reklama - zainteresowany?

Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II - Onepress

Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II
ebook
Autor: Sławomir Wawak
ISBN: 978-83-246-9473-0
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-18
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II

Tagi: Zarządzanie

Kompendium wiedzy na temat systemów zarządzania jakością

  • Poznaj filozofię i zasady zarządzania jakością
  • Przygotuj firmę do wdrożenia norm ISO
  • Zastosuj nowoczesne metody zarządzania jakością
  • Wykorzystaj narzędzia informatyczne

W ciągu ostatnich lat w gospodarce światowej dokonało się wiele zmian, a konkurencja na rynku wzrosła. W wyniku tego jakość produktów, usług i obsługi klienta stała się podstawowym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsiębiorstwa. Nadal jednak wiele firm popełnia podstawowe błędy identyfikując przyczyny niskiej jakości i próbując ją poprawić. Takie błędy okazują się niezwykle kosztowne -- prowadzą do utraty pozycji rynkowej lub nawet upadku przedsiębiorstwa. Jedynym sposobem uniknięcia problemów jest stosowanie sprawdzonych systemów zarządzania jakością oraz wdrożenie praktycznych metod i narzędzi.

"Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II" to podręcznik dla kadry menedżerskiej i studentów, przedstawiający podstawy wiedzy związanej z zarządzaniem jakością. Prezentuje zasady zarządzania przez jakość (TQM -- Total Quality Management) oraz efekty ekonomiczne zmian w organizacji powodowanych wprowadzeniem systemu zarządzania jakością. W książce opisano normy związane z zarządzaniem jakością, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również praktyczne metody zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.

  • Idea, filozofia i zasady TQM
  • Koszty wprowadzania zarządzania jakością
  • Normy zarządzania jakością ISO 9001
  • Przygotowanie firmy do audytu
  • Zarządzanie środowiskiem i BHP
  • Normy ISO 14001 oraz PN-N-18001
  • Narzędzia i metody zarządzania jakością
  • Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie jakością

W oparciu o wiadomości zawarte w tej książce można samodzielnie zaprojektować model zarządzania jakością w firmie.

Dodaj do koszyka Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II

Spis treści

Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II eBook -- spis treści

Wstęp (7)

1. Idea zarządzania przez jakość (9)

  • Wprowadzenie (9)
  • Pojęcie TQM-u (11)
  • Od jakości do TQM-u (11)
  • Słownik pojęć związanych z jakością (18)
  • Twórcy TQM-u (20)
  • Test (24)

2. Idea i zasady TQM-u (27)

  • 14 zasad Deminga (27)
  • Juran - zasady planowania jakości (32)
  • 10 kroków do TQM-u wg Jurana (33)
  • 14 etapów doskonalenia jakości wg Crosby'ego (34)
  • Idea zarządzania w TQM-ie (35)
  • Przyczyny niewłaściwego działania TQM-u (37)
  • Polska Nagroda Jakości (38)
  • Test (40)

3. Koszty jakości (43)

  • Wprowadzenie (43)
  • Podział kosztów jakości i relacje między nimi (44)
  • Jakość projektowana (49)
  • Rachunek kosztów jakości (50)
  • Analiza kosztów jakości (53)
  • Koszty jakości jako narzędzie zarządzania (55)
  • Rola kosztów jakości (58)
  • Koszty jakości w świetle unormowań międzynarodowych (60)
  • Koszty jakości w organizacji (71)
  • Test (73)

4. System zarządzania jakością ISO 9000 (75)

  • Wprowadzenie (75)
  • Historia normalizacji systemów jakości (76)
  • Normy serii ISO 9000 (85)
  • Wymagania normy ISO 9001:2000 (87)
  • Przejście od ISO 9001:1994 do ISO 9001:2000 (97)
  • System i proces - nowe pojęcia w ISO 9000 (97)
  • Osiem zasad zarządzania jakością (101)
  • Analiza procesów zachodzących w firmie (109)
  • Korzyści z wdrożenia systemu ISO 9001 (110)
  • Dokumentacja systemu (112)
  • Auditowanie i certyfikacja (125)
  • Przygotowanie i wdrożenie systemu (139)
  • Przyczyny niewłaściwego działania systemu jakości (144)
  • Idea TQM a normalizacja zarządzania jakością (150)
  • Test (156)

5. Zarządzanie środowiskiem i BHP (159)

  • Wprowadzenie (159)
  • Zarządzanie środowiskowe (164)
  • Normy serii ISO 14000 (165)
  • Słownik podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem środowiskowym (167)
  • Wymagania normy ISO 14001:1996 (168)
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy (172)
  • Słownik podstawowych pojęć BHP (172)
  • Wymagania normy PN-N-18001:1999 (174)
  • Porównanie wymagań norm systemów zintegrowanych (176)
  • Ocena ryzyka zawodowego (176)
  • Test (178)

6. Narzędzia i metody (181)

  • Formularz zbierania danych (181)
  • Karty przebiegu (182)
  • Wykres drzewa (183)
  • Wykres Ishikawy (185)
  • FMEA - analiza skutków wad (187)
  • QFD - dopasowanie funkcji jakości (190)
  • "Burza mózgów" (198)
  • Histogram (199)
  • Karta kontrolna (200)
  • Metoda ABC (203)
  • Metoda Taguchiego (209)
  • Kaizen (211)
  • Koła jakości (213)
  • Benchmarking (214)
  • Test (216)

7. Wspomaganie informatyczne systemu zarządzania jakością (219)

  • System informacji menedżerskiej w zakresie jakości (219)
  • Open source - dlaczego nie warto wydawać pieniędzy na oprogramowanie (234)

Odpowiedzi do testów (247)

Literatura (249)

Skorowidz (259)

Dodaj do koszyka Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.