Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw - Onepress
ISBN: 978-83-283-2772-6
stron: 184, Format: ebook
Data wydania: 2016-05-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)
Zbij zwierciadło handlowych złudzeń!
Procesy sprzedaży i zakupu to jedne z tych procesów w biznesie, w których Å‚atwo coÅ› może pójść nie tak. Może zakoÅ„czyć siÄ™ dostarczeniem nie tego towaru czy usÅ‚ugi, jakich oczekiwaÅ‚ kupujÄ…cy, niedotrzymaniem terminów, karami finansowymi dla obu stron. Nie pomogÄ… nam coraz popularniejsze internetowe narzÄ™dzia do wyboru dostawcy czy prowadzenia obsÅ‚ugi dostawców. Czy problemy na linii: dziaÅ‚ sprzedaży jednej firmy i dziaÅ‚ zakupów drugiej, sÄ… wpisane w logikÄ™ handlowania? I tak, i nie. Tak, ponieważ podczas negocjowania kontraktów odruchowo przestawiamy siÄ™ na myÅ›lenie życzeniowe. Nie, jeÅ›li zdamy sobie sprawÄ™ z ograniczeÅ„ i schematów, jakim podlega nasza psychika, i nauczymy siÄ™ omijać te rafy.Kontakty miÄ™dzy dostawcÄ… a kupujÄ…cym przypominajÄ… patrzenie przez szybÄ™. Dopóki jest przezroczysta, wszystko dobrze widać, jednak gdy w grze zaczynajÄ… pojawiać siÄ™ pieniÄ…dze, szyba matowieje i staje siÄ™ lustrem. SprzedajÄ…cy widzi w nim coraz wyraźniejszy obraz, lecz nie obraz ofertowej rzeczywistoÅ›ci, a odbicie swoich oczekiwaÅ„, zaÅ› kupujÄ…cy dostrzega to, co bardzo chce zobaczyć: niskÄ… cenÄ™, szybkie terminy, dwudziestoczterogodzinny serwis. Nabywca przestaje zwracać uwagÄ™ na inne ważne warunki umowy z dostawcÄ…. Nieporozumienie wyjdzie na jaw w trakcie realizacji kontraktu. „Efekt lustra” ujawni siÄ™ w caÅ‚ej swojej nieprzyjemnej krasie.
Dobry kupiec potrafi go uniknąć. Niniejsza książka pomoże Ci przeniknąć na drugą stronę zwierciadła własnych projekcji i zacząć handlować naprawdę.
Marek Różycki — z wyksztaÅ‚cenia ekonomista i socjolog, zawodowo zwiÄ…zany z zarzÄ…dzaniem ryzykiem, finansami, ksiÄ™gowoÅ›ciÄ… i kontrolingiem. Praktyk zarzÄ…dzania. Trener i wykÅ‚adowca z dwudziestoletnim stażem, specjalizujÄ…cy siÄ™ w tematyce negocjacji, zarzÄ…dzania, skutecznej komunikacji i praktycznego stosowania prawa. Podczas przygotowywania i prowadzenia szkoleÅ„ kÅ‚adzie szczególny nacisk na to, by wiedzÄ™ teoretycznÄ… powiÄ…zać z praktykÄ….
