Sztuka znajdowania dobrych doradców. O czym nie mówią konsultanci - Onepress
Tytuł oryginału: Taking Advice: How Leaders Get Good Counsel And Use It Wisely
Tłumaczenie: Daria Kuczyńska-Szymala
ISBN: 978-83-246-0918-5
stron: 280, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2007-06-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 49,00 zł
Jak zarządzający przepłacają za konsultacje
i dlaczego tak mało dostają w zamian?
- Znajdowanie odpowiednich doradców
- Schematy współpracy zarządzających z konsultantami
- Studium przypadku: konflikty na linii lider -- doradca
"Sami nie damy rady. Wezwijmy konsultantów z zewnątrz. Słono zapłacimy, ale oni rozwiążą problem".
Nic z tego! Takie myślenie jest dla firmy destruktywne. Dzieła zniszczenia najczęściej dokonują nie konsultanci, ale zarządzający -- ostatecznie ci pierwsi tylko proponują określone rozwiązania. Decyzje podejmuje kto inny. Czy to nie zatrważające, że firmy konsultingowe mnożą się jak grzyby po deszczu i pobierają zawrotne honoraria, a doradztwo i tak często kończy się nieporozumieniem?
Ta książka uświadamia problemy we wzajemnej współpracy zarówno zarządzającym, jak i konsultantom. Jej autor, Dan Ciampa, były doradca specjalny Sekretarza Skarbu USA i prezes jednej z największych w Ameryce firm konsultingowych, omawia prawdziwe przypadki udanych i nieudanych projektów w tym zakresie. Opisuje najczęściej popełniane błędy jednej i drugiej strony oraz przedstawia formułę skutecznego doradztwa w biznesie.
Z tej książki dowiesz się:
- jak rozróżniać dobrych i złych doradców,
- jakie problemy konsultanci z zewnątrz są w stanie rozwiązać,
- jak liderzy swoimi postawami utrudniają im pracę,
- kiedy wystarczy jeden konsultant, a kiedy potrzebny jest cały zespół,
- dlaczego nawet najlepsi liderzy potrzebują dobrych doradców.
Osoby które kupowały "Sztuka znajdowania dobrych doradców. O czym nie mówią konsultanci", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Sztuka znajdowania dobrych doradców. O czym nie mówią konsultanci -- spis treści
Przedmowa (9)
1. Paradoks pomocy (23)
2. O tym, jak dobrzy liderzy nie potrafią korzystać z rad (39)
3. Nowa struktura korzystania z rad (91)
4. Rodzaje rad: strategiczne, operacyjne, dotyczące nieformalnych układów i osobiste (121)
5. Typy doradców: eksperci, doświadczeni doradcy, słuchacze i partnerzy (155)
6. Sztuka zachowania równowagi (187)
7. Postawa i zachowanie najlepszych odbiorców rad (207)
8. Słuchanie, czyli podstawowa umiejętność, oraz inne kluczowe czynniki sukcesu (233)
Posłowie. Do dalszych rozważań (261)
Literatura (265)
O autorze (271)
Skorowidz (273)