Transfer dobrych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi z biznesu do jednostek samorządu terytorialnego - Onepress
ISBN: 978-83-8142-927-6
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-23
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Sposób zarządzania organizacjami publicznymi w ostatnich latach podlegał licznym modyfikacjom. Dynamiczna gospodarka, transformacja politycznogospodarcza, procesy globalizacji, wzorce europejskie, oczekiwania społeczne spowodowały, że zmienia się podejście kierowników do zarządzania zasobami ludzkimi. Aby wdrażać nowe, bardziej skuteczne rozwiązania, warto korzystać z doświadczeń podmiotów, które wypracowały standardy możliwe do zastosowania w przestrzeni biznesu i zadań publicznych.
Głównym celem książki jest przedstawienie czynników warunkujących transfer dobrych praktyk z organizacji biznesowych do jednostek samorządu terytorialnego oraz zaprezentowanie organizacji publicznych, które z sukcesem wdrożyły dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, wzorując się na rozwiązaniach biznesowych. W publikacji opisano najciekawsze wdrożone rozwiązania w zakresie pozyskiwania, oceniania i rozwoju pracowników, ale również usprawnienia ich komunikacji wewnętrznej, społecznej odpowiedzialności urzędu czy budowania zaangażowania.
Monografia jest dedykowana głównie menedżerom, osobom zajmującym się zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach publicznych i biznesowych, a także zainteresowanym rozwojem zawodowym w tym obszarze. Stanowi odpowiedź na oczekiwania pracowników organizacji publicznych, którzy podczas współpracy z autorką podkreślali, że istnieje konieczność wypracowania zasad współdziałania jednostek administracji publicznej z organizacjami biznesowymi w celu wymiany doświadczeń i tworzenia standardów realizacji funkcji personalnej.
Osoby które kupowały "Transfer dobrych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi z biznesu do jednostek samorządu terytorialnego", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Transfer dobrych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi z biznesu do jednostek samorządu terytorialnego eBook -- spis treści
Wprowadzenie 7
1. Transfer dobrych praktyk jako element transferu wiedzy 13
1.1. Istota, pojęcie i cele zarządzania wiedzą 13
1.2. Pracownik wiedzy w jednostkach samorządu terytorialnego 21
1.3. Transfer wiedzy i dobrych praktyk jako sposób wprowadzania zmian w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi 27
2. Metodyka i zakres badań 39
2.1. Przesłanki i cele badań 39
2.2. Metody badawcze 42
2.3. Ograniczenia przyjętej metodyki 51
2.4. Charakterystyka zbioru badanych organizacji 53
2.5. Prawno-organizacyjne zasady działania badanych podmiotów 53
2.6. Wybrane zagadnienia związane z procesami zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego 60
2.7. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi i rola menedżera publicznego w jednostkach samorządu terytorialnego 63
3. Transfer dobrych praktyk z biznesu do jednostek samorządu terytorialnego 73
3.1. Stan zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach samorządu terytorialnego – uzasadnienie potrzeby transferu 73
3.2. Interpretacja terminów „dobre praktyki” i „transfer dobrych praktyk” 104
3.3. Przebieg i ograniczenia transferu dobrych praktyk w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z biznesu do jednostek samorządu terytorialnego 107
3.4. Czynniki sprzyjające transferowi wiedzy w jednostkach samorządu terytorialnego 115
4. Efekty transferu – dobre praktyki z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach samorządu terytorialnego 119
4.1. Dobre praktyki w obszarze pozyskiwania pracowników 119
4.2. Dobre praktyki w obszarze oceniania pracowników 129
4.3. Dobre praktyki w obszarze rozwoju pracowników 136
4.4. Przykłady dobrych praktyk w pozostałych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi 143
5. Wnioski z badań i rekomendacje 157
Zakończenie 169
Bibliografia 171
Spis tabel 179
Aneks 181