reklama - zainteresowany?

Zarządzanie różnorodnością pracowników - Onepress

Zarządzanie różnorodnością pracowników
ebook
Autor: Sylwia Przytuła
ISBN: 9788301206178
stron: 270, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-28
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie różnorodnością pracowników

Tagi: Zarządzanie

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa, wiek, płeć, narodowość), wtórnej (wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, religia) oraz organizacyjnej (stanowisko, hierarchia, poziom decyzyjności styl pracy i zarządzania). Tak rozumiana różnorodność staje się przedmiotem namysłu nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych. W naukach o zarządzaniu chodzi przede wszystkim o wypracowanie nowego modelu zarządzania zasobami ludzkimi. Książka pod redakcją dr Sylwii Przytuły traktuje zagadnienie bardzo praktycznie. Poszczególni autorzy wychodzą od swoich badań dotyczących rożnych segmentów różnorodności i przechodzą do komentarzy i opinii dających się zastosować w praktyce. "Przedstawiony przez Autorów monografii problem został dostrzeżony w sposób umiejętny. Wiodące kategorie badawcze, eksponowane w poszczególnych rozdziałach oraz zależności występujące między nimi wyjaśniono w sposób satysfakcjonujący, pokazując szeroki i wieloaspektowy kontekst prowadzonych rozważań. Podjęty temat jest oryginalny, aktualny oraz ważny zarówno z ekonomicznego, jak i społecznego punktu widzenia. Umiejętnie wpisuje się w nurt pogłębiania, uzupełniania oraz rozszerzania istniejącej wiedzy, a także wskazywania dalszych kierunków badań w omawianym zakresie. Próba uzupełnienia zidentyfikowanej przez Autorów luki badawczej jest cenna i zasadna oraz świadczy o ich dużej dociekliwości naukowej." Z recenzji Prof. dr hab. Anny Wziątek-Staśko

Dodaj do koszyka Zarządzanie różnorodnością pracowników

Spis treści

Zarządzanie różnorodnością pracowników eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wprowadzenie
  • Część I. Trendy globalnego rynku pracy
  • ROZDZIAŁ 1. Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytuła)
    • 1.1. Wstęp
    • 1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy
    • 1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość
    • 1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym
    • 1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy
    • 1.6. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 2. Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności zespołów pracowniczych (Małgorzata Striker)
    • 2.1. Wstęp
    • 2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy
    • 2.3. Wybrane teorie migracji
    • 2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni
    • 2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach
    • 2.6. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 3. Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytuła, Katarzyna Krysińska-Kościańska)
    • 3.1. Wstęp
    • 3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością
    • 3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej
    • 3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno-psychologicznej
    • 3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce zarządzania
    • 3.6. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 4. Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy (Gabriela Strzelec)
    • 4.1. Wstęp
    • 4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy
    • 4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy
    • 4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością
    • 4.5. Migranci i ekspatrianci wyniki pilotażu
    • 4.6. Konkluzje
    • Bibliografia
  • Część II. Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym
  • ROZDZIAŁ 5. Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości (Alicja Smolbik-Jęczmień)
    • 5.1. Wstęp
    • 5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy
    • 5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+
    • 5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 3853 lat)
    • 5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 2338 lat)
    • 5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 1824 lat)
    • 5.7. Wielopokoleniowość pracowników refleksje z badań
    • 5.8. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 6. Zarządzanie różnorodnością płci i wynikające z niego korzyści wobec nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk)
    • 6.1. Wstęp
    • 6.2. Ustalenia terminologiczne
    • 6.3. Nierówności płci na rynku pracy
    • 6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci
    • 6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci w świetle badań własnych
    • 6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach
    • 6.7. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 7. Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska)
    • 7.1. Wstęp
    • 7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych
    • 7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych wyniki badań6
      • 7.3.1. Metodyka badań
      • 7.3.2. Wyniki badań jakościowych
      • 7.3.3. Wyniki badań ilościowych
    • 7.4. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 8. Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy (Grzegorz Filipowicz)
    • 8.1. Wstęp
    • 8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy
    • 8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości
      • 8.3.1. Nowe kompetencje
    • 8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji
      • 8.4.1. Trudności przezwyciężenia bariery średniego wzrostu
      • 8.4.2. Systematyczna utrata talentów
    • 8.5. Konkluzje sugestie rozwojowe
      • 8.5.1. Rewolucja w systemie edukacji
      • 8.5.2. Wsparcie innowacyjności
      • 8.5.3. Różnorodność rynku pracy
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 9. Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania impresje z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek)
    • 9.1. Wstęp
    • 9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników
    • 9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych
    • 9.4. Case study obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej
      • 9.4.1. Ekspaci
      • 9.4.2. Pracownicy kontraktowi
    • 9.5. Konkluzje
    • Bibliografia
  • Część III. Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych
  • ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska-Mikonowicz, Aleksandra Wojciechowska)
    • 10.1. Wstęp
      • 10.1.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) i zarządzanie różnorodnością (D & I)
    • 10.2. Metodyka badań własnych
    • 10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte w strategii firmy?
      • 10.3.1. Credit Agricole
      • 10.3.2. Credit Suisse
      • 10.3.3. Google
      • 10.3.4. PwC
      • 10.3.5. Infor
      • 10.3.6. Przedsiębiorstwo X
      • 10.3.7. Przedsiębiorstwo Y
    • 10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością?
      • 10.4.1. Credit Agricole
      • 10.4.2. Credit Suisse
      • 10.4.3. Google
      • 10.4.4. PwC
      • 10.4.5. Infor
      • 10.4.6. Przedsiębiorstwo X
      • 10.4.7. Przedsiębiorstwo Y
    • 10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane?
      • 10.5.1. Credit Agricole
      • 10.5.2. Credit Suisse
      • 10.5.3. Google
      • 10.5.4. PwC
      • 10.5.5. Infor
      • 10.5.6. Przedsiębiorstwo X
      • 10.5.7. Przedsiębiorstwo Y
    • 10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje?
      • 10.6.1. Credit Agricole
      • 10.6.2. Credit Suisse
      • 10.6.3. Google
      • 10.6.4. PwC
      • 10.6.5. Infor
      • 10.6.6. Przedsiębiorstwo X
      • 10.6.7. Przedsiębiorstwo Y
    • 10.7. Konkluzje
    • Bibliografia
    • Załącznik 1
  • ROZDZIAŁ 11. Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska)
    • 11.1. Wstęp
    • 11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych
    • 11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych
    • 11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych
    • 11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych
    • 11.6. Refleksje z badań
    • 11.7. Konkluzje
    • Bibliografia
  • ROZDZIAŁ 12. Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego rynku pracy panel ekspertów (Sylwia Przytuła, Gabriela Strzelec)
    • 12.1. Metodyka badań
    • 12.2. Charakterystyka grupy
    • 12.3. Organizacja i przebieg panelu
    • 12.4. Konkluzje
    • Bibliografia
  • Notki o Autorach
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Zarządzanie różnorodnością pracowników

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.