reklama - zainteresowany?

Przywództwo w erze cyfrowej - Onepress

Przywództwo w erze cyfrowej
ebook
Autor: Paweł Korzyński
ISBN: 978-83-756-1925-6
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2018-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Przywództwo w erze cyfrowej

Tagi: Kompetencje osobiste | Przywództwo

Bycie liderem w erze cyfrowej oznacza wiele nowych wyzwań, ponieważ podwładni są bardziej niezależni finansowo, lepiej wykształceni i mogą łatwiej zmieniać pracę. To sprawia, że liderzy napotykają coraz więcej barier w odgrywaniu swojej roli.

W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje omówiona w książce teoria ograniczonego przywództwa, zgodnie z którą liderzy muszą się zmierzyć z wieloma ograniczeniami. Jednak era cyfrowa, stwarzając wyzwania, oferuje zarazem narzędzia, takie jak platformy społecznościowe, pomagające liderom w przewodzeniu.

Publikacja jest wynikiem kilkuletnich badań nad fenomenem przywództwa w erze cyfrowej prowadzonych m.in. na Harvard University oraz w INSEAD Business School, a także doświadczenia zdobytego podczas realizacji projektów doradczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach polskim i zagranicznym.

Liderzy w erze cyfrowej – choć muszą działać pod ogromną presją nowych wyzwań i w warunkach ograniczonego przywództwa – mogą dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych sprostać tym wyzwaniom i efektywnie odgrywać swoje role przywódcze.

***

Dr Paweł Korzyński – pracownik Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2011–2013 stypendysta na Harvard University. Od 2014 roku współpracownik INSEAD Business School w zakresie realizacji projektów badawczych. Zainteresowania badawcze dra Korzyńskiego koncentrują się wokół przywództwa, mediów społecznościowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jego artykuły dotyczące powyższych obszarów badawczych ukazały się m.in. w „International Journal of Manpower”, „Journal of Managerial Psychology”, „Business Horizons”, „European Management Journal” oraz „Harvard Business Review”. Dr Korzyński pełni funkcję redaktora naczelnego „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” oraz edytora pomocniczego w „Management Decisions”. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze jako partner w globalnej firmie executive search N2Growth.

Dodaj do koszyka Przywództwo w erze cyfrowej

 

Osoby które kupowały "Przywództwo w erze cyfrowej", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Przywództwo w erze cyfrowej

Spis treści

Przywództwo w erze cyfrowej eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Teorie przywództwa w organizacji – modyfikacja paradygmatu

1.1. Przywództwo w naukach o zarządzaniu

1.2. Wybór teorii przywództwa w kontekście ery cyfrowej

1.2.1. Teoria przywództwa sytuacyjnego

1.2.2. Teoria przywództwa autentycznego

1.2.3. Teoria przywództwa transformacyjnego

1.2.4. Teoria przywództwa „wychodzącego poza granice organizacji“

1.2.5. Teoria ograniczonego przywództwa

1.3. Luka badawcza w przywództwie z wykorzystaniem  platform społecznościowych

Rozdział 2. Terminologia i badania w zakresie internetowych platform społecznościowych

2.1. Obecność liderów na internetowych platformach  społecznościowych

2.2. Terminologia internetowych platform społecznościowych

2.3. Typologia internetowych platform społecznościowych

2.3.1. Platformy otwartej treści i współpracy

2.3.2. Profesjonalne platformy społecznościowe

2.3.3. Graficzne i filmowe platformy społecznościowe

2.3.4. Mikroblogowe platformy społecznościowe

2.3.5. Relacyjne platformy społecznościowe

2.3.6. Pozostałe społeczności

Rozdział 3. Czynniki związane z pokonywaniem ograniczeń – przegląd literatury

3.1. Pokonywanie ograniczeń lidera

3.2. Pokonywanie ograniczeń komunikacyjnych

3.3. Pokonywanie ograniczeń instytucjonalnych

3.4. Pokonywanie ograniczeń kulturowych

3.5. Pokonywanie ograniczeń motywacyjnych

3.6. Pokonywanie ograniczeń kompetencyjnych

3.7. Pokonywanie ograniczeń emocjonalnych

3.8. Pokonywanie ograniczeń informacyjnych

3.9. Pokonywanie ograniczeń politycznych

3.10. Pokonywanie ograniczeń etycznych

Rozdział 4. Założenia metodologiczne

4.1. Przedmiot, hipotezy, cel, zakres badań oraz uzasadnienie  wyboru metody badawczej

4.2. Przebieg badania

4.3. Charakterystyka uczestników badań

Rozdział 5. Pokonywanie ograniczeń przez liderów w świetle badań empirycznych

5.1. Użyteczność technologii społecznościowych  dla pokonywania ograniczeń  przez liderów  – rezultaty badań i dyskusja

5.2. Pokonywanie ograniczeń komunikacyjnych

5.3. Pokonywanie ograniczeń instytucjonalnych

5.4. Pokonywanie ograniczeń kulturowych

5.5. Pokonywanie ograniczeń motywacyjnych

5.6. Pokonywanie ograniczeń kompetencyjnych

5.7. Pokonywanie ograniczeń emocjonalnych

5.8. Pokonywanie ograniczeń informacyjnych

5.9. Pokonywanie ograniczeń politycznych

5.10. Pokonywanie ograniczeń etycznych

5.11. Synteza wyników badań nad ograniczeniami  w realizacji funkcji lidera

Rozdział 6. Implikacje z badania

6.1. Implikacje teoretyczne

6.2. Implikacje praktyczne dla realizacji funkcji lidera

6.3. Implikacje dydaktyczne

6.4. Ograniczone przywództwo w erze cyfrowej  oraz rekomendacje dla dalszych badań

Podziękowania

Bibliografia

Załącznik 1. Kwestionariusz w badaniu użyteczności platform dla liderów

Załącznik 2. Kwestionariusz użyty w badaniu komunikacji i zaangażowania

Załącznik 3. Kwestionariusz użyty w międzynarodowym badaniu kariery (tłumaczenie na język polski dla porównania z kwestionariuszem użytym w czwartym badaniu)

Załącznik 4. Kwestionariusz użyty w polskim badaniu kariery

Załącznik 5. Kwestionariusz użyty w badaniu ograniczonego przywództwa

Załącznik 6. Tabele wyników regresji i testu Wilcoxona z badania użyteczności platform dla liderów

Załącznik 7. Tabele wyników regresji z badania komunikacji i zaangażowania

Załącznik 8. Tabela wyników regresji z międzynarodowego badania kariery

Załącznik 9. Tabela wyników regresji z polskiego badania kariery

Załącznik 10. Tabela wyników regresji z badania ograniczonego przywództwa

Spis tabel

Spis rysunków

Dodaj do koszyka Przywództwo w erze cyfrowej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.