reklama - zainteresowany?

Trener w rolach głównych - Onepress

Trener w rolach głównych
ebook
Autor: Rafał Żak, Justyna Matras
ISBN: 9788301203191
stron: 444, Format: ebook
Data wydania: 2018-11-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 95,20 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-23,80 zł)

Dodaj do koszyka Trener w rolach głównych

Tagi: Zarządzanie

Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako: PROJEKTANT Jak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji? TRENER Jak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy? FACYLITATOR Jak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel? KONSULTANT Jak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych? LIDER ROZWOJU Jak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji? Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.

Dodaj do koszyka Trener w rolach głównych

Spis treści

Trener w rolach głównych eBook -- spis treści

  • Wstęp
  • Podziękowania
  • 1. Zanim trener wejdzie w rolę
    • Model ról trenera
    • Szkolenia oparte na dowodach
      • Na czym polega EBT?
      • Jak stosować EBT?
    • Proces szkoleniowy
    • Psychologia uczenia się
      • Uczenie się
      • Społeczne uczenie się
      • Pamięć
      • Psychologia nauczania
      • Zasady uczenia się dorosłych
      • Cykl Kolba
      • Strefa komfortu
      • Koncepcje popularne choć wadliwe
    • Etyka zawodu trenera
  • 2. Trener w roli projektanta
    • Proces projektowania szkoleń
    • Punkt wyjścia
      • Potrzeby
      • Oczekiwania
      • Grupa
      • Ramy
    • Wyznaczanie celów szkoleniowych
      • Od rozumienia kompetencji do wyznaczania celów szkoleniowych
      • Kompetencje twarde i miękkie
      • Cele ogólne i szczegółowe
      • Źródła celów szkoleniowych
      • Formułowanie celów szkoleniowych
      • Błędy w określaniu celów szkolenia
    • Cele wspierające
      • Uczenie uczenia się
      • Motywowanie do uczenia się
      • Budowanie poczucia bezpieczeństwa
      • Integracja grupy
      • Utrzymywanie optymalnego poziomu energii
      • Energizery i inne
    • Dobór treści szkolenia
    • Struktura logiczna szkolenia
      • Struktura: model
      • Struktura: proces
      • Struktura: Level up
      • Struktura: drzewo decyzyjne
      • Struktura: trening-informacja zwrotna
      • Strukturyzowanie sesji szkoleniowych
    • Narzędzia realizacji celów szkoleniowych
      • Miniwykład
      • Runda
      • Studium przypadku
      • Dyskusja
      • Symulacja
      • Trening oparty na odgrywaniu ról
      • Gra szkoleniowa
      • Praca w grupach
      • Praca indywidualna
    • Grywalizacja/gamifikacja (Radosław Czahajda)
      • Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja
      • Zastosowania gamifikacji
      • Elementy gier
      • Tworzenie zgamifikowanego procesu rozwojowego
    • Rytuały szkoleniowe
      • Rytuały startu szkolenia i ich funkcja
      • Start drugiego (i każdego kolejnego) dnia
      • Rytuały końcowe
    • Poszerzanie czasu szkolenia, czyli działania przed i po
      • Działania przygotowawcze i wprowadzające
      • Kontynuacja procesu szkoleniowego
    • Projektowanie procesu ewaluacji
  • 3. Trener w roli trenera
    • Komunikacja trenerska
      • Kontraktowanie
      • Praca pytaniami
      • Przekazywanie instrukcji
      • Opowiadanie historii, czyli storytelling
      • Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej
      • Przyjmowanie rozwojowej informacji zwrotnej
      • Reagowanie na pytania
      • Omawianie doświadczeń
    • Prowadzenie sesji szkoleniowych
      • Prowadzenie miniwykładów
      • Prowadzenie rund
      • Facylitowanie pracy w podgrupach
      • Moderowanie dyskusji
      • Prowadzenie symulacji
      • Prowadzenie gier szkoleniowych
      • Prowadzenie sesji opartych na odgrywaniu ról
      • Prowadzenie sesji opartych na pracy indywidualnej uczestników
    • Praca w parze trenerskiej
      • Korzyści
      • Przygotowanie
      • Role w parze trenerskiej
      • Przestrzeń
      • Komunikacja w parze
      • Przygotowanie do pracy w parze
      • Informacja zwrotna
    • Emisja głosu (Patrycja Obara)
      • Tu boli, tam uwiera
      • Od stóp do głów
      • Kilka prostych technik
      • Wiersz na rozgrzewkę
  • 4. Trener w roli facylitatora
    • Czym jest ten tajemniczy proces grupowy?
    • Struktura grupy
      • Model grupy
      • Misja, cele i sposoby działania
      • Normy
    • Role grupowe
    • Procesy grupowe
      • Dlaczego relacje w grupie są takie ważne?
      • Typologia relacji w grupie
      • Dynamika relacji w grupie
    • Realna integracja zespołów model: bliskość/zasoby/odpowiedzialność
      • Bliskość
      • Zasoby
      • Odpowiedzialność
    • Przywództwo i podążanie
    • Nad i pod powierzchnią Waterline Model
    • Opór
    • Systemowe rozumienie grupy
    • Model efektywności grupy
    • Proces facylitacji
      • Rama teoretyczna
      • Obserwacja
      • Wnioskowanie
      • Decyzja
      • Interwencja
    • Facylitacja sesji kreatywnych (Arkadiusz Matras)
      • Operacje poznawcze w procesie twórczym
      • Abstrahowanie
      • Dokonywanie skojarzeń
      • Rozumowanie przez analogię
      • Metaforyzowanie
      • Rozumowanie dedukcyjne
      • Transformowanie
      • Bariery w twórczym myśleniu
      • Zasady heurystyczne
      • Strategie heurystyczne
      • Struktura sesji kreatywnej
    • Facylitacja sesji Action Learning (Tomasz Janiak)
      • Czym jest Action Learning?
      • Skąd się wziął Action Learning?
      • Do czego służy Action Learning?
      • Na czym polega Action Learning?
      • Jak wygląda sesja Action Learning?
      • Jak wykorzystać elementy Action Learning w pracy trenera?
      • Podsumowanie
    • Facylitacja pracy grupy coaching grupowy i zespołowy (Rafał Szewczak)
      • Czym jest coaching grupowy, czym jest coaching zespołowy?
      • Co ze szkoleń, co z coachingu?
      • Coaching grupowy
      • Coaching zespołowy
      • Proces coachingu interwencyjnego
      • Podsumowanie
  • 5. Trener w roli konsultanta
    • Szkoleniowy kwintet /sekstet / septet
    • Przyczyny prowadzenia działań rozwojowych
    • Trener w procesach zmiany (Tadeusz Reimus)
      • Dlaczego zarządzanie zmianą organizacyjną jest takie trudne?
      • Skąd pojawia się taka oporowa reakcja?
    • Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych
      • Na czym polega identyfikacja i analiza?
      • Mała i duża analiza potrzeb
      • Wnioski z procesu analizy potrzeb
      • Poziomy potrzeb organizacyjnych
      • Kryteria doboru metod
      • Proces identyfikacji i analizy potrzeb
      • Kontrakt
      • Gromadzenie danych
      • Analiza danych
      • Raport
      • Mała analiza potrzeb
    • Ewaluacja projektów rozwojowych
      • Cele ewaluacji szkoleń
      • Kryteria doboru metod
      • Jak możemy mierzyć?
      • Model Kirkpatricka
      • Ocena wrażenia
      • Ocena efektów uczenia się
      • Ocena umiejętności
      • Ocena postaw
      • Ocena zachowań
      • Ocena wskaźników organizacyjnych
      • Zwrot z inwestycji
      • Liczenie ROI raz jeszcze, tym razem błędnie
      • Odpowiedzialność trenera za ewaluację
  • 6. Trener w roli lidera rozwoju
    • Metodyka ośrodka oceny
      • Proces ośrodka rozwoju
      • Model kompetencji
      • Narzędzia
      • Zasady doboru narzędzi
      • Kluczowi ludzie w procesie DC
      • Co to znaczy być dobrym asesorem?
      • Rozwojowa informacja zwrotna
    • Ocena 360 stopni
      • Cel badania
      • Profil kompetencji
      • Skale oceny
      • Perspektywy oceny
      • Matryca oceniających
      • Konfiguracja narzędzia
      • Komunikacja projektu
      • Raport i informacja zwrotna
    • Zintegrowany system zarządzania wiedzą
      • Czym jest zintegrowany system zarządzania wiedzą?
      • Komponent kompetencyjny
      • Komponent systemowy
      • Narzędzia wspierające
    • Programy rozwojowe w organizacjach
      • Programy rozwoju menedżerów
      • Rozwój talentów
      • Wdrażanie do pracy
      • Programy mentoringowe
      • Rozwój kompetencji trenerów
  • 7. Trener rozwija siebie i swój biznes
    • Czy to zawód dla Ciebie?
    • Kariera trenera
    • Rozwój kompetencji trenera
      • Role trenerskie
      • Kompetencje
      • Zadania
    • Metody rozwoju kompetencji trenera
      • Godziny, godziny, godziny
      • Szkoły trenerów
      • Szkolenia doskonalące trenerów
      • Metodyki i narzędzia
      • Podpatrywanie innych
      • Literatura
      • Społeczności trenerów
      • Superwizja
    • Superwizja w pracy trenera
    • Styl trenerski
    • Certyfikacja
    • Prowadzenie biznesu szkoleniowego
      • Jak wygląda rynek?
      • Docieranie do klienta
      • Zdobywanie klienta
      • Podwyższanie poziomu satysfakcji
      • Pielęgnowanie relacji
  • Bibliografia
  • O autorach
  • Współautorzy
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Trener w rolach głównych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.