reklama - zainteresowany?

Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych - Onepress

Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych
ebook
Autor: Leszek Bohdanowicz
ISBN: 978-8-3796-9994-0
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2016-07-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,20 zł (poprzednio: 24,65 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,45 zł)

Dodaj do koszyka Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

Tagi: Zarządzanie | Zarządzanie projektami | Zasoby ludzkie (HR)

Wzrost zainteresowania wpływem własności menedżerskiej na funkcjonowanie spółek łączy się z dynamicznym rozwojem rynków kapitałowych i ekspansją kapitału prywatnego. W tych warunkach inwestorzy indywidualni poszukują korzystnych możliwości inwestowania wolnych środków. Równocześnie tworzona jest cała infrastruktura wokół rynków kapitałowych, która ułatwia inwestowanie. W rezultacie spółki mają większe możliwości pozyskania kapitału niezbędnego do ich rozwoju, jednak muszą dbać o satysfakcję inwestorów, która objawia się jak najwyższymi stopami zwrotu z zainwestowanego przez nich kapitału, ale przy akceptowalnym ryzyku. Ponadto w warunkach bogacenia się społeczeństw wzrosła też siła inwestorów instytucjonalnych, którzy zaczęli stawiać menedżerom coraz większe wymagania. Zmusza to menedżerów najwyższego szczebla do odpowiedzialnego sprawowania funkcji zarządczych, przejrzystego działania i wdrażania dobrych praktyk ładu korporacyjnego.
Przedstawione w publikacji badania dotyczą najistotniejszych problemów wynikających z pojawienia się własności menedżerskiej w spółkach oraz z wpływu tego rodzaju własności korporacyjnej na różne aspekty funkcjonowania spółek i ich organów statutowych.

Dodaj do koszyka Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

 

Osoby które kupowały "Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

Spis treści

Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych eBook -- spis treści

WSTĘP 7

ROZDZIAŁ I. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W TEORIACH ŁADU KORPORACYJNEGO 15
1.1. Własność wśród innych źródeł władzy menedżerskiej 15
1.2. Sprzeczność interesów w spółce – perspektywa teorii agencji 19
1.3. Zbieżność interesów w spółce – perspektywa teorii służebności 27
1.4. Wpływ otoczenia i budowanie kapitału relacyjnego – perspektywy teorii instytucjonalnej, strategicznego wyboru, zależności zasobowej i interesariuszy 30
1.5. Instrumentalne traktowanie pozycji w spółce – perspektywy teorii hegemonii menedżerskiej, hegemonii technostruktury oraz hegemonii klas 35
1.6. Pozostałe podejścia teoretyczne 39

ROZDZIAŁ II. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W POLSKIM SYSTEMIE ŁADU KORPORACYJNEGO 43
2.1. Ewolucja polskiego rynku kapitałowego 43
2.2. Polski system ładu korporacyjnego w różnych klasyfikacjach systemów corporate governance 53
2.3. Struktury własnościowe polskich spółek publicznych 62
2.4. Znaczenie własności menedżerskiej i udział właścicieli-menedżerów w strukturach własnościowych polskich spółek publicznych 72

ROZDZIAŁ III. WPŁYW WŁASNOŚCI MENEDŻERSKIEJ NA WYNIKI I FUNKCJONOWANIE SPÓŁEK 79
3.1. Własność menedżerska a strategie spółek 79
3.2. Relacje pomiędzy własnością menedżerską a wynikami finansowymi spółek 86
3.3. Efektywność kapitału intelektualnego w spółkach z własnością menedżerską 93
3.4. Związki pomiędzy własnością menedżerską, rotacjami w zarządach i wynikami finansowymi spółek 100

ROZDZIAŁ IV. WŁAŚCICIELE-MENEDŻEROWIE A RADY NADZORCZE I ZARZĄDY SPÓŁEK 107
4.1. Aktywność rad nadzorczych w spółkach z własnością menedżerską 107
4.2. Wpływ własności menedżerskiej na liczebność i strukturę organów statutowych
spółek 110
4.3. Własność menedżerska a powoływanie komitetów rad nadzorczych 131

ROZDZIAŁ V. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA A ZASADY I WYSOKOŚĆ WYNAGRODZEŃ MENEDŻERÓW NAJWYŻSZEGO SZCZEBLA 139
5.1. Koncepcje teoretyczne w polityce wynagradzania menedżerów najwyższego szczebla 139
5.2. Wynagrodzenie pieniężne członków zarządu i wpływ na nie własności menedżerskiej 144
5.3. Wynagrodzenie w formie niepieniężnej a własność menedżerska 150
5.4. Polityka wypłat dywidend w spółkach oraz wpływ na te wypłaty własności menedżerskiej 155

ROZDZIAŁ VI. WŁASNOŚĆ MENEDŻERSKA W POLSKICH SPÓŁKACH PUBLICZNYCH – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH 161
6.1. Metodyka badań 161
6.2. Własność menedżerska a poziom internacjonalizacji polskich spółek publicznych 163
6.3. Własność menedżerska a wyniki finansowe polskich spółek publicznych 167
6.4. Efektywność kapitału intelektualnego w spółkach z własnością menedżerską 176
6.5. Związki pomiędzy własnością menedżerską a rotacjami na stanowiskach prezesów zarządów polskich spółek publicznych 181
6.6. Relacje pomiędzy własnością menedżerską a aktywnością rad nadzorczych w polskich spółkach publicznych 188
6.7. Wpływ własności menedżerskiej na liczebność organów statutowych polskich spółek publicznych 193
6.8. Własność menedżerska a różnorodność organów statutowych polskich spółek publicznych 200
6.9. Niezależność w radach nadzorczych polskich spółek publicznych a własność menedżerska 207
6.10. Własność menedżerska a obowiązkowe i dobrowolne powoływanie komitetów rad nadzorczych w polskich spółkach publicznych 211
6.11. Relacje pomiędzy własnością menedżerską a wynagrodzeniem członków zarządów polskich spółek publicznych 218
6.12. Formy wynagradzania niepieniężnego w polskich spółkach publicznych z indeksów WIG30, mWIG40 i sWIG80 225
6.13. Własność menedżerska a wypłaty dywidend w polskich spółkach publicznych 228

ZAKOŃCZENIE 237
MANAGERIAL OWNERSHIP IN POLISH LISTED COMPANIES 247
BIBLIOGRAFIA 251
ZAŁĄCZNIKI 279
SPIS RYSUNKÓW 297
SPIS TABEL 299
OD REDAKCJI 303

Dodaj do koszyka Własność menedżerska w polskich spółkach publicznych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.