reklama - zainteresowany?

Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą - Onepress

Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą
ebook
Autor: Dorota Kożusznik-Solarska
ISBN: 978-83-283-3560-8
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-26
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 21,45 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-17,55 zł)

Dodaj do koszyka Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą

Tagi: Kompetencje osobiste | Twoja kariera | ZarzÄ…dzanie

Ratunku, zostałam szefową! Pomocy, awansowałem na dyrektora!

Wspinanie siÄ™ po szczeblach kariery to dla zdolnego pracownika naturalna kolej rzeczy. Wielu z nas przechodzi przez etap stażysty, szeregowego pracownika, specjalisty i eksperta. JeÅ›li jednak uda Ci siÄ™ wejść jeszcze wyżej i zostajesz menedżerem, nagle z jednostki pracujÄ…cej samodzielnie albo dziaÅ‚ajÄ…cej w ramach zespoÅ‚u stajesz siÄ™ zwierzchnikiem swoich kolegów. Tylko nieliczni od razu Å›wietnie odnajdujÄ… siÄ™ w nowej roli. Dla wiÄ™kszoÅ›ci awans na eksponowane i bardzo wymagajÄ…ce stanowisko jest nie tylko źródÅ‚em osobistej satysfakcji, lecz także poczÄ…tkiem kolejnego, trudnego etapu kariery. Bo menedżer to nie tylko stanowisko. Menedżer to zawód, którego trzeba siÄ™ po prostu nauczyć.

Gdy robisz pierwszy krok jako menedżer, musisz uÅ›wiadomić sobie, że problemy, jakie napotkasz, sÄ… uniwersalne. WiÄ™kszość Twoich kolegów po fachu zmagaÅ‚a siÄ™, zmaga albo bÄ™dzie zmagać z budowaniem zespoÅ‚u, skutecznym delegowaniem obowiÄ…zków czy koniecznoÅ›ciÄ… rozwiÄ…zywania konfliktów. Wszyscy odczuwajÄ… tÄ™ samÄ… odpowiedzialność za sprawiedliwÄ… ocenÄ™ podwÅ‚adnych, za wyniki swego dziaÅ‚u czy szerzej — za rozwój caÅ‚ej firmy. Niestety, nie istniejÄ… stuprocentowo skuteczne lekarstwa na wszystkie bolÄ…czki menedżera. Opracowano natomiast sporo metod, narzÄ™dzi i wzorców, których zastosowanie może znacznie uÅ‚atwić Ci stawianie pierwszych kroków w tym zawodzie.
Warto z nich korzystać, zwłaszcza że zostały wielokrotnie pozytywnie zweryfikowane w praktyce.
Dorota Kożusznik-Solarska — trenerka, konsultantka i counsellor z kilkunastoletnim stażem pracy w organizacjach biznesowych i spoÅ‚ecznych oraz na ich rzecz. Od 2005 roku wspóÅ‚pracuje z krakowskÄ… firmÄ… doradczo-szkoleniowÄ… Pathways. WÅ›ród jej klientów sÄ… takie firmy jak: Orange, Siemens, IBM, Netia, Play, Mondial Assistance, BZWBK, Warta KBC, Citi Handlowy, Making Waves i inni. Z wyksztaÅ‚cenia psycholożka i dziennikarka, a także absolwentka European Graduate School w Szwajcarii. Jest certyfikowanÄ… trenerkÄ… kursu Leadership Development Intensive (LDI), wspóÅ‚pracuje z The Scherer Leadership International. W wolnym czasie Å›piewa, gra na scenie i pisze książki.

Dodaj do koszyka Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą

 

Osoby które kupowały "Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Techniki wpÅ‚ywu. Kurs video. BroÅ„ siÄ™ przed manipulacjÄ… i skutecznie przekonuj innych
  • Angielski w korpoÅ›wiecie. Kurs video. Skuteczna komunikacja w Å›rodowisku zawodowym

Dodaj do koszyka Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą

Spis treści

Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą eBook -- spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Zostałam menedżerką. Zostałem menedżerem. Pomocy! (11)

  • Mentorzy (12)
  • Feedback (14)
  • Konstruktywna krytyka jako feedback (19)
  • Uczenie siÄ™ na bÅ‚Ä™dach (23)
  • Podsumowanie (25)

RozdziaÅ‚ 2. Budowanie zespoÅ‚u, czyli jak przestaÅ‚em być kolegÄ… moich kolegów (29)

  • Konflikt lojalnoÅ›ci (30)
  • Model wpÅ‚ywu (32)
  • Menedżer spoza zespoÅ‚u (34)
  • Budowanie zespoÅ‚u (36)
  • Fazy rozwoju zespoÅ‚u wedÅ‚ug Tuckmana (42)
  • Podsumowanie (44)

Rozdział 3. Delegowanie, czyli coś więcej niż niebranie wszystkiego na siebie (49)

  • Ukryte przekonania - dlaczego to takie trudne (49)
  • Po co, komu i co (52)
  • Jak to robić? (53)
  • Kontrola menedżerska (56)
  • PuÅ‚apki delegowania (57)

Rozdział 4. Motywowanie, czyli jak sprawić, żeby się chciało chcieć (63)

  • Motywowanie a model Davida Kolba (64)
  • Model motywacji WSA (65)
  • Motywowanie ze wzglÄ™du na preferowanÄ… rolÄ™ w zespole (na bazie PAEI) (66)
  • ZarzÄ…dzanie grupami zaangażowania pracowników (68)
  • Motywowanie na bazie modelu Blancharda (kompetencje, zaangażowanie) (72)
  • Model Herzberga (72)
  • SchyÅ‚ek modelu "kija i marchewki" (74)
  • Psychologia pozytywna i przepÅ‚yw (75)
  • Informacja zwrotna jako narzÄ™dzie motywacyjne (77)

Rozdział 5. Konflikty, czyli dlaczego się szczypiemy (81)

  • Chodź, niech CiÄ™ uszczypnÄ™ (81)
  • Inteligencja emocjonalna (84)
  • KÅ‚opoty z emocjami (85)
  • Porozumienie bez przemocy (86)
  • JÄ™zyk spostrzeżeÅ„ (89)
  • RozwiÄ…zywanie konfliktów metodÄ… porozumienia bez przemocy (90)
  • Metoda trzech Å›wiatów (92)
  • 10 strategii menedżerskich wygrana - wygrana (94)
  • Szczyp, szczyp... (97)

Rozdział 6. Ocena pracownicza, czyli coś, co tygrysy lubią najbardziej (99)

  • Operowanie faktami (99)
  • Oceny 180 i 360 stopni (101)
  • Asertywność (101)
  • Nie tylko cele, ale i droga dojÅ›cia (103)
  • Sztuka stawiania celów (104)
  • Studium przypadku - od szczegóÅ‚u do ogóÅ‚u (105)
  • Development dialogue (107)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 7. Prowadzenie spotkań, czyli jak uniknąć plagi nudy (109)

  • Spotkania informacyjne (110)
  • Spotkania zespoÅ‚u (111)
  • Sztuka facylitacji spotkaÅ„ (112)
  • Technika zbierania informacji - burza mózgów (112)
  • Technika zbierania informacji - analiza SWOT (114)
  • STRIPES (115)
  • Analiza pola siÅ‚ (116)
  • Metoda Walta Disneya (