Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń - Onepress
ISBN: 978-83-255-1724-3
stron: 125, Format: ebook
Data wydania: 2010-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 33,03 zł (poprzednio: 38,86 zł)
Oszczędzasz: 15% (-5,83 zł)
Wpływ doświadczeń i emocji na kształt produktu turystycznego
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji - a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym - w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Autorka stara się wykazać zwłaszcza, że:
o własne pozytywne doświadczenia, wynikające z konsumpcji nabytych towarów i usług, wpływają na decyzje o powrocie do tejże konsumpcji w przyszłości;
o doświadczenia z konsumpcji usług o wysokim nasileniu cech niematerialnych są wartością samą w sobie i zwiększają satysfakcję konsumenta;
o im pozytywniejsze doświadczenia z konsumpcji towarów i usług, tym większe szanse na dynamizację rozwoju danej sfery.
Ekonomia doświadczeń jest nową dziedziną badań ekonomicznych, podjętą przez autorów książki "The Expirience Economy" B. Josepha Pine'a II i Jamesa H. Gilmore'a, (...) Autorka wpisuje się z powodzeniem w nowy obszar badań, kształtując tym samym nowy nurt badawczy w naukach o turystyce (w tym przede wszystkim ekonomice turystyki). Wybrany przez Autorkę temat uznać należy za niezwykle interesujący i nowatorski.
Prof. dr hab. Aleksander Panasiuk Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Osoby które kupowały "Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)