reklama - zainteresowany?

Przewodnik dla lidera - Onepress

Przewodnik dla lidera
ebook
Autor: Robert Grzybek
ISBN: 978-83-8087-323-0
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2017-11-24
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Przewodnik dla lidera

Tagi: Kompetencje osobiste | Obsługa klienta | Przywództwo | Twoja kariera

Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym? Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii?

W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadÅ‚y twoje kompetencje przywódcze?

Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić?

Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji?

A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich?

Być może po prostu zastanawiasz siÄ™: o co chodzi z tym przywództwem – modnym tematem, o którym powstajÄ… książki i którym zajmujÄ… siÄ™ rozmaici doradcy zarzÄ…dzania?

A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego?

Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?

Jeżeli twoja odpowiedź na któreÅ› z powyższych pytaÅ„ jest twierdzÄ…ca, to zapewne jest to książka dla ciebie.

Robert Grzybek po odczarowaniu coachingu i odarciu sprzedaży ze zbÄ™dnych oparów magii bierze na warsztat zjawisko przywództwa. I jak zwykle robi to wnikliwie, dogÅ‚Ä™bnie, z humorem i dystansem, tak do siebie, jak i do opisywanych zjawisk.

Autor, niejako przy okazji:

  • w sposób ostateczny rozprawia siÄ™ z przekonaniem, że mężczyźni sÄ… lepszymi liderami niż kobiety; 
  • rozwiewa mit generacyjny, wedÅ‚ug którego nowe generacje Y, Z, C itp. sÄ… tak odmienne od pokoleÅ„ swoich rodziców i dziadków, że wywrócÄ… Å›wiat do góry nogami; 
  • wyjaÅ›nia, czym jest kultura i jak wpÅ‚ywa na ludzi w organizacji; 
  • wyjaÅ›nia, dlaczego mnożenie opisów stylów kierowania nikomu siÄ™ na nic nie przyda.   

Jest tu skrót historii zainteresowania zjawiskiem przywództwa, sÄ… odniesienia do wyników badaÅ„ naukowych (i pseudonaukowych). Jest przeglÄ…d literatury zagranicznej i polskiej wraz ze wskazaniem gdzie oraz jak szukać. Jest lista ludzkich (czyli liderskich) bÅ‚Ä™dów poznawczych wraz z konsekwencjami wynikajÄ…cymi z ulegania im. Ale przede wszystkim książka peÅ‚na jest anegdot, przykÅ‚adów oraz praktycznych porad dla liderów każdego szczebla zarzÄ…dzania – od poczÄ…tkujÄ…cego adepta kierowania po szefa wszystkich szefów.

JeÅ›li potrzebujesz jednej książki, jednego przewodnika po przywództwie, nie szukaj wiÄ™cej!

***

Robert Grzybek na co dzieÅ„ jest partnerem zarzÄ…dzajÄ…cym i prezesem GM Solutions, firmy specjalizujÄ…cej siÄ™ w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. W przeszÅ‚oÅ›ci studiowaÅ‚ literaturÄ™, jÄ™zykoznawstwo oraz nauki spoÅ‚eczne - w Polsce, Wielkiej Brytanii i Pakistanie. Posiada tytuÅ‚ MBA SzkoÅ‚y Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przez 12 lat zarzÄ…dzaÅ‚ zespoÅ‚ami w organizacjach biznesowych. NajwiÄ™kszy team jakiemu przewodziÅ‚ liczyÅ‚ blisko 1100 osób.

W 2003 roku doÅ‚Ä…czyÅ‚ do GreÅ„ Communications jako trener i coach. W 2006 wymyÅ›liÅ‚ i zaÅ‚ożyÅ‚ GM Solutions, gdzie zajmuje siÄ™ prowadzeniem i realizacjÄ… projektów doradczych z zakresu HR oraz dotyczÄ…cych rozwoju kadr zarzÄ…dzajÄ…cych, kierownictwa produkcji i dziaÅ‚ów handlowych.

Poza szkoleniami, konsultingiem i coachingiem pisze oraz wykÅ‚ada. Przez sześć edycji kierowaÅ‚ studiami ZarzÄ…dzanie zespoÅ‚em sprzedaży w Akademii im. Leona KoźmiÅ„skiego. Poza KoźmiÅ„skim wspóÅ‚pracowaÅ‚ z UJ oraz SGH. W 2010 roku doÅ‚Ä…czyÅ‚ do stowarzyszenia coachów EMCC. Publikuje m.in. w magazynach Personel i zarzÄ…dzanie oraz Personel Plus. Jego książka o zarzÄ…dzaniu zespoÅ‚ami sprzedaży zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.

