Strategia dla Polski - Onepress
ISBN: 978-83-012-0615-4
stron: 472, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 67,20 zł (poprzednio: 82,96 zł)
Oszczędzasz: 19% (-15,76 zł)
Publikacja samym swoim tytułem nawiązuje do programu gospodarczego Strategia dla Polski, opracowanego i realizowanego w latach 1994-1997 przez prof. Grzegorza W. Kołodkę, pełniącego wówczas funkcje wicepremiera i ministra finansów. Książka została pomyślana jako spojrzenie na kształt, rozwiązania i efekty tego programu z punktu widzenia osób współpracujących przy jego powstawaniu, a przede wszystkim przy jego realizacji. Znamienny jest tu dobór współautorów opracowania. Redaktorom publikacji udało się skompletować liczne, 18-osobowe grono ekonomistów łączących działalność naukową z aktywnym (doradczym lub czysto politycznym) uczestnictwem w kreowaniu i realizowaniu polityki gospodarczej na różnych etapach zmian zachodzących w Polsce po 1989 roku. Zapewniło to wysoki poziom merytoryczny całości podjętych w pracy rozważań, nieograniczających się bynajmniej tylko do przypomnienia programu Strategia dla Polski, ale obejmujących pogłębioną analizę proponowanych i realizowanych rozwiązań." Prof. dr hab. Maciej Miszewski "Książka zasługuje na miano poważnego i interesującego przedsięwzięcia. To oryginalna, wartościowa i potrzebna próba zaprezentowania istotnych problemów z zakresu ekonomii i finansów. Autorzy opisują, mierzą, porównują, wartościują, objaśniają (!), przewidują i proponują (w tym formułują tzw. sygnały wczesnego ostrzegania), czyli próbują w granicach możliwości i w ograniczonych ramach rozdziałów sprostać wszystkim głównym powinnościom analityków rozwoju społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji jest bez wątpienia bardzo aktualna, a przy tym interesująca zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. Nie bez powodu redaktorzy pod koniec wstępu wyrażają nadzieję, że książka ożywi tak potrzebną profesjonalną i politycznie odpowiedzialną debatę o strategii dla Polski. Prof. dr hab. Stanisław Flejterski
Osoby które kupowały "Strategia dla Polski", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Strategia dla Polski eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp Grzegorz W. Kołodko, Jacek Tomkiewicz
- CZĘŚĆ I Idee, strategie, programy
- 1. Co nam dała Strategia dla Polski Grzegorz W. Kołodko
- 2. Długookresowe strategie gospodarcze (nie)zbędne narzędzie polityki społeczno-gospodarczej Kazus: Strategia dla Polski i Rada Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Ministrów Elżbieta Mączyńska
- 3. Droga Polski do Europy: modernizacja refleksyjna Danuta Hübner
- 4. Strategia dla Polski: na ratunek polskiej transformacji Domenico M. Nuti
- 5. Pomiędzy obserwacją a uczestnictwem Jerzy Hausner
- 6. Program Naprawy Finansów Rzeczypospolitej jako instrument rozwoju społeczno-gospodarczego Marta Postuła
- CZĘŚĆ II Zmiany strukturalne w gospodarce
- 7. Uwarunkowania i długookresowe skutki programów restrukturyzacji przemysłu i rozwoju infrastruktury w Strategii dla Polski Marek Pol
- 8. Prywatyzacja: racjonalizacja modelu i porządkowanie praktyki Jan Czekaj
- 9. Rozwój obszarów wiejskich perspektywa poprawy konkurencyjności i innowacyjności regionów problemowych Katarzyna Duczkowska-Małysz
- 10. Co z tą innowacyjnością w Polsce: marzenia i rzeczywistość Ewa Okoń-Horodyńska
- CZĘŚĆ III Pieniądz, banki i stosunki z zagranicą
- 11. Państwo w systemie finansowym: w poszukiwaniu nowego modelu Jan Monkiewicz
- 12. Strategia transformacji sektora bankowego Krzysztof Kalicki
- 13. Ćwierćwiecze normalizacji stosunków finansowych Polski z zagranicą Ryszard Michalski
- 14. Euro-2006 i co dalej ze strategią przystąpienia do strefy euro? Witold Małecki
- CZĘŚĆ IV Polityka fiskalna i dochodowa
- 15. Polski rynek bez monopoli i oligarchów. Jak to się stało Andrzej Sopoćko
- 16. Stabilność budżetu państwa i ustawy budżetowej w Polsce. Szkic ewolucji systemowej na tle uwarunkowań prawno-ekonomicznych Elżbieta Chojna-Duch
- 17. Koncepcja redystrybucji w Strategii dla Polski i jej dalsze losy Hanna Kuzińska
- 18. Polityka społeczna i dochodowa wnioski z realizacji Strategii dla Polski Jacek Tomkiewicz
- ANEKS Dokumenty programowe
- 44 tezy, czyli pierwszy zarys Strategii dla Polski
- Strategia dla Polski Warszawa, 21 października 1993 r.
- Notki o autorach
- Przypisy