reklama - zainteresowany?

Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów - Onepress

Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów
ebook
Autor: Łukasz Dąbrowski
ISBN: 978-83-246-5475-8
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2012-10-16
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,45 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-17,45 zł)

Dodaj do koszyka Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów

Tagi: Kompetencje osobiste | Komunikacja i negocjacje | Multimedialne szkolenia | Prezentacje | Twoja kariera

Prezentacja dopracowana w najmniejszym szczególe:

  • Poznaj temat i słuchaczy
  • Przygotuj się pod każdym względem - także wizualnie i językowo
  • Angażuj słuchaczy - pilnuj, by nie zasnęli
  • Zaprzyjaźnij się z rzutnikiem, mikrofonem i innymi "wspomagaczami"
  • Nie daj się omamić magii slajdów
  • I miej zawsze własne flamastry!

101 porad, czyli collage wskazówek dla prezenterów

Niemal wszyscy stajemy czasem przed koniecznością przedstawienia swoich myśli innym ludziom w formie prezentacji: menedżerowie chcący zaangażować swoje zespoły w nowe przedsięwzięcia, pracownicy chcący przekonać do swoich pomysłów menedżerów, nauczyciele pragnący zainspirować uczniów, wykładowcy angażujący w naukę studentów. Często takie prezentacje determinują stosunek innych do tego, co robimy, naszych idei czy wreszcie nas samych.

Dobra prezentacja nie polega na zastosowaniu jednej czy dwóch sztuczek. Pod uwagę trzeba wziąć wiele szczegółów decydujących o sukcesie lub porażce. Kiedy stajesz przed innymi, by im coś przekazać, masz zawsze dwa cele: mówić zrozumiale oraz wzbudzić zachwyt. Treść i forma. Co i jak. Dwa obszary współzależne i wzajemnie się uzupełniające.

Wszystkie porady służą temu, byś następnym razem podczas omawiania tematu, który masz w małym palcu, nie spotkał się z murem niezrozumienia i braku zainteresowania ze strony odbiorców.

Autor napisał ten poradnik w oparciu o doświadczenia swoje i kolegów-trenerów, którzy szkolą innych od wielu lat. 101 zawartych w tej książce wskazówek to takie "myśli nieuczesane" o prezentacjach - konkretne rady, dzięki którym lepiej dotrzesz do słuchaczy. Tajniki wystąpień publicznych mają za zadanie pomóc Ci w rozwoju naturalnego, budującego wiarygodność stylu prezentacji. Będą też wspierać Cię w różnych codziennych wyzwaniach, przed jakimi staje każdy prezenter.



Książka polecana przez:




Łukasz Dąbrowski — senior partner w House of Skills. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu warsztatów zespołowych, a także strategicznych konferencji oraz szkoleń z zakresu kreatywności, wystąpień publicznych, efektywności osobistej, zarządzania. Absolwent SGH/SGPiS, ukończył Wydział Handlu Zagranicznego. Pasjonują go podróże. W innych krajach lubi obserwować życie codzienne i utrwalać je na cyfrowej "kliszy" aparatu. Jest współautorem książki Zespoły po polsku. Jak firmy działające na polskim rynku podnoszą swoją efektywność dzięki pracy zespołowej (Onepress, 2010).

Dodaj do koszyka Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów

 

Osoby które kupowały "Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów

Spis treści

Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów eBook -- spis treści

Od autora (9)

Czemu służy ten poradnik? (10)

Świetna a beznadziejna prezentacja - co je dzieli? (12)

