Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT - Onepress
ISBN: 978-83-8088-583-7
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 8,90 zł (poprzednio: 24,72 zł)
Oszczędzasz: 64% (-15,82 zł)
Nowa wizja rozwoju Polski zawarta w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, zakłada budowanie wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnej, bezpiecznej i otwartej destynacji turystycznej. Obejmuje ona m.in. rozwój tzw. przemysłu czasu wolnego, w tym sektora gospodarki turystycznej, a także koncentrację potencjału finansowego lokalnego biznesu na jednym, dużym i kompleksowym produkcie turystycznym. Przewiduje się uruchomienie zintegrowanego produktu turystycznego, umożliwiającego efektywne prowadzenie działań promocyjnych, co będzie stymulować ruch turystyczny i przyczyni się do wzrostu gospodarczego.
W niniejszej książce autorzy proponują budowę zintegrowanego produktu turystycznego wokół idei miejskiej zrównoważonej turystyki oraz oferują narzędzia ewaluacyjne umożliwiające ocenę współpracy miasta z wyższymi uczelniami i korporacjami ICT we wdrażaniu pilotażowych rozwiązań. Na potrzeby publikacji stworzono listę potencjalnych pilotażowych projektów ICT wspierających strategię miejskiej zrównoważonej turystyki, m.in. budowy smart society w ramach projektów rewitalizacyjnych realizowanych na podobnej zasadzie, jak w korporacji Panasonic w Tokio czy Berlinie. Zaproponowano metodę oceny i hierarchizacji projektów ICT wspierających rozwój miejskiej zrównoważonej turystyki, pozwalającą oszacować wartość współpracy miasta z interesariuszami przy realizacji wspólnych projektów innowacyjnych.
Osoby które kupowały "Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
Wykaz skrótów 13
CZĘŚĆ Il. W POSZUKIWANIU ZRÓWNOWAŻONEJ SPECJALIZACJI TURYSTYCZNEJ DLA INTELIGENTNEGO MIASTA 19
- Definicja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 19
- Koncepcja inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego – przegląd wybranych zagadnień 25
- Amalgamat turystyczny przestrzeni cyfrowej i rzeczywistej w inteligentnym i zrównoważonym mieście 25
- Rozszerzona rzeczywistość – nowy wymiar zrównoważonej turystyki 27
- Znakowanie kodami QR – nowy wymiar oznakowania turystycznego 29
- iBeacony w przestrzeni turystycznej miasta 30
- Baza danych POI 32
- Otwarte dane powiązane – siła napędowa dla innowacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście 32
- CitySDK – narzędzie do budowy aplikacji w inteligentnym i zrównoważonym mieście 33
- Innowacyjne platformy P2P w zrównoważonej turystyce 35
- Mapa drogowa do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 40
- Łódź na drodze do zrównoważonej specjalizacji turystycznej 47
- IBM Smarter City Challenge 47
- Rower miejski – przykład infrastruktury zrównoważonej turystyki miasta 52
CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO AKADEMICKIE – INTEGRALNA CZĘŚĆ ŚRODOWISKA INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO 55
- Inicjatywy uniwersyteckie w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wstępna analiza problemu 55
- Odpowiedzialne badania i innowacje – nowy paradygmat w budowaniu zrównoważonej turystyki miasta 56
- Koncepcja nowej rewolucji przemysłowej i jej wpływ na zrównoważoną turystykę 61
- Nowy wymiar inteligentnych i zrównoważonych miast – idealne miasta 66
- Żywe laboratoria zrównoważonej turystyki 70
- Cyfrowe laboratorium analityczne zrównoważonej turystyki 72
- Środowisko akademickie Łodzi na drodze do inteligentnego i zrównoważonego kierunku turystycznego 80
CZĘŚĆ III. ANALIZA PORTFELA PROJEKTÓW NA RZECZ INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO KIERUNKU TURYSTYCZNEGO 85
- Równoważenie portfela projektów zrównoważonej turystyki 85
- Aktualny stan wiedzy w dziedzinie zarządzania portfelem projektów zrównoważonej turystyki 85
- Innowacje w zrównoważonych modelach biznesu 90
- Zrównoważona karta wyników jako narzędzie strategii zrównoważonej turystyki 93
- Ocena wartości atrakcji turystycznych w inteligentnym i zrównoważonym mieście – wskaźniki zrównoważonego rozwoju 94
- Ilustracyjny przykład zastosowania metod analityki zrównoważonego rozwoju w turystyce 106
Podsumowanie i kierunki dalszych badań 130
Literatura 131
Spis rysunków 141
Spis tabel 143
Objaśnienia 145
Aneks 1. Eksploracja procesów 151
Aneks 2. Norma Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej dla inteligentnych i zrównoważonych miast 155
Aneks 3. Konkurs Turystyka Jutra nadzorowany przez Światową Radę Podróży i Turystyki – komercyjne spojrzenie na zrównoważona turystykę 157