Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej - Onepress
ISBN: 978-83-814-2938-2
stron: 178, Format: ebook
Data wydania: 2020-08-03
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,95 zł
Przedmiotem refleksji teoretycznej i badań empirycznych w monografii są procesy rekrutacji i selekcji artystów z uwzględnieniem aspektów twórczości organizacyjnej. Podjęto próbę zidentyfikowania, kim są osoby odpowiedzialne za tworzenie obsad widowisk artystycznych oraz jakimi metodami i instrumentami posługują się w pracy zawodowej. Rozpoznano źródła pomysłów i inspiracji do przeprowadzenia procesów rekrutacji i selekcji, a także opisano przebieg tych procesów.
Choć niemożliwy jest transfer specyficznych – często niekonwencjonalnych – technik rekrutacji i selekcji ze sfery sztuki do sfery biznesu, to pewne atrybuty twórczości organizacyjnej procesów rekrutacji i selekcji stanowią uniwersalny kanon. Monografia może więc być zarówno źródłem cennych wskazówek dla pracowników sektora kultury, jak i ciekawą egzemplifikacją dla menedżerów innego typu organizacji.
Osoby które kupowały "Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej eBook -- spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Rekrutacja i selekcja artystów 13
-
- Procesy rekrutacji i selekcji w tradycyjnym ujęciu 13
- Współczesne oblicza rekrutacji i selekcji 16
- Artyści jako podmiot zarządzania zasobami ludzkimi 23
- Organizacje zatrudniające artystów 30
Rozdział 2. Twórczość organizacyjna w procesach rekrutacji i selekcji 35
-
- Twórczość – ustalenia terminologiczne 35
- Czteroaspektowy model badania twórczości 37
- Poziomy uprawiania twórczości 44
- Twórczość z perspektywy istoty działania organizacji 49
- Twórczość versus odtwórczość w procesach rekrutacji i selekcji 56
Rozdział 3. Metodyka badań własnych 61
-
- Rezultaty badań wstępnych 61
- Założenia ontologiczno-epistemologiczne i problematyka badań właściwych 71
- Opis i uzasadnienie procedury badań 72
- Model interpretacji wyników badań 76
Rozdział 4. Przejawy twórczości organizacyjnej rekrutacji i selekcji w narracjach artystów 81
-
- Reżyser filmowy 81
- Dyrektor teatru muzycznego 87
- Dyrektor zespołu folklorystycznego 92
- Dyrektor teatru lalek 96
- Kierownik muzyczny kapeli 99
- Aktorka 102
- Śpiewaczka 105
- Skrzypaczka 108
- Epizodysta 110
Rozdział 5. Specyfika procesów rekrutacji i selekcji artystów w kontekście twórczości organizacyjnej – synteza, interpretacja i dyskusja wyników badań własnych 115
-
- Twórczy pozyskujący i twórczy pozyskiwani 115
- Twórczość poszukiwań sposobów rekrutacji i selekcji 122
- Warunki tworzenia procesów rekrutacji i selekcji 124
- Rekrutacja i selekcja jako produkt twórczości organizacyjnej 129
- Ograniczenia zrealizowanych badań własnych 132
Zakończenie 135
Bibliografia 139
Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety do badania opinii związanych z uczestnictwem w procesie rekrutacji i selekcji artystów sztuk scenicznych 151
Załącznik 2. Tabele zbiorcze z wynikami badań ankietowych 160
Załącznik 3. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z realizatorem procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 169
Załącznik 4. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z artystą-uczestnikiem procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 171
Załącznik 5. Karta wywiadu 173
Spis tabel 175
Spis rysunków 177