1. Odrób lekcję, poznaj temat (14)

2. Poznaj swoich słuchaczy (17)

3. Ustal cel prezentacji (21)

4. Nadaj kierunek umysłowi (czyli zastosuj zasady 1., 2. i 3.) (23)

5. Przygotuj treść prezentacji (26)

6. Przygotuj strukturę prezentacji (28)

7. Użyj konceptogramu (30)

8. Użyj mapy myśli (32)

9. Przygotuj pomoce audiowizualne (33)

10. Zrób próbę (34)

11. Stosuj mapę prezentacji, by ogarnąć przygotowania (35)

12. Stosuj strukturę kluczowych elementów (36)

13. Stosuj strukturę czasu (38)

14. Stosuj strukturę miejsca (39)

15. Stosuj strukturę PAR do nowych rozwiązań (40)

16. Stosuj strukturę ODK do wzmocnienia swoich opinii (41)

17. Stosuj strukturę "przez znane do nieznanego" (42)

18. Stosuj strukturę "przez wspólne do różnic" (44)

19. Stosuj strukturę "od przekonania do działania" (46)

20. Używaj cytatów (48)

21. W prezentację wkładaj mocne fakty i statystyki (51)

22. Buduj porównania, stosuj kontrast i metafory (52)

23. Przykłady, przykłady i jeszcze raz przykłady (55)

24. Opowiadaj historie (57)

25. Wbijaj się w pamięć demonstracjami (62)

26. Zadawaj pytania (64)

27. Wykorzystaj pierwsze pierwsze cztery minuty (66)

28. Wykorzystaj drugie pierwsze cztery minuty (68)

29. Początek znaj na pamięć (niemal) (70)

30. Zadbaj o logiczną spójność prezentacji (72)

31. Zbuduj wiarygodność (74)

32. Nawet kiedy tylko stoisz, rób to z głową (75)

33. Dynamizuj prezentację poruszaniem się (77)

34. Ruchem podkreślaj strukturę prezentacji (78)

35. Pilnuj, by nie zasnęli (79)

36. Łącz argumenty z ruchem (80)

37. Używaj ruchu w trudnych sytuacjach (82)

38. Swoje myśli podkreślaj gestem (84)

39. Gestykuluj, trzymając się prostych zasad (85)

40. Stosuj trójki (86)

41. Graj ciszą (87)

42. Wyeliminuj "yyy...", "eee..." (89)

43. Unikaj bełkotu (90)

44. Mów poprawnie i po polsku (91)

45. Wzmacniaj efekt przez kontakt wzrokowy w kameralnych grupach (93)

46. Wzmacniaj efekt przez kontakt wzrokowy w dużych grupach (94)

47. Jeśli możesz, nie katuj uczestników i siebie złym ustawieniem sali (95)

48. Nie zdzieraj gardła... użyj mikrofonu (100)

49. Rozgrzej umysł (101)

50. Rozgrzej ciało (102)

51. Przewiduj, przewiduj i jeszcze raz przewiduj (103)

52. Co do trudnych treści: stosuj zasadę Clausewitza (106)

53. Unikaj nauczycielskich interwencji (108)

54. Używaj trzystopniowej interwencji (109)

55. Zaakceptuj, że pełnisz różne role (110)

56. Nie sprzeczaj się (112)

57. Ekspertom daj to, na co zasługują (114)

58. Konsultuj prototypy (116)

59. Twój nowy przyjaciel... rzutnik (117)

60. Zarządzaj uwagą słuchaczy 1 (slajdy) (119)

61. Zarządzaj uwagą słuchaczy 2 (materiały) (121)

62. Zwiększaj poczucie własności wypracowanych rozwiązań (122)

63. Bądź zawsze pierwszy (125)

64. Bierz odpowiedzialność (126)

65. Używaj zrozumiałego języka (127)

66. Ubierz się odpowiednio (129)

67. Bądź dyplomatą (131)

68. Używaj bezpiecznego humoru (132)

69. Powstrzymaj się od opowiadania kawałów (134)

70. Na pytania odpowiadaj wszystkim uczestnikom prezentacji (135)

71. Dawaj krótkie odpowiedzi (137)

72. Po pytaniach pamiętaj o podsumowaniu (138)

73. Parafrazuj pytania (139)

74. Panuj nad ciałem, słuchając pytań (140)

75. Odpowiadając na pytania, unikaj błędów (141)

76. Uważaj na swoje negatywne nastawienie (142)

77. Nadaktywnym daj to, czego potrzebują (144)

78. Zadbaj o pesymistów (145)

79. Zbuduj ze słuchaczami rapport (147)

80. Jeśli ćwiczysz umiejętność prezentacji, pamiętaj o... (148)

81. Zanim zaczniesz, zapanuj nad oddechem (149)

82. Unikaj mętnego języka (150)

83. Buduj wiarygodność głosem (152)

84. Unikaj sposobu mówienia, który podważa Twoją wiarygodność (153)

85. Pamiętaj: niech zapamiętają choć jedną rzecz (154)

86. Pamiętaj: każdy poznaje inaczej (156)

87. Angażuj zmysły Twoich słuchaczy (158)

88. Kup myszkę dostosowaną do prezentacji (160)

89. Nie nadużywaj wskaźnika laserowego (161)

90. Zaczynaj o czasie (162)

91. Gdy się spóźniają, bądź jak dobry zawiadowca stacji (163)

92. Miej własne flamastry (164)

93. Kiedy tylko możesz, używaj białej tablicy ścieralnej (165)

94. Kiedy tylko możesz, stosuj stojak z papierem (166)

95. Zadbaj o dobrą kolorystykę slajdów (167)

96. Stosuj jeden, góra dwa typy czcionek (168)

97. Zachowaj umiar przy projektowaniu slajdów tekstowych (169)

98. Zamiast tekstu używaj obrazu do ilustrowania przesłań (170)

99. Nie daj nad sobą zapanować slajdom (171)

100. Ostrożnie ze slajdami (172)

101. Zakończenie prezentacji (173)

Dodaj do koszyka Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.