reklama - zainteresowany?

Współczesne koncepcje innowacji - Onepress

Współczesne koncepcje innowacji
ebook
Autor: Edyta Gwarda-Gruszczyńska
ISBN: 978-83-8220-060-7
stron: 182, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-18
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)

Dodaj do koszyka Współczesne koncepcje innowacji

Tagi: Zarządzanie | Zarządzanie projektami

Publikacja jest skierowana do studentów, doktorantów i młodych badaczy. Zamierzeniem autorki nie było opracowanie podręcznika akademickiego, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami. Głównym celem monografii jest prezentacja współczesnych koncepcji, a przede wszystkim kierunków rozwoju innowacji. Podstawą analiz stały się koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz przewidywane przez analityków megatrendy, które będą kształtowały świat w kolejnych latach.

Obecnie technologia uznawana jest za jeden z głównych czynników, które wpływają na wszystkie aspekty życia ludzkiego. Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że innowacyjne rozwiązania mają coraz większy wpływ na życie ludzi oraz funkcjonowanie przedsiębiorstw. Dlatego w publikacji dużo uwagi poświęcono innowacjom technologicznym, zwłaszcza tym, które mogą stanowić podstawę do tworzenia nowości w innych sektorach (np. technologie graniczne, kluczowe technologie wspomagające). W monografii poruszono także problematykę innowacji w obszarze ekologii i w sferze społecznej oraz podjęto próbę identyfikacji kierunków jej rozwoju w Europie i na świecie.

Dodaj do koszyka Współczesne koncepcje innowacji

Spis treści

Współczesne koncepcje innowacji eBook -- spis treści

Wstęp               7

 

Część I – Innowacje     11

 

  1. Innowacje – koncepcje i modele     13
    1. Postrzeganie innowacji 13
    2. Rozwój koncepcji innowacji       17
    3. Proces innowacyjny i jego modele          25

 

Część II – Podstawowe zjawiska towarzyszące innowacjom   33

 

  1. Transfer technologii               35
    1. Pojęcie i rodzaje transferu technologii  35
    2. Modele transferu technologii i jednostki wparcia dla transferu technologii         38
  2. Komercjalizacja        41
    1. Pojęcie komercjalizacji  41
    2. Strategie komercjalizacji              46
    3. Uwarunkowania wyboru strategii komercjalizacji            55
    4. „Doliny śmierci” w komercjalizacji           58
  3. Dyfuzja innowacji    61
    1. Pojęcie i proces dyfuzji innowacji            61
    2. Płaszczyzny, sposoby i uwarunkowania przebiegu procesów dyfuzji innowacji 65

 

Część III – Wyzwania i kierunki rozwoju innowacji na świecie              69

 

  1. Zrównoważony rozwój, megatrendy a kierunki rozwoju innowacji 71
    1. Zrównoważony rozwój 71
    2. Megatrendy i siły motoryczne rozwoju innowacji            81
    3. Odwrócone innowacje 92

 

Część IV – Kierunki rozwoju innowacji w Europie        99

 

  1. Kluczowe Technologie Wspomagające (KETs)           101
    1. Charakterystyka i rola kluczowych technologii wspomagających              101
    2. Kluczowe Technologie Wspomagające w Unii Europejskiej         105
    3. Kluczowe technologie wspomagające w Polsce                112
  2. Ekoinnowacje           121
    1. Technologie środowiskowe – źródło ekoinnowacji         121
    2. Ekoinnowacje i ich znaczenie dla przedsiębiorstw            125
    3. Ekoinnowacje w Europie i w Polsce         131
  3. Innowacje społeczne            141
    1. Charakterystyka i znaczenie innowacji społecznych        141
    2. Powstawanie i proces innowacji społecznych    148
    3. Przykłady innowacji społecznych w Europie i w Polsce  154

 

Zakończenie    165

 

Bibliografia       167

Dodaj do koszyka Współczesne koncepcje innowacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.