Osoby które kupowały "Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw eBook -- spis treści
Wprowadzenie (7)
O krok od bankructwa... (13)
- Kto powiedział, że obie strony muszą wygrać? (14)
- Wypaczony obraz rzeczywistości (15)
- Zawsze masz wybór! (17)
- Przekonanie, które pomaga (17)
Historia najlepszej ceny, czyli o modzie sÅ‚ów kilka... (21)
- Moda na jeden sezon? (21)
- Moda na długie lata? (22)
- Chcę taniej, czyli o obniżaniu ceny (24)
- Czy stać Cię na "za darmo"? (26)
- Analiza możliwości i zagrożeń (27)
- NIE dla reklamy! (29)
- Czy naprawdÄ™ stać nas na wybór najtaÅ„szego dostawcy? (30)
- Dostawca z certyfikatem (32)
- Certyfikat potwierdza lojalność wobec systemu (32)
- Rodzaje systemów zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ… (33)
- Podczas audytu każdy chce dobrze wypaść (33)
- Na co zwracać uwagę? (34)
O moralności (37)
- System 1. "Cel uświęca środki" (38)
- System 2. "Ważniejsze są wartości" (39)
- Moralność indywidualna (41)
- Polityka moralności (41)
- Nie daj się zwolnić - to na początek (41)
- System, czyli więcej, niż sami możemy (43)
- Jeśli chcesz być doceniony, zostań sprzedawcą! (44)
Jak określić nastawienie do dostawcy, czyli o zarządzaniu podejściem do dostawcy (47)
- Jak poÅ‚Ä…czyć ocenÄ™ dostawców z tworzeniem systemu? (49)
- Na co zwracać uwagę? (52)
- Cykl życia dostawcy - podejście standardowe (53)
- Propozycja podejścia do zarządzania dostawcami (59)
- O rzucaniu kulkami... (64)
- Dolna i górna granica kontrolna (64)
- Gdy już wybraliśmy dostawcę... (66)
Polityka zakupowa (69)
- Co powinna zawierać polityka zakupowa? (70)
Jak czÅ‚owiek z czÅ‚owiekiem, czyli o rozmowie sÅ‚ów kilka (73)
- Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz (73)
- O celach (74)
- Informacja to potęga (80)
- O dostosowaniu formy komunikacji do treści (83)
- Słowa niosą nie tylko informacje, lecz także określony przekaz (85)
- Nie pytaj, jeśli nie chcesz się "dopytać" (90)
- Podsumowanie (96)
- Kilka dodatkowych praktycznych uwag (97)
Gdy argumenty siÅ‚y zastÄ™pujÄ… siÅ‚Ä™ argumentów (101)
- Czego możemy się nauczyć od żołnierzy? (102)
- Jak zastosować "taktykę wojenną" w negocjacjach? (108)
- Unikajmy "wojny pozycyjnej" (112)
- Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie (115)
- ZÅ‚ap i wyduÅ› (115)
- Wykorzystaj swoje atuty - kontroluj warunki (117)
- Wojna osobista (122)
- Ostateczna wojna, czyli zatrudniamy specjalistów od jej prowadzenia (123)
- SiÅ‚a argumentów zamiast argumentów siÅ‚owych, czyli wojna, wojna i co dalej? (124)
O kulturach, czyli globalizacja 4.0 (127)
- Stosunek do zasad komunikacyjnych (129)
- Stosunek do zasad etycznych, prawnych i wynikających ze zobowiązań międzyludzkich (uniwersalizm a partykularyzm) (130)
- Stosunek do jednostki i grupy (indywidualizm a kolektywizm) (131)
- Sposób zachowania (powÅ›ciÄ…gliwość a emocjonalność) (131)
- Sposób postrzegania Å›wiata (wycinkowość a caÅ‚oÅ›ciowość) (132)
- Sposób wyznaczania statusu spoÅ‚ecznego (osiÄ…ganie a przypisywanie statusu) (132)
- Stosunek do otoczenia (133)
- Stosunek do czasu (133)
Czego nauczymy siÄ™ z tekstów antycznych? (139)
Zarządzanie łańcuchem dostaw (145)
- Zaopatrzeniowiec czy menedżer ds. zarządzania dostawami? (146)
- Porównanie cech charakterystycznych modeli (148)
- Dla których procesów dokumentowane sÄ… zakupy? (149)
- Model "tradycyjny" (150)
- Co to znaczy, że dostawca jest ważny? (150)
- Proces zawierania transakcji (152)
- Ścieżka kariery, czyli co zrobić, by stać się dostawcą? (153)
- Jaka wiedza powinna wynikać z analizy? (155)
Zakończenie (161)
Podziękowania (167)
Załącznik (169)
- Odpowiedzialność za środowisko (169)
- Wykaz najpopularniejszych norm (172)