reklama - zainteresowany?

Teoria budowy modeli biznesowych - Onepress

Teoria budowy modeli biznesowych
ebook
Autor: Tadeusz Waściński
ISBN: 978-83-8156-091-7
stron: 266, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 28,90 zł

Dodaj do koszyka Teoria budowy modeli biznesowych

Tagi: Zarządzanie

Książka ta jest podsumowaniem dwudziestopięcioletniego doświadczenia autora z pracy w ośrodkach akademickich, które poprzedzone było kilkuletnią praktyką na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Przedstawiony materiał obejmuje zasadniczą część dotychczasowego dorobku naukowego autora, który koncentruje się na metodach wielopłaszczyznowej oceny działalności przedsiębiorstwa w ujęciu biznesowym.
 
Celem książki jest analityczne potraktowanie modeli biznesowych i zachodzących w nich procesów, które powinno uwzględniać takie obszary działalności, jak: przedsiębiorczość, innowacyjność, restrukturyzacja, społeczna odpowiedzialność biznesu, postęp naukowo-techniczny, a także dynamiczna analiza dostarczanych informacji ekonomicznych, finansowych, organizacyjnych i innych.
 
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących: modeli biznesowych w ujęciu teoretycznym i praktycznym; ekonomicznych podstaw modeli biznesowych (podejście autorskie); przedsiębiorczości w procesach biznesowych; innowacji w procesach biznesowych; restrukturyzacji w modelach biznesowych; społecznej odpowiedzialności biznesu jako podstawie budowy modeli biznesowych.
 
Książka jest adresowana przede wszystkim do ludzi nauki, którzy zajmują się procesami biznesowymi, ale również do tych, którzy chcą łączyć praktykę prowadzenia działalności biznesowej z teorią naukową.

Dodaj do koszyka Teoria budowy modeli biznesowych

Spis treści

Teoria budowy modeli biznesowych eBook -- spis treści

Przedmowa i podziękowania 7

Wstęp 9

Rozdział 1. Modele biznesowe – ujęcie teoretyczne i praktyczne 13

1.1. Modele biznesowe – istota, klasyfikacja 15

1.2. Modele biznesowe i modelowanie biznesowe 22

1.3. Znaczenie innowacji w modelach biznesowych 31

1.4. Ograniczenia dla zrównoważonych modeli biznesowych 35

1.5. Zrównoważone modele biznesowe 38

1.6. Procesy biznesowe 45

Rozdział 2. Ekonomiczne podstawy modeli biznesowych 50

2.1. Ekonomiczne podstawy działalności biznesowej 50

2.2. Modele biznesowe w ujęciu retrospektywnym 57

2.3. Znaczenie decyzji producenta 64

2.4. Identyfikacja wybranych czynników ekonomicznych mających wpływ na efektywność ekonomiczną modeli biznesowych 66

2.5. Studium przypadku – badanie efektywności modeli biznesowych 69

Rozdział 3. Przedsiębiorczość w procesach biznesowych 89

3.1. Istota i pojęcie przedsiębiorczości 89

3.2. Wybrane rodzaje przedsiębiorczości i ich charakterystyka 95

3.3. Rozwój pojęcia przedsiębiorca od R. Cantillona do J.A. Schumpetera 106

3.4. Ewolucyjne podejście do koncepcji terminu przedsiębiorca 109

3.5. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości 114

3.6. Dynamika rozwoju form przedsiębiorczości w Polsce według danych GUS za 2017 rok 119

Rozdział 4. Innowacje w procesach biznesowych 133

4.1. Innowacyjność przedsiębiorstw, istota i charakter 133

4.2. Innowacyjność przedsiębiorstwa kreująca jego wartość 141

4.3. Rola strategii innowacji w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 144

4.4. Podażowe i popytowe źródła innowacji w przedsiębiorstwie 150

4.5. Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji 153

4.6. Polityka innowacyjności 158

Rozdział 5. Restrukturyzacja w modelach biznesowych 161

5.1. Analiza źródłowa stanu wiedzy z zakresu restrukturyzacji 162

5.2. Restrukturyzacja potrzebą w działalności biznesowej przedsiębiorstwa 166

5.3. Cele restrukturyzacji 171

5.4. Zasięg i konieczność wdrożenia procesów restrukturyzacyjnych 174

5.5. Bariery w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw 184

5.6. Charakterystyka głównych wymiarów restrukturyzacji 189

Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą budowy modeli biznesowych 199

6.1. Koncepcja i istota społecznej odpowiedzialności 201

6.2. Koncepcja modelu przedsiębiorstwa społecznego 211

6.3. Wzrastająca rola modelu przedsiębiorstwa społecznego 215

6.4. Równowaga pomiędzy zyskiem a społeczną odpowiedzialnością biznesu 217

6.5. CSR koncepcją jednostek administracji państwowej i samorządowej 221

6.6. Zmiany w zapisach ustawy o rachunkowości w zakresie CSR 226

6.7. Popularyzacja zagadnień społecznie odpowiedzialnych w środowisku akademickim 231

Podsumowanie i synteza 239

Bibliografia 243

Spis tabel 257

Spis rysunków 259

Załącznik 261

Dodaj do koszyka Teoria budowy modeli biznesowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.