Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II - Onepress

Tytuł oryginału: Design for How People Learn (2nd Edition) (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Bogusław Solecki
ISBN: 978-83-283-3093-1
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2017-04-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 26,95 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-22,05 zł)
Efektywne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy innym jest trudnym zadaniem.
Nawet ekspert w swojej dziedzinie może mieć problem z przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć edukacyjnych, dziÄ™ki którym nauczane osoby przyswojÄ… podane informacje i bÄ™dÄ… umiaÅ‚y siÄ™ nimi posÅ‚użyć. WiÄ™kszość osób w jakimÅ› stopniu zajmuje siÄ™ edukacjÄ…: wygÅ‚asza prezentacje, wdraża nowych pracowników, omawia nowe produkty czy choćby pomaga wÅ‚asnym dzieciom w nauce!
Niniejsza książka dotyczy planowania doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych — jednej z najskuteczniejszych metod nauczania. ZnalazÅ‚y siÄ™ tu również wyczerpujÄ…ce informacje na temat koncentracji, pamiÄ™ci i samego procesu uczenia siÄ™. Zaprezentowano wyniki najnowszych badaÅ„ nad procesem uczenia siÄ™ i zapamiÄ™tywania oraz informacje o nowych technikach uczenia siÄ™ spoÅ‚ecznego i nieoficjalnego. Podano też wskazówki umożliwiajÄ…ce planowanie doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych, które pozwolÄ… na przekazanie wiedzy i wyrabianie pożądanych nawyków.
W tej książce między innymi:
- informacje o sposobie dziaÅ‚ania ludzkiej pamiÄ™ci i przebiegu procesów uczenia siÄ™
- wskazówki dotyczÄ…ce planowania projektu edukacyjnego
- wskazówki dotyczÄ…ce dobierania odpowiednich strategii metodycznych
- opis skutecznych strategii motywowania ludzi do nauki
- instrukcje dotyczące przekazywania wiedzy i umiejętności
- opis różnych metod oceny efektów nauczania
Julie Dirksen cieszy siÄ™ wieloletnim doÅ›wiadczeniem w dziedzinie e-learningu. Zajmuje siÄ™ metodologiÄ… uczenia siÄ™ zarówno w przypadku dużych korporacji czy organizacji typu non profit, jak i szkóÅ‚ wyższych. Regularnie prowadzi warsztaty metodyczne na caÅ‚ym Å›wiecie, a także zajÄ™cia z metodyki planowania doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych i psychologii kognitywnej. Pasjonuje siÄ™ stosowaniem ekonomii behawioralnej w nauczaniu.
Jak fajnie jest wiedzieć więcej i umieć to przekazać!
Osoby które kupowały "Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (vi)
1. Od czego zacz±æ? (1)
- Droga ucznia (1)
- Czego brakuje? (2)
- Rozpoznawanie i uzupe³nianie luk (20)
- Przyk³ady (21)
- Dlaczego to ma znaczenie (24)
- Podsumowanie (26)
2. Kim s± Twoi uczniowie? (27)
- Czego oczekuj± Twoi uczniowie? (28)
- Jakie umiejêtno¶ci maj± ju¿ teraz Twoi uczniowie? (37)
- Czym Twoi uczniowie ró¿ni± siê od Ciebie? (43)
- Style uczenia siê (53)
- Jak poznaæ naszych uczniów? (54)
- Podsumowanie (58)
3. Jakie s± cele projektu? (59)
- Okre¶l cele (59)
- Zdefiniuj problem (60)
- Okre¶l cel (63)
- Jak d³uga jest ta podró¿? (73)
- Podsumowanie (80)
4. W jaki sposób zapamiêtujemy informacje? (81)
- Zapis i odczyt z pamiêci (82)
- Rodzaje pamiêci (107)
- Powtarzanie i zapamiêtywanie (117)
- Podsumowanie (120)
5. Jak przyci±gn±æ i skupiæ uwagê uczniów? (123)
- Je¶li uczniowie nie uwa¿aj± na zajêciach... (123)
- Mów do s³onia (124)
- Sposoby anga¿owania s³onia (132)
- Podsumowanie (159)
6. Planuj tak, aby przekazaæ wiedzê (161)
- Czy zapamiêtaj±? (161)
- Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materia³ (171)
- Ilu porad udzielaæ? (176)
- Proponowana procedura (186)
- Podsumowanie (193)
7. Projektowanie pod k±tem umiejêtno¶ci (195)
- Rozwijanie umiejêtno¶ci (195)
- Praktyka (196)
- ¦wiadomo¶æ dokonywanych postêpów (207)
- Planuj zajêcia z my¶l± o osi±gniêciach uczniów (209)
- Podsumowanie (214)
8. Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215)
- Motywacja do dzia³ania (215)
- Projektowanie pod k±tem zachowañ (218)
- Spo³eczny dowód s³uszno¶ci (224)
- Podsumowanie (228)
9. Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231)
- Czym jest nawyk? (231)
- Rozpoznawanie braków w nawykach (236)
- Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239)
- Podsumowanie (244)
10. Spo³eczne i pozainstytucjonalne uczenie (247)
- Jak wygl±da nauka w Twojej firmie? (247)
- Równowaga pomiêdzy nauk± oficjaln± i nieoficjaln± (250)
- Podró¿ Hiro (251)
- Podsumowanie (259)
11. Rola ¶rodowiska w edukacji (261)
- Braki w ¶rodowisku zawodowym (261)
- Wiedza na ¶wiecie (262)
- Stosowanie zasobów (265)
- Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczaj±cym ¶wiecie (269)
- Wdra¿anie okre¶lonych zachowañ w rzeczywistym ¶wiecie (270)
- Oczyszczanie ¶cie¿ki (272)
- Podsumowanie (274)
12. Ocenianie (275)
- Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275)
- Czy to dzia³a? (276)
- Czy siê ucz±? (280)
- Czy uczniowie potrafi± poprawnie wykonywaæ okre¶lone czynno¶ci? (283)
- Czy uczniowie wykonuj± czynno¶ci prawid³owo? (287)
Podsumowanie (291)
Skorowidz (292)