Strategia konkurencji - Onepress
Tłumaczenie: Ehrlich Andrzej
ISBN: 978-8-3621-9578-7
stron: 460, okładka: twarda
Data wydania: 2010-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 59,91 zł (poprzednio: 69,66 zł)
Oszczędzasz: 14% (-9,75 zł)
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu.
Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Jeśli światowa literatura ekonomiczna stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego państw, to dzieła Portera są jej częścią.
Główne zagadnienia omawiane w tej książce to:
- teoria gier w decyzjach strategicznych firm,
- techniki odczytywania sygnałów rynkowych,
- tworzenie map strategicznych sektorów gospodarki,
- analiza firm i sektorów w różnych fazach dojrzewania,
- warianty strategiczne firm w zależności od warunków w sektorze,
- prognozowanie kosztów i korzyści posunięć strategicznych firmy.
Osoby które kupowały "Strategia konkurencji", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)