Szalony, czyli przedsiębiorczy - Onepress
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-774-6871-5
stron: 278, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-07
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,90 zł
„Gdy nie nazywają cię szalonym, oznacza to, że nie mierzysz dość wysoko”.
Dzisiaj podejmowanie ryzyka przestało być domeną kolesi w bluzach z kapturem, którym nie chciało się kończyć studiów. Dzisiaj wszyscy powinni zachowywać się jak przedsiębiorcy, bez względu na to, czy pracują w wielkiej korporacji, w organizacji non profit czy w małej rodzinnej firmie.
Wszyscy musimy być rzutcy, elastyczni i śmiali, a może nawet odrobinę szaleni. W przeciwnym razie istnieje spore ryzyko, że zostaniemy z tyłu. Jak jednak podejmować ryzyko w sposób inteligentny? Jak nie stawiać wszystkiego na jedną kartę?
Na tym Linda Rottenberg zna się jak nikt inny. Jako współzałożycielka i dyrektor generalna Endeavor, największej na świecie organizacji non profit stawiającej na wspieranie szybko rozwijających się projektów biznesowych, przez ostatnie 20 lat pomagała innowatorom w śmiałym planowaniu i mądrej realizacji tych planów.
Książka ta stanowi połączenie inspirujących historii z wynikami badań i praktycznymi poradami. W ten sposób powstaje mapa pozwalająca ruszyć w drogę i się rozwijać. Rottenberg przybliża nam sylwetki legendarnych przedsiębiorców, takich jak Walt Disney czy Estée Lauder, wyjaśnia również, w jaki sposób firmy takie jak MTV, GE czy Burberry zaczęły odnosić największe sukcesy, przełamując korporacyjny zastój i obierając przedsiębiorcze nastawienie. Przedstawia nam również niektórych z ponad tysiąca przedsiębiorców, którym doradzała.
Jedną z takich osób jest Leila Velez, założycielka firmy produkującej kosmetyki do pielęgnacji włosów, która zaczynała od kuchennego zlewu, a dziś zarabia 80 milionów dolarów rocznie.
Jak ujmuje to sama Linda: „Ludzi z marzeniami spotykam codziennie. Są tacy sami jak Leila i tacy sami jak ty. Niewykluczone, że podajesz w pracy kawę, a po cichu marzysz o otwarciu własnego mikrobrowaru. Może zrezygnowałeś ze studiów i chciałbyś założyć własną firmę projektową. Może siedzisz właśnie w swoim małym boksie i analizujesz nowy pomysł, który usprawniłby funkcjonowanie zatrudniającej cię firmy. Marzysz o czymś, ale nie wiesz, jak te marzenia urzeczywistnić. Być możesz zacząłeś już realizować swój pomysł, ale nie wiesz, jak się dostać na kolejny poziom. Dowiesz się tego z tej książki”.
Osoby które kupowały "Szalony, czyli przedsiębiorczy", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)