reklama - zainteresowany?

Zarządzanie rozwojem współczesnych miast - Onepress

Zarządzanie rozwojem współczesnych miast
ebook
Autor: Justyna Danielewicz, Dorota Sikora-Fernandez
ISBN: 978-83-8142-505-6
stron: 340, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 10,10 zł (poprzednio: 22,44 zł)
Oszczędzasz: 55% (-12,34 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie rozwojem współczesnych miast

Tagi: Zarządzanie | Zarządzanie projektami

Miasta są złożonymi, wieloelementowymi organizmami, a zarządzanie nimi wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Obecnie, gdy w zarządzaniu miastami istotnego znaczenia nabrało podejście terytorialne, trzeba zwrócić uwagę na powiązania funkcjonalne między tymi ośrodkami. Szczególnie ważne jest zintegrowane podejście do zagospodarowania przestrzeni, planowania systemów infrastruktury technicznej czy rozwoju społeczno-gospodarczego, co powinno przekładać się na planowanie i realizowanie poszczególnych polityk miejskich opierających się na współpracy wielu interesariuszy.

W publikacji wyjaśniono teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania rozwojem miast, integrując wielopłaszczyznową i wieloaspektową problematykę zarządzania miejskiego. Książka jest adresowana do osób zainteresowanych zarządzaniem współczesnymi obszarami miejskimi z uwzględnieniem podejścia terytorialnego - zarówno do władz samorządowych, instytucji działających na rzecz rozwoju lokalnego, jak i do studentów.

Dodaj do koszyka Zarządzanie rozwojem współczesnych miast

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie rozwojem współczesnych miast", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Zarządzanie rozwojem współczesnych miast

Spis treści

Zarządzanie rozwojem współczesnych miast eBook -- spis treści

Wprowadzenie                9

Sylwetka naukowa Profesora Tadeusza Markowskiego               13

Wykaz dorobku Profesora Tadeusza Markowskiego      21

 

Część 1. Koncepcje zarządzania rozwojem miast             47

Tadeusz Marszał: Rozwój zrównoważony a planowanie miast w świetle doświadczeń ostatniego ćwierćwiecza              49

Andrzej Klasik, Florian Kuźnik: Nowa urbanizacja miast i aglomeracji miejskich o przemysłowej proweniencji   65

Wanda M. Gaczek: Przekształcenia wybranych elementów systemu regionalnego Polski           79

Justyna Danielewicz, Małgorzata Żak-Skwierczyńska: „Governance” jako element zintegrowanego zarządzania rozwojem obszarów metropolitalnych       93

Dorota Sikora-Fernandez: Szanse i zagrożenia wdrażania koncepcji „smart city” w Polsce           121

 

Część 2. Czynniki i instrumenty rozwoju miast 139

Paweł Churski, Tomasz Herodowicz, Barbara Konecka-Szydłowska, Robert Perdał: Czynniki rozwoju w praktyce polityki spójności zorientowanej terytorialnie  141

Aleksandra Nowakowska: Kapitał terytorialny – źródło przewagi konkurencyjnej          165

Agnieszka Orankiewicz, Maciej Turała: Czynniki rozwoju miast w Polsce – wstęp do badań        175

Jacek Zaucha, Tomasz Komornicki: Scenariusze rozwoju metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot        189

Wawrzyniec Rudolf: Marketing terytorialny a generowanie rozwoju miast i regionów  215

 

Część 3. Kluczowe aspekty realizacji wybranych polityk miejskich         241

Dominik Drzazga: Planowanie przestrzenne jako instrument ochrony interesów publicznych   243

Adam Kowalewski: Interes publiczny i przestrzeń – kilka uwag 265

Danuta Stawasz, Magdalena Wiśniewska: Uwarunkowania sprawnego zarządzania procesami rewitalizacji w polskich miastach             281

Janusz Reichel: Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na tle organizacji innych sektorów  297

Filip Łukasz Moterski: Publiczny wymiar sportu 313

Dodaj do koszyka Zarządzanie rozwojem współczesnych miast

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.