoria zrównoważonej turystyki 70
  6. Cyfrowe laboratorium analityczne zrównoważonej turystyki 72
  7. Środowisko akademickie Łodzi na drodze do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 80

 

CZĘŚĆ III. ANALIZA PORTFELA PROJEKTÓW NA RZECZ INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO 85

  1. Równoważenie portfela projektów zrównoważonej turystyki 85
    1. Aktualny stan wiedzy w dziedzinie zarządzania portfelem projektów zrównoważonej turystyki 85
    2. Innowacje w zrównoważonych modelach biznesu 90
    3. Zrównoważona karta wyników jako narzędzie strategii zrównoważonej turystyki 93
  2. Ocena wartości atrakcji turystycznych w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wskaźniki zrównoważonego rozwoju 94
  3. Ilustracyjny przykład zastosowania metod analityki zrównoważonego rozwoju w turystyce 106

Podsumowanie i kierunki dalszych badań 130

 

Literatura 131

Spis rysunków 141

Spis tabel 143

Objaśnienia 145

Aneks 1. Eksploracja procesów 151

Aneks 2. Norma Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej dla inteligentnych i zrównoważonych miast 155

Aneks 3. Konkurs Turystyka Jutra nadzorowany przez Światową Radę Podróży i Turystyki – komercyjne spojrzenie na zrównoważona turystykę 157

Dodaj do koszyka Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.