Twórczość w przedsiębiorstwie - Onepress

ISBN: 978-8-3787-5362-9
stron: 215, Format: ebook
Data wydania: 2017-07-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 17,60 zł (poprzednio: 21,73 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,13 zł)
Tematyka niniejszej monografii dotyczy twórczości w przedsiębiorstwach. Niniejsza książka powstała wskutek ciekawości poznawczej dotyczącej natury twórczości organizacyjnej oraz jej strategicznej roli w przedsiębiorstwie. Współczesne przedsiębiorstwa stają wobec znaczących wyzwań strategicznych, które powstają na tle interakcji dynamicznych, złożonych czynników ekonomicznych, społecznych, technologicznych, politycznych i kulturowych. W ślad za tym pojawia się wyzwanie dla tych konwencjonalnych teorii organizacji i koncepcji zarządzania, które starały się przewidywać strategiczne zachowania przedsiębiorstw oraz wyjaśniać osiągany poziom efektywności organizacyjnej. Całość monografii składa się z dwóch podstawowych części osadzonych w naukach o zarządzaniu. Pierwsza z nich obejmuje dwa rozdziały, w których przedstawiono podstawy współczesnego myślenia o twórczości w przedsiębiorstwach pod kątem obustronności organizacyjnej. Trzeci i czwarty rozdział mają charakter empiryczny. Zaprezentowano w nich metodykę i interpretację wyników przeprowadzonych badań.
Osoby które kupowały "Twórczość w przedsiębiorstwie", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Twórczość w przedsiębiorstwie eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7 1. Obustronność organizacyjna w naukach o zarządzaniu 11 1.1. Pojmowanie obustronności organizacyjnej 11 1.2. Zarządzanie obustronnością organizacyjną 17 1.3. Dialektyczne spojrzenie na obustronność organizacyjną 27 1.4. Rola kadry zarządzającej 31 2. Teoretyczne podstawy badania obustronnej twórczości organizacyjnej 39 2.1. Twórczość jako zagadnienie obustronne 39 2.2. Spojrzenie interakcjonistyczne 48 2.3. Twórcze przywództwo 55 3. Obustronna twórczość organizacyjna w aspekcie efektywności organizacyjnej przedsiębiorstwa - wyniki badań empirycznych 61 3.1. Metodyka badań empirycznych 61 3.2. Obustronna twórczość organizacyjna i efektywność organizacyjna przedsiębiorstwa 80 4. Kontekstualizacja mediującej roli obustronnej twórczości organizacyjnej 90 4.1. Antecedencje obustronnej twórczości organizacyjnej: obustronność organizacyjna i twórcze przywództwo 90 4.2. Mediująca rola obustronnej twórczości organizacyjnej 94 4.3. Moderujące efekty otoczenia zadaniowego przedsiębiorstwa 120 4.4. Synteza rezultatów badań empirycznych 132 Zakończenie 135 Konsekwencje dla teorii 136 Konsekwencje dla praktyki zarządzania 140 Ograniczenia i kierunki przyszłych badań 144 Załączniki 157 Bibliografia 177 Spis rysunków 211 Spis tabel