Współczesne koncepcje innowacji - Onepress
ISBN: 978-83-8220-060-7
stron: 182, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)
Publikacja jest skierowana do studentów, doktorantów i młodych badaczy. Zamierzeniem autorki nie było opracowanie podręcznika akademickiego, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami. Głównym celem monografii jest prezentacja współczesnych koncepcji, a przede wszystkim kierunków rozwoju innowacji. Podstawą analiz stały się koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz przewidywane przez analityków megatrendy, które będą kształtowały świat w kolejnych latach.
Obecnie technologia uznawana jest za jeden z głównych czynników, które wpływają na wszystkie aspekty życia ludzkiego. Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że innowacyjne rozwiązania mają coraz większy wpływ na życie ludzi oraz funkcjonowanie przedsiębiorstw. Dlatego w publikacji dużo uwagi poświęcono innowacjom technologicznym, zwłaszcza tym, które mogą stanowić podstawę do tworzenia nowości w innych sektorach (np. technologie graniczne, kluczowe technologie wspomagające). W monografii poruszono także problematykę innowacji w obszarze ekologii i w sferze społecznej oraz podjęto próbę identyfikacji kierunków jej rozwoju w Europie i na świecie.
Osoby które kupowały "Współczesne koncepcje innowacji", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Współczesne koncepcje innowacji eBook -- spis treści
Wstęp 7
Część I – Innowacje 11
- Innowacje – koncepcje i modele 13
- Postrzeganie innowacji 13
- Rozwój koncepcji innowacji 17
- Proces innowacyjny i jego modele 25
Część II – Podstawowe zjawiska towarzyszące innowacjom 33
- Transfer technologii 35
- Pojęcie i rodzaje transferu technologii 35
- Modele transferu technologii i jednostki wparcia dla transferu technologii 38
- Komercjalizacja 41
- Pojęcie komercjalizacji 41
- Strategie komercjalizacji 46
- Uwarunkowania wyboru strategii komercjalizacji 55
- „Doliny śmierci” w komercjalizacji 58
- Dyfuzja innowacji 61
- Pojęcie i proces dyfuzji innowacji 61
- Płaszczyzny, sposoby i uwarunkowania przebiegu procesów dyfuzji innowacji 65
Część III – Wyzwania i kierunki rozwoju innowacji na świecie 69
- Zrównoważony rozwój, megatrendy a kierunki rozwoju innowacji 71
- Zrównoważony rozwój 71
- Megatrendy i siły motoryczne rozwoju innowacji 81
- Odwrócone innowacje 92
Część IV – Kierunki rozwoju innowacji w Europie 99
- Kluczowe Technologie Wspomagające (KETs) 101
- Charakterystyka i rola kluczowych technologii wspomagających 101
- Kluczowe Technologie Wspomagające w Unii Europejskiej 105
- Kluczowe technologie wspomagające w Polsce 112
- Ekoinnowacje 121
- Technologie środowiskowe – źródło ekoinnowacji 121
- Ekoinnowacje i ich znaczenie dla przedsiębiorstw 125
- Ekoinnowacje w Europie i w Polsce 131
- Innowacje społeczne 141
- Charakterystyka i znaczenie innowacji społecznych 141
- Powstawanie i proces innowacji społecznych 148
- Przykłady innowacji społecznych w Europie i w Polsce 154
Zakończenie 165
Bibliografia 167