Zagrożenia do przewidzenia. Jak wykrywać oznaki kryzysów w firmie i gospodarce - Onepress
Tytuł oryginału: Predictable Surprises: The Disasters You Should Have Seen Coming, and How to Prevent Them (Leadership for the Common Good)
Tłumaczenie: Piotr Fraś, Radomir Juszczyk, Michał Lipa
ISBN: 83-246-0351-4
stron: 304, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2006-09-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 49,00 zł
Problemy nie pojawiają się znikąd --
można je dość precyzyjnie przewidzieć
- Jak rozpoznać zagrożenia i jak im zapobiegać?
- Spektakularne porażki i kryzysy pod lupą
- Czynnik ludzki -- najsłabsze ogniwo?
- Sześć cech przewidywalnych zagrożeń
- Ile tak naprawdę kosztuje bierność?
Problemy, kryzysy i katastrofy nie rodzą się w jednej chwili. Z reguły są efektem następujących po sobie zdarzeń prowadzących do pozornie nieprzewidywalnego zakończenia. Jak pokazuje życie, owa nieprzewidywalność jest najczęściej spowodowana przez bardzo, bardzo przewidywalne czynniki -- ludzką ignorancję, zaniedbanie i strach przed działaniem. Jak zatem działać, żeby uniknąć problemów i odczytywać znaki, które je zapowiadają?
Książka "Zagrożenia do przewidzenia. Jak wykrywać oznaki kryzysów w firmie i gospodarce" pomaga ocenić perspektywy organizacji na podstawie faktów i wskazówek. Podane przykłady, takie jak ataki terrorystyczne z 11 września 2001 i bankructwo Enronu, bezspornie dowodzą, że wielu tragicznych wydarzeń można było uniknąć. Zawiódł przede wszystkim czynnik ludzki. Autorzy przekonują, że nie musiało tak się stać. Podają cechy wspólne większości spektakularnych i -- jak się okazuje -- przewidywalnych zagrożeń.
- Dlaczego liderzy dają się zaskoczyć?
- 11 września: co można było zrobić, aby zapobiec tragedii?
- To tylko ludzie: iluzje, zaniedbania, lekceważenie
- Konflikt interesów: pierwszy krok do problemu
- Jak przewidywać zagrożenia: komunikacja, współpraca, reakcja na sygnały zbliżającego się kryzysu
Nie daj się zaskoczyć problemom!
Osoby które kupowały "Zagrożenia do przewidzenia. Jak wykrywać oznaki kryzysów w firmie i gospodarce", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)