Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! - Onepress
Tytuł oryginału: To-Do List Formula: A Stress-Free Guide To Creating To-Do Lists That Work!
TÅ‚umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-283-6202-4
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-02
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,20 zł (poprzednio: 34,29 zł)
Oszczędzasz: 44% (-15,09 zł)
Listy zadaÅ„ sÄ… jednym z najpopularniejszych systemów zarzÄ…dzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj czÄ™sto stajÄ… siÄ™ źródÅ‚em frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu roÅ›nie: priorytetowych prac nie można ukoÅ„czyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagajÄ… siÄ™ uwagi. Listy zadaÅ„ niespostrzeżenie robiÄ… siÄ™ absurdalnie dÅ‚ugie. Sytuacja zaczyna wymykać siÄ™ spod kontroli i nikt rozsÄ…dny nie wierzy, że zadania umieszczone na liÅ›cie kiedykolwiek zostanÄ… zrealizowane...
DziÄ™ki tej niewielkiej książeczce dowiesz siÄ™, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. ZostaÅ‚a napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii uÅ‚atwić Ci jak najszybsze przejÅ›cie do dziaÅ‚ania i odzyskanie kontroli nad wÅ‚asnym czasem i obowiÄ…zkami. Zapoznasz siÄ™ z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadaÅ„, a nastÄ™pnie zbudujesz taki, który najlepiej bÄ™dzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz caÅ‚y ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadaÅ„ staÅ‚y siÄ™ przydatnym, wspierajÄ…cym CiÄ™ narzÄ™dziem, które po prostu dziaÅ‚a bez zarzutu każdego dnia. SpoÅ›ród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dziÄ™ki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz siÄ™ stresować i poczujesz wiÄ™kszÄ… radość z życia!
W tej książce znajdziesz informacje o:
- błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
- najpopularniejszych strategiach pisania list
- najdoskonalszym systemie list zadań
- technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
- przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadaÅ„ zrealizowanych
Lista zadań? Ma wspierać, nie stresować!
Osoby które kupowały "Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! eBook -- spis treści
Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9
Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13
Rozdział 2. Paradoks wydajności, czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci drogę do sukcesu 17
RozdziaÅ‚ 3. Dlaczego nie skreÅ›lasz wszystkich punktów z listy? 21
- Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
- Powód 2. Nie okreÅ›lasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
- Powód 3. Listy sÄ… za dÅ‚ugie 24
- Powód 4. Twoje listy sÄ… zbyt zróżnicowane 25
- Powód 5. Masz zbyt wiele możliwoÅ›ci do wyboru 27
- Powód 6. Nie okreÅ›lasz kontekstu poszczególnych zadaÅ„ 29
- Powód 7. Zadania sÄ… zdefiniowane zbyt szeroko 30
- Powód 8. Twoje zadania nie sÄ… powiÄ…zane z konkretnymi celami 32
- Samoocena: jak skuteczne sÄ… Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
- Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? 36
RozdziaÅ‚ 4. Dziesięć najpopularniejszych systemów tworzenia list 39
- 1. Rozbudowana lista all inclusive 39
- 2. System "zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania" 41
- 3. Dwie listy: gÅ‚ówna i codzienna 42
- 4. Strategia "3+2" 44
- 5. Reguła "1 - 3 - 5" 47
- 6. System oparty na projekcie 48
- 7. Metoda 3NZ 50
- 8. Metoda kanban 52
- 9. System matrycy 55
- 10. Getting Things Done (GTD) 57
- Getting Things Done - czy to działa? 60
Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? 63
- Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych 64
- Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach 65
- Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
- Krok 4. Określ termin każdego zadania 69
- Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu 71
- Krok 6. UporzÄ…dkuj zadania wedÅ‚ug projektów, rodzaju albo miejsca 73
- Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania 76
- Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań 79
- Krok 9. OpisujÄ…c zadanie, używaj czasownika mówiÄ…cego o dziaÅ‚aniu 81
- Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagajÄ… zaangażowania innych osób 83
Rozdział 6. Jak stosować sprawnie funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? 87
- Wskazówka 1. Prowadź listÄ™ "maÅ‚ych zadaÅ„" 88
- Wskazówka 2. Nie pozwól, żeby lista CiÄ™ przerosÅ‚a 90
- Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy wedÅ‚ug kontekstu 91
- Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglÄ…dy 92
- Wskazówka 5. Aktualizuj swojÄ… listÄ™ celów 95
- Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii 97
- Wskazówka 7. Zbuduj system, który dziaÅ‚a u CIEBIE, i stosuj go 99
- Wskazówka 8. BÄ…dź konsekwentny 100
- Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? 102
Rozdział 7. Offline czy online - gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? 105
- Argumenty za metodą kartki i długopisu 105
- Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie 107
Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111
Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto ją prowadzić)? 115
- Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? 116
Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119
Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? 121
O autorze 123
Podkręć swoją produktywność 125