Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II - Onepress
ISBN: 978-83-246-9473-0
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)
Kompendium wiedzy na temat systemów zarządzania jakością
- Poznaj filozofię i zasady zarządzania jakością
- Przygotuj firmę do wdrożenia norm ISO
- Zastosuj nowoczesne metody zarządzania jakością
- Wykorzystaj narzędzia informatyczne
W ciągu ostatnich lat w gospodarce światowej dokonało się wiele zmian, a konkurencja na rynku wzrosła. W wyniku tego jakość produktów, usług i obsługi klienta stała się podstawowym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsiębiorstwa. Nadal jednak wiele firm popełnia podstawowe błędy identyfikując przyczyny niskiej jakości i próbując ją poprawić. Takie błędy okazują się niezwykle kosztowne -- prowadzą do utraty pozycji rynkowej lub nawet upadku przedsiębiorstwa. Jedynym sposobem uniknięcia problemów jest stosowanie sprawdzonych systemów zarządzania jakością oraz wdrożenie praktycznych metod i narzędzi.
"Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II" to podręcznik dla kadry menedżerskiej i studentów, przedstawiający podstawy wiedzy związanej z zarządzaniem jakością. Prezentuje zasady zarządzania przez jakość (TQM -- Total Quality Management) oraz efekty ekonomiczne zmian w organizacji powodowanych wprowadzeniem systemu zarządzania jakością. W książce opisano normy związane z zarządzaniem jakością, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również praktyczne metody zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.
- Idea, filozofia i zasady TQM
- Koszty wprowadzania zarządzania jakością
- Normy zarządzania jakością ISO 9001
- Przygotowanie firmy do audytu
- Zarządzanie środowiskiem i BHP
- Normy ISO 14001 oraz PN-N-18001
- Narzędzia i metody zarządzania jakością
- Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie jakością
W oparciu o wiadomości zawarte w tej książce można samodzielnie zaprojektować model zarządzania jakością w firmie.
Osoby które kupowały "Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II eBook -- spis treści
Wstęp (7)
1. Idea zarządzania przez jakość (9)
- Wprowadzenie (9)
- Pojęcie TQM-u (11)
- Od jakości do TQM-u (11)
- Słownik pojęć związanych z jakością (18)
- Twórcy TQM-u (20)
- Test (24)
2. Idea i zasady TQM-u (27)
- 14 zasad Deminga (27)
- Juran - zasady planowania jakości (32)
- 10 kroków do TQM-u wg Jurana (33)
- 14 etapów doskonalenia jakości wg Crosby'ego (34)
- Idea zarządzania w TQM-ie (35)
- Przyczyny niewłaściwego działania TQM-u (37)
- Polska Nagroda Jakości (38)
- Test (40)
3. Koszty jakości (43)
- Wprowadzenie (43)
- Podział kosztów jakości i relacje między nimi (44)
- Jakość projektowana (49)
- Rachunek kosztów jakości (50)
- Analiza kosztów jakości (53)
- Koszty jakości jako narzędzie zarządzania (55)
- Rola kosztów jakości (58)
- Koszty jakości w świetle unormowań międzynarodowych (60)
- Koszty jakości w organizacji (71)
- Test (73)
4. System zarządzania jakością ISO 9000 (75)
- Wprowadzenie (75)
- Historia normalizacji systemów jakości (76)
- Normy serii ISO 9000 (85)
- Wymagania normy ISO 9001:2000 (87)
- Przejście od ISO 9001:1994 do ISO 9001:2000 (97)
- System i proces - nowe pojęcia w ISO 9000 (97)
- Osiem zasad zarządzania jakością (101)
- Analiza procesów zachodzących w firmie (109)
- Korzyści z wdrożenia systemu ISO 9001 (110)
- Dokumentacja systemu (112)
- Auditowanie i certyfikacja (125)
- Przygotowanie i wdrożenie systemu (139)
- Przyczyny niewłaściwego działania systemu jakości (144)
- Idea TQM a normalizacja zarządzania jakością (150)
- Test (156)
5. Zarządzanie środowiskiem i BHP (159)
- Wprowadzenie (159)
- Zarządzanie środowiskowe (164)
- Normy serii ISO 14000 (165)
- Słownik podstawowych pojęć związanych z zarządzaniem środowiskowym (167)
- Wymagania normy ISO 14001:1996 (168)
- Bezpieczeństwo i higiena pracy (172)
- Słownik podstawowych pojęć BHP (172)
- Wymagania normy PN-N-18001:1999 (174)
- Porównanie wymagań norm systemów zintegrowanych (176)
- Ocena ryzyka zawodowego (176)
- Test (178)
6. Narzędzia i metody (181)
- Formularz zbierania danych (181)
- Karty przebiegu (182)
- Wykres drzewa (183)
- Wykres Ishikawy (185)
- FMEA - analiza skutków wad (187)
- QFD - dopasowanie funkcji jakości (190)
- "Burza mózgów" (198)
- Histogram (199)
- Karta kontrolna (200)
- Metoda ABC (203)
- Metoda Taguchiego (209)
- Kaizen (211)
- Koła jakości (213)
- Benchmarking (214)
- Test (216)
7. Wspomaganie informatyczne systemu zarządzania jakością (219)
- System informacji menedżerskiej w zakresie jakości (219)
- Open source - dlaczego nie warto wydawać pieniędzy na oprogramowanie (234)
Odpowiedzi do testów (247)
Literatura (249)
Skorowidz (259)