 

Dodaj do koszyka Przewodnik dla lidera

 

Osoby które kupowały "Przewodnik dla lidera", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Przewodnik dla lidera

Spis treści

Przewodnik dla lidera eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Dedykacja

Spis treści

Prolog

Wstęp

RozdziaÅ‚ 1. Zamiast krótkiego wprowadzenia

Co to jest przywództwo

Korzenie

Przywództwo a zarzÄ…dzanie

Moda czy potrzeba

Przywódca a zespóÅ‚

Synonimy i metafory przywództwa

Motywy popychajÄ…ce do przywódczej roli

Motywy popychajÄ…ce do roli lidera

Pułapka typologii

RozdziaÅ‚ 2. Gry, w jakie gramy    

Tołdi

Lizusostwo i uniżoność a hierarchia

Usłużność zamiast kompetencji

Minimalizacja wysiłku

Pozorowanie zajętości

Na wczoraj

Nie da siÄ™

Priorytety, czyli lista zadań

Ty siÄ™ nie mylisz, ja siÄ™ nie pytam

Donosicielstwo

Haki i kwity

Szef erotoman

Dupokrytka i szukanie winnego

Atak

Formalizm

Gra na zwłokę

Skonsultujmy to

Magia sÅ‚ów

Co robić z grami

Kulturowy bigos

Kultura organizacyjna po polsku

Kultura a skuteczność przywództwa

Rozdział 3. Potrzeba zmian

Potrzeba przywództwa

Z perspektywy drugiej połowy XX wieku

Z szerokiej perspektywy

Potrzeba zmian

Typowe zjawiska i wypaczenia

Krytyka przywództwa

Droga szczura

RozdziaÅ‚ 4. Przywództwo zdefiniowane na nowo

Jak rozumieć przywództwo

RozdziaÅ‚ 5. Fundamenty przywództwa

Model przywództwa w piÄ™ciu krokach

Kompetencje przywódcze

Jak wzmacniać fundament przywództwa

Rozdział 6. Droga do siebie

Narzędzia samopoznania

Inteligencja ogólna

Testy osobowości

Kwestionariusz IDPE – Insights Discovery

Inne testy i podejścia

Sens, cele i misja

RozdziaÅ‚ 7. Szacunek dla różnorodnoÅ›ci

Przyczyny potencjalnych napięć

Sposoby dopasowania

Role w grupie oraz dobór czÅ‚onków

Wielkość i charakterystyka zespołu

Team building

Odkrywanie siebie

Emocjonalność

RozdziaÅ‚ 8. Przywództwo myÅ›li

Odwaga czy szaleństwo

Metody rozwiÄ…zywania problemów

Proces rozwiÄ…zywania problemów

GPS menedżera – podejmowanie decyzji

SÅ‚uchanie a decyzje

Rozdział 9. Zdolność wpływania

Test 11 pytań

WÅ‚adza a zaufanie

Wywieranie wpływu

Charyzma, magnetyzm i czar

ZarzÄ…dzanie wizerunkiem i PR

Techniki wywierania wpÅ‚ywu przez menedżerów

Skuteczność poszczególnych technik

Pozostałe taktyki wpływu menedżerskiego

Konsensus – wskazówki dla menedżerów

AngażujÄ…ca mowa – schemat

Wpływanie na przełożonych

Rozdział 10. Koncentracja na efektach

Planowanie i cele

Cele, MBO i Deming

Istota zarzÄ…dzania procesowego

Legendy i fakty na temat motywacji

WspóÅ‚czesne podejÅ›cia do motywowania

Pink, Fowler, Laloux

Krytyka wspóÅ‚czesnych podejść

Rozdział 11. Inicjowanie zmian i przewodzenie im

Zmiana w organizacji

Zmiana jako proces transformacji

Rady dla pracowników organizacji przechodzÄ…cych transformacje

Jaguar – studium przypadku

Rozwój podwÅ‚adnych

Rozdział 12. Lider wobec typowych wyzwań

Radzenie sobie z konkurentem

Stawianie granic i stopniowanie reakcji

Rozmowa korygujÄ…ca

Trudne rozmowy

SÅ‚abe rezultaty

Różnorodność pokoleniowa (ech, ci mÅ‚odzi)

Wypalenie zawodowe

RozdziaÅ‚ 13. Samodoskonalenie 

Czy można rozwijać kompetencje liderskie

Optymistyczna perspektywa

Plan rozwoju

Ostatnie ćwiczenie

RozdziaÅ‚ 14. Przywództwo kobiece

Uprzedzenia

Obecność kobiet na stanowiskach zarządczych

Co robić?

Zakończenie

Parę osobistych przemyśleń na podsumowanie

Co dalej?

Dodatek. SÅ‚ynne eksperymenty

Eksperyment Milgrama

Asch i potrzeba konformizmu

Rozproszenie odpowiedzialności

Zimbardo eksperyment więzienny

Tajfel i paradygmat grupy minimalnej

Automatyczne zachowania

Wybiórcza percepcja

Odraczanie gratyfikacji

Robbers Cave i konflikt międzygrupowy

Niebieskoocy

Dysonans poznawczy

Efekt Hawthorne

Efekt fałszywej powszechności

Harvard Grant Study

Samoocena i status a szczęście

Dobry samarytanin – skÄ…d siÄ™ bierze altruizm

Bibliografia

Dodaj do koszyka Przewodnik dla lidera

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.