Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej - Onepress
ISBN: 978-83-65648-26-6
stron: 266, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 40,04 zł (poprzednio: 50,05 zł)
Oszczędzasz: 20% (-10,01 zł)
Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.
Osoby które kupowały "Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej eBook -- spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej
1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje”
1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu”
1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r.
Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej
2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r.
2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych
2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich
2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym
2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych
2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych
2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa
Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego
3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego
3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego
Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
4.1. Sieć i korytarze TEN-T
4.2. Europejskie Korytarze Towarowe
4.3. Korytarze ERTMS
4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej
5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG
5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T
5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r.
5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości
Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016
6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej
6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi
6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych
6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej
6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej
Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym
7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza
7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego
7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych
Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050
8.2. Czwarty pakiet kolejowy
8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna
8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową
8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie
8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej
Bibliografia