reklama - zainteresowany?

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych - Onepress

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych
ebook
Autor: Krzysztof Świeszczak
ISBN: 978-83-814-2888-0
stron: 218, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-29
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,10 zł (poprzednio: 21,38 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,28 zł)

Dodaj do koszyka Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

Tagi: Kompetencje osobiste | Obsługa klienta | Zasoby ludzkie (HR)

W książce zidentyfikowano czynniki determinujące poszanowanie standardów etycznych, a następnie przeanalizowano różnice w sposobie postrzegania tych uwarunkowań przez obecnych i przyszłych doradców bankowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wyodrębnić następujące zmienne: obawę przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy, obawę przed marginalizacją pozycji w zespole, przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych, skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem, a także skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe. Wnioski płynące z analiz mogą stać się podstawą do refleksji nad programami studiów uczelni wyższych oraz szkoleń dla pracowników instytucji bankowych, co powinno przyczynić się do wzmacniania poszanowania postaw etycznych w sektorze bankowym.

Dodaj do koszyka Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

 

Osoby które kupowały "Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

Spis treści

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych eBook -- spis treści

Wstęp 9

 

Rozdział 1. Działalność gospodarcza w perspektywie etycznej              13

  1. Działalność gospodarcza i jej kontekst etyczny      14
  2. Wartości etyczne a wartości gospodarcze              15
  3. Dominujące ujęcia etyki biznesu w działalności gospodarczej            17
  4. Płaszczyzny etyki biznesu            20

4.1. Koncepcja trzech poziomów etyki biznesu      21

      1. Mikroetyka   21
      2. Makroetyka  22
      3. Etyka molarna              22

4.2. Koncepcja czterech poziomów etyki biznesu  23

      1. Poziom podstawowy   23
      2. Poziom centralny        24
      3. Poziom systemu gospodarczego              24
      4. Poziom globalny          24

4.3. Koncepcja pięciu poziomów etyki biznesu      25

      1. Poziom indywidualny  25
      2. Poziom organizacyjny 26
      3. Poziom branżowy        26
      4. Poziom społeczny        26
      5. Poziom międzynarodowy          27

4.4. Relacje pomiędzy płaszczyznami etyki biznesu               27

Podsumowanie 28

 

Rozdział 2. Ład aksjonormatywny w gospodarce rynkowej    31

  1. Wolność gospodarcza a poczucie odpowiedzialności społecznej      33
  2. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) wobec interesariuszy (stakeholders)         34
    1. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu – perspektywa profitowa i stricte społeczna   37
  3. Typologia interesariuszy – podstawowe kryteria   41
  4. Stakeholders a shareholders       47
  5. Ewolucja CSR – w kierunku zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia interesariuszy   49

Podsumowanie 52

 

Rozdział 3. Kluczowe przesłanki instytucjonalizacji i instrumentalizacji wartości etycznych w działalności gospodarczej         55

  1. Misja, wizja i cele organizacji      56
  2. Polityka compliance      60
  3. Programy etyczne w działalności gospodarczej – dominujące rozwiązania      62

3.1. Kodeksy etyczne    64

3.2. Przedmiotowe a podmiotowe rozwiązania kodeksowe 67

3.3. Audyt etyczny         69

  1. Instrumentalizacja wartości etycznych na użytek marketingu komunikacyjnego            72

Podsumowanie  75

 

Rozdział 4. Banki jako instytucje zaufania społecznego            77

  1. Ogólne zasady etyczne w sektorze bankowym       78
  2. Otoczenie i interesariusze sektora bankowego     79
  3. Komunikacja społeczna banków                83

3.1. Model informowania            85

3.2. Model odpowiadania            85

3.3. Model angażowania              86

  1. Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu finansowego             86
  2. Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu zaufania     90
  3. Przesłanki zaufania do banków jako instytucji zaufania społecznego                92
  4. Komponenty zaufania społecznego banku              94

7.1. Prawodawstwo z zakresu bankowości               95

7.2. Licencja bankowa  96

7.3. Zastrzeżenie nazwy oraz działalności 97

7.4. Fundusze własne, adekwatność kapitałowa oraz zarządzanie ryzykiem     97

7.5. Tajemnica bankowa               99

7.6. Transparentność działalności banku  99

7.7. Nadzór nad sektorem bankowym sprawowany przez Komisję Nadzoru Finansowego           100

7.8. Bankowość centralna i Narodowy Bank Polski 101

7.9. Gwarantowanie depozytów przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny            102

  1. Społeczna krytyka współczesnych banków i ich pracowników           102

Podsumowanie  105

 

Rozdział 5. Rola doradców bankowych w systemie usług finansowych                107

  1. Status doradcy bankowego         108
  2. Specyfika pracy doradcy bankowego – kontekst etyczny    111
  3. Wiodące mechanizmy socjalizacyjne doradców bankowych              117
    1. Rola socjalizacji pierwotnej i wtórnej w procesie nabywania wrażliwości i kompetencji etycznych    119

3.2. Rola mechanizmu „uczenia się” w procesie nabywania kompetencji etycznych doradców  bankowych           123

      1. Nabywanie kompetencji etycznych w procesie edukacji przyszłych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty        124
      2. Nabywanie kompetencji etycznych przez aktualnych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty         128
  1. Praca doradców bankowych w perspektywie zachowań ingracjacyjnych       129

Podsumowanie                131

 

Rozdział 6. Metodyczne założenia badań własnych 133

  1. Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze          133
  2. Hipotezy  badawcze    135
  3. Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych               136
  4. Narzędzia badawcze    137
  5. Charakterystyka badanych grup respondentów   140

 

Rozdział 7. Uwarunkowania postaw etycznych doradców bankowych               147

  1. Obawa przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy     147
  2. Obawa przed marginalizacją pozycji w zespole     154
  3. Przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych              162
  4. Skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem    171
  5. Skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe   178
  6. Różnice w znaczeniu zidentyfikowanych uwarunkowań dla przyszłych doradców bankowych oraz doradców bankowych   186

Podsumowanie                189

 

Zakończenie       191

Bibliografia         195

Spis rysunków   213

Spis tabel            217

Dodaj do koszyka Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.