reklama - zainteresowany?

Strategia dla Polski - Onepress

Strategia dla Polski
ebook
Autor: Grzegorz W. Kołodko, Jacek Tomkiewicz
ISBN: 978-83-012-0615-4
stron: 472, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 67,20 zł (poprzednio: 82,96 zł)
Oszczędzasz: 19% (-15,76 zł)

Dodaj do koszyka Strategia dla Polski

Tagi: Zarządzanie

Publikacja samym swoim tytułem nawiązuje do programu gospodarczego Strategia dla Polski, opracowanego i realizowanego w latach 1994-1997 przez prof. Grzegorza W. Kołodkę, pełniącego wówczas funkcje wicepremiera i ministra finansów. Książka została pomyślana jako spojrzenie na kształt, rozwiązania i efekty tego programu z punktu widzenia osób współpracujących przy jego powstawaniu, a przede wszystkim przy jego realizacji. Znamienny jest tu dobór współautorów opracowania. Redaktorom publikacji udało się skompletować liczne, 18-osobowe grono ekonomistów łączących działalność naukową z aktywnym (doradczym lub czysto politycznym) uczestnictwem w kreowaniu i realizowaniu polityki gospodarczej na różnych etapach zmian zachodzących w Polsce po 1989 roku. Zapewniło to wysoki poziom merytoryczny całości podjętych w pracy rozważań, nieograniczających się bynajmniej tylko do przypomnienia programu Strategia dla Polski, ale obejmujących pogłębioną analizę proponowanych i realizowanych rozwiązań." Prof. dr hab. Maciej Miszewski "Książka zasługuje na miano poważnego i interesującego przedsięwzięcia. To oryginalna, wartościowa i potrzebna próba zaprezentowania istotnych problemów z zakresu ekonomii i finansów. Autorzy opisują, mierzą, porównują, wartościują, objaśniają (!), przewidują i proponują (w tym formułują tzw. sygnały wczesnego ostrzegania), czyli próbują w granicach możliwości i w ograniczonych ramach rozdziałów sprostać wszystkim głównym powinnościom analityków rozwoju społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji jest bez wątpienia bardzo aktualna, a przy tym interesująca zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. Nie bez powodu redaktorzy pod koniec wstępu wyrażają nadzieję, że książka ożywi tak potrzebną profesjonalną i politycznie odpowiedzialną debatę o strategii dla Polski. Prof. dr hab. Stanisław Flejterski

Dodaj do koszyka Strategia dla Polski

Spis treści

Strategia dla Polski eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wstęp Grzegorz W. Kołodko, Jacek Tomkiewicz
  • CZĘŚĆ I Idee, strategie, programy
    • 1. Co nam dała Strategia dla Polski Grzegorz W. Kołodko
    • 2. Długookresowe strategie gospodarcze (nie)zbędne narzędzie polityki społeczno-gospodarczej Kazus: Strategia dla Polski i Rada Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Ministrów Elżbieta Mączyńska
    • 3. Droga Polski do Europy: modernizacja refleksyjna Danuta Hübner
    • 4. Strategia dla Polski: na ratunek polskiej transformacji Domenico M. Nuti
    • 5. Pomiędzy obserwacją a uczestnictwem Jerzy Hausner
    • 6. Program Naprawy Finansów Rzeczypospolitej jako instrument rozwoju społeczno-gospodarczego Marta Postuła
  • CZĘŚĆ II Zmiany strukturalne w gospodarce
    • 7. Uwarunkowania i długookresowe skutki programów restrukturyzacji przemysłu i rozwoju infrastruktury w Strategii dla Polski Marek Pol
    • 8. Prywatyzacja: racjonalizacja modelu i porządkowanie praktyki Jan Czekaj
    • 9. Rozwój obszarów wiejskich perspektywa poprawy konkurencyjności i innowacyjności regionów problemowych Katarzyna Duczkowska-Małysz
    • 10. Co z tą innowacyjnością w Polsce: marzenia i rzeczywistość Ewa Okoń-Horodyńska
  • CZĘŚĆ III Pieniądz, banki i stosunki z zagranicą
    • 11. Państwo w systemie finansowym: w poszukiwaniu nowego modelu Jan Monkiewicz
    • 12. Strategia transformacji sektora bankowego Krzysztof Kalicki
    • 13. Ćwierćwiecze normalizacji stosunków finansowych Polski z zagranicą Ryszard Michalski
    • 14. Euro-2006 i co dalej ze strategią przystąpienia do strefy euro? Witold Małecki
  • CZĘŚĆ IV Polityka fiskalna i dochodowa
    • 15. Polski rynek bez monopoli i oligarchów. Jak to się stało Andrzej Sopoćko
    • 16. Stabilność budżetu państwa i ustawy budżetowej w Polsce. Szkic ewolucji systemowej na tle uwarunkowań prawno-ekonomicznych Elżbieta Chojna-Duch
    • 17. Koncepcja redystrybucji w Strategii dla Polski i jej dalsze losy Hanna Kuzińska
    • 18. Polityka społeczna i dochodowa wnioski z realizacji Strategii dla Polski Jacek Tomkiewicz
  • ANEKS Dokumenty programowe
    • 44 tezy, czyli pierwszy zarys Strategii dla Polski
    • Strategia dla Polski Warszawa, 21 października 1993 r.
    • Notki o autorach
    • Przypisy

Dodaj do koszyka Strategia dla Polski

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.