reklama - zainteresowany?

Potęga dobrej komunikacji w zespole - Onepress

Potęga dobrej komunikacji w zespole
ebook
Autor: Edgar H. Schein
Tłumaczenie: Paulina Zagórska
ISBN: 9788301207403
stron: 144, Format: ebook
Data wydania: 2019-07-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 31,20 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,80 zł)

Dodaj do koszyka Potęga dobrej komunikacji w zespole

Tagi: Zarządzanie

"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur czy to zawodowych, czy narodowych bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. () Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne." Ze wstępu "W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy często zaślepione swoją ideą ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem. Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. " dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego

Dodaj do koszyka Potęga dobrej komunikacji w zespole

Spis treści

Potęga dobrej komunikacji w zespole eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wstęp. Budowanie dobrych relacji z ludźmi i skutecznych organizacji
  • Rozdział 1. Pokorne pytanie
  • Rozdział 2. Pokorne pytanie w praktyce przykłady
  • Rozdział 3. W gąszczu pytań pokorne pytanie a inne rodzaje pytań
  • Rozdział 4. Kultura zorientowana na działanie i wydawanie poleceń
  • Rozdział 5. Przeszkody: status, ranga oraz granice wyznaczone przez role
  • Rozdział 6. Wewnętrzne blokady
  • Rozdział 7. Praktyczne wskazówki dla adeptów pokornego pytania
  • Podziękowania
  • O autorze
  • Nagrody i wyróżnienia
  • Notka o autorze
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Potęga dobrej komunikacji w zespole

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.