Zarządzanie pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji - Onepress
ISBN: 978-83-7695-862-0
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2021-06-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 22,50 zł
Praca jako uniwersalny i centralny programator ludzkich działań ulega istotnym przemianom ze względu na zmiany w otoczeniu i wewnątrz organizacji. Organizacje przyjmują nowe struktury, sprzyjające efektywnemu realizowaniu pracy. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wywołują potrzebę innych niż dotychczas metod podziału i organizacji pracy, odmiennych sposobów zarządzania i kontroli. Następują zmiany form organizacji pracy i zatrudnienia w zakresie kontroli procesów pracy. Zmienia się też pracownik wykonujący pracę. Miejsca starszych pracowników zajmują pracownicy młodego pokolenia, mający odmienne oczekiwania wobec pracy i pracodawcy. Wymusza to potrzebę rozwoju przywództwa w organizacjach i nowego podejścia do motywowania pracowników. Wymienione przeobrażenia wymagają innego podejścia do zarządzania pracą. Zagadnieniom tym poświęcona jest monografia, która nawiązuje do zarządzania pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji.
Osoby które kupowały "Zarządzanie pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Zarządzanie pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji eBook -- spis treści
Wstęp 7
1. Podejście do organizacji w warunkach nowej gospodarki 9
1.1. Istota i cechy organizacji 9
1.2. Otoczenie organizacji 11
1.3. Ewolucja podejścia do organizacji 19
1.4. Wybrane współczesne modele organizacji 23
2. Praca w nowych uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji 29
2.1. Istota i znaczenie pracy w życiu człowieka 29
2.2. Miejsce pracy w systemie wartości pracowników 32
2.3. Praca we współczesnej gospodarce 38
3. Niestandardowe formy zatrudnienia 43
3.1. Definicja i typologia form zatrudnienia 43
3.2. Wybrane rodzaje niestandardowych form zatrudnienia 44
3.3. Wyzwania, szanse i zagrożenia w aspekcie niestandardowych form zatrudnienia 56
4. Współczesne formy organizacji pracy 59
4.1. Istota form organizacji pracy 59
4.2. Pojęcie, znaczenie i rodzaje pracy indywidualnej 60
4.3. Pojęcie i znaczenie pracy zespołowej 62
4.4. Rodzaje zespołów 64
4.5. Budowanie zespołu oraz charakterystyka ról zespołowych 68
4.6. Efektywność pracy zespołowej 77
5. Przywództwo i motywowanie 84
5.1. Charakterystyka przywództwa 84
5.2. Kompetencje współczesnego lidera – przywódcy 86
5.3. Motywowanie jako funkcja przywódcy 92
6. Kontrola przebiegu pracy 97
6.1. Pojęcie i znaczenie kontroli 97
6.2. Cele, funkcje i rodzaje kontroli. 100
6.3. Etapy procesu kontroli 102
6.4. Dysfunkcje kontroli oraz czynniki ją utrudniające 103
6.5. Determinanty skuteczności i efektywności systemów kontroli 107
6.6. Wyzwania i kierunki doskonalenia kontroli przebiegu pracy 109
Zakończenie 112
Bibliografia 114
Spis rysunków 125
Spis tabel 125
Summary 126