Własność pracownicza. Jak wspiera rozwój biznesu - Onepress
Tłumaczenie: Kalinowski Marian, Jednorowski Dominik, Pompowski Tomasz
ISBN: 978-8-3653-0113-0
stron: 290, okładka: miękka
Data wydania: 2016-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 38,02 zł (poprzednio: 49,38 zł)
Oszczędzasz: 23% (-11,36 zł)
Wiele się dziś w Polsce (ale też na świecie) pisze o pułapce średniego wzrostu i rosnących nierównościach dochodowych. Okazuje się, że ciekawą odpowiedzią na pewne niedoskonałości kapitalizmu może być akcjonariat pracowniczy – idea zaproponowana w latach 50. przez amerykańskiego ekonomistę Louisa O. Kelso (1913–1991). Koncepcja, znana dobrze autorom polskiej transformacji, niespecjalnie się u nas przyjęła. Tymczasem, np. amerykańscy przedsiębiorcy bardzo chętnie włączają pracowników do udziału w kapitale. Własność pracownicza to jednak nie tylko posiadanie przez pracownika akcji. I o tym właśnie piszą Corey Rosen, John Case i Martin Staubus.
"Akcjonariat pracowniczy, wprowadzony w przemyślanej formie, ma szansę stać się na polskim gruncie nie tylko jednym z narzędzi skutecznego niwelowania nierówności społecznych i stymulowania innowacyjności. Może on także służyć budowaniu kultury dialogu, współdziałania i orientacji na cele wspólnotowe, które harmonijnie współgrają z realizacją celów indywidualnych."
fragment przedmowy do wydania polskiego Mateusza Morawieckiego, Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Rozwoju
Osoby które kupowały "Własność pracownicza. Jak wspiera rozwój biznesu", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)