Zasady zarządzania jakością - Onepress
ISBN: 978-83-781-4965-1
stron: 284, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-02
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 28,90 zł
Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie w perspektywie zarządczej teoretycznych i praktycznych podstaw różnych klasyfikacji zasad zarządzania jakością oraz uporządkowanej ich charakterystyki. Cel został sformułowany na podstawie wieloletniego doświadczenia autorki w projektowaniu oraz wdrażaniu zarówno systemu, jak i koncepcji zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach, z którego wynika między innymi, że opracowanie koncepcji zarządzania jakością w organizacji jest determinowane przyjętymi zasadami, a przede wszystkim ich rozumieniem. Stanowi to o różnicy między koncepcjami zarządzania jakością w organizacjach. Cel uzasadniony jest również potrzebami dydaktycznymi wynikającymi z programu kształcenia studentów na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Książka jest adresowana zarówno do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowo-dydaktycznych szkół wyższych, jak i praktyków zajmujących się zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach przemysłowych, usługowych i handlowych, w tym konsultantów. Szczególnym adresatem jest kadra zarządzająca organizacjami (w tym w sektorze non-profit), w których jest wdrażana lub doskonalona koncepcja zarządzania jakością.
Osoby które kupowały "Zasady zarządzania jakością", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Zasady zarządzania jakością eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1.Charakterystyka zarządzania jakością 13
1.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 13
1.2. Modele zarządzania jakością 21
1.3. System zarządzania jakością 29
Rozdział 2. Podstawy zasad zarządzania jakością 32
2.1. Teoretyczne podstawy zasad zarządzania jakością 32
2.1.1. Zasady związane z zarządzaniem organizacją 33
2.1.2. Zasady związane z zarządzaniem marketingiem 99
2.1.3. Zasady związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi 120
2.1.4. Zasady związane z zarządzaniem procesami 140
2.2. Praktyczne podstawy zasad zarządzania jakością 148
2.3. Pomiar realizacji zasad zarządzania jakością 166
Rozdział 3. Zasady kompleksowego zarządzania jakością 171
3.1. Zaangażowanie kierownictwa 172
3.2. Orientacja na klienta 178
3.3. Orientacja na pracownika 182
3.4. Koncentracja na faktach 187
3.5. Ciągłe doskonalenie 193
3.6. Powszechne uczestnictwo 196
Rozdział 4. Zasady zarządzania jakością według PN-EN ISO 9000:2015-10 198
4.1. Orientacja na klienta 198
4.2. Przywództwo 201
4.3. Zaangażowanie ludzi 203
4.4. Podejście procesowe 205
4.5. Doskonalenie 207
4.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów 210
4.7. Zarządzanie relacjami 211
Rozdział 5. Zasady doskonałości 214
5.2. Tworzenie zrównoważonej przyszłości 219
5.3. Rozwijanie zdolności organizacji 224
5.4. Wykorzystanie kreatywności i innowacji 225
5.5. Przewodzenie z wizją, inspiracją i uczciwością 226
5.6. Elastyczne zarządzanie 227
5.7. Odnoszenie sukcesów dzięki talentom pracowników 229
5.8. Utrzymywanie doskonałych wyników 229
Rozdział 6. Zasady doskonałości w administracji publicznej 234
6.1. Zarys koncepcji zarządzania 234
6.2. Orientacja na wyniki 239
6.3. Koncentracja na obywatelu-kliencie 245
6.4. Przywództwo i stałość celów 247
6.5. Zarządzanie przez procesy i fakty 252
6.6. Rozwój i zaangażowanie pracowników 255
6.7. Ciągłe uczenie się, innowacje i doskonalenie 257
6.8. Rozwój partnerstwa 260
6.9. Odpowiedzialność społeczna 261
Zakończenie 262
Bibliografia 267
Indeks 280