Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy - Onepress
ISBN: 978-83-283-1563-1
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2015-05-12
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 17,45 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-17,45 zł)
Dobre zarządzanie oznacza pokazanie przeciętnym ludziom, jak wykonywać pracę najlepszych.
John D. Rockefeller
ZarzÄ…dzanie zaangażowaniem pracowników to takie sÅ‚owo klucz, które co jakiÅ› czas jak bumerang powraca w każdej organizacji. Szczególnie w okresie prosperity sposoby na zwiÄ™kszenie zaangażowania pracowników wzbudzajÄ… zainteresowanie zarzÄ…du, niepokój menedżerów i panikÄ™ dziaÅ‚u HR. Przeprowadza siÄ™ analizy, zwoÅ‚uje zebrania kadry zarzÄ…dzajÄ…cej, zatrudnia zewnÄ™trznÄ… firmÄ™, która ma „podnieść morale i zwiÄ™kszyć motywacjÄ™”, organizuje kilka szkoleÅ„ i... cisza. Przychodzi kryzys, obroty spadajÄ…, temat umiera Å›mierciÄ… naturalnÄ…. Aż do momentu, kiedy znów ktoÅ› zauważa, że pracownicy sÄ… ważni.
Czy zatem zaangażowanie pracowników w lepsze, wydajniejsze wykonywanie powierzonych zadań to tylko mrzonka? Czy należy na nie machnąć ręką i robić swoje? Oczywiście, że nie! Prawda jest taka, że potencjał do zwiększenia entuzjazmu pracowników bez jakichkolwiek nakładów finansowych w większości firm jest potężny! Ludzie przeważnie chcą lepiej pracować. Problem leży gdzie indziej. Jest nim brak odpowiedniego podejścia wśród menedżerów. A przecież podstawowym zadaniem menedżera jest umiejętność motywowania podwładnych. Tylko dzięki temu firma będzie w stanie rozwijać się, a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów i wyjść z nich zwycięsko.
Artur Żurek jest doradcą, interim managerem i coachem specjalizującym się w zarządzaniu zmianą oraz w zagadnieniach związanych z kulturą korporacyjną i zaangażowaniem pracowników. Doradza zarządom firm w Polsce i Rosji, na Ukrainie i Bliskim Wschodzie. Zanim rozpoczął własną praktykę (TMC Artur Żurek), przez ponad 25 lat zdobywał doświadczenie zawodowe na stanowiskach zarządczych w bankach (Bank BPH SA, BRE Bank SA), firmach IT i telekomunikacyjnej oraz na wysokich stanowiskach w firmach doradczych (KPMG, Boston Consulting Group, Spencer Stuart). Z wykształcenia jest psychologiem i ekonomistą. Zaangażowaniem pracowników zajmował się zarówno z pozycji szefa zasobów ludzkich, jak i konsultanta.
Osoby które kupowały "Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Techniki wpływu. Kurs video. Broń się przed manipulacją i skutecznie przekonuj innych 79,00 zł, (19,75 zł -75%)
- Angielski w korpoświecie. Kurs video. Skuteczna komunikacja w środowisku zawodowym 129,00 zł, (32,25 zł -75%)
Spis treści
Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy eBook -- spis treści
O autorze (5)
Wprowadzenie (7)
1. Zaangażowanie pracowników - czyli czym zaangażowanie różni siÄ™ od zadowolenia (13)
2. Typy pracowników - czyli jak zachowujÄ… siÄ™ pracownicy i czy rzeczywiÅ›cie wpÅ‚ywajÄ… na wyniki firmy (21)
3. Pomiar poziomu zaangażowania - czyli mierzyć, nie mierzyć. Czym różni siÄ™ ranking od diagnozy, a monitorowanie od zarzÄ…dzania? (35)
4. Rola menedżera - czyli kto odpowiada za poziom zaangażowania pracowników (47)
5. Oddziaływanie na zaangażowanie - czyli jak działać proaktywnie, długoterminowo i nie wpaść w pułapkę kosztownych działań reaktywnych (65)
6. Ciężkie czasy - czyli jak wykorzystać sytuacje niepewności i zagrożenia do zbudowania zaangażowanego zespołu (87)
7. Kilka przykÅ‚adów z ciężkich czasów (105)
8. Kultura korporacyjna - czyli co różni wartoÅ›ci korporacyjne od rzeczywistego zachowania pracowników (121)
9. Zacznijmy od siebie - czyli jak podnoszÄ…c zaangażowanie pracowników, nie zapomnieć o sobie. Jak wpÅ‚ywać na swoje zaangażowanie, nie czekajÄ…c na innych? (135)
10. Uwagi końcowe - czyli liczy się percepcja i skuteczność, a nie fakty i intencja (145)
ZakoÅ„czenie - czyli co dalej z zaangażowaniem pracowników (155)
Załącznik. Podsumowanie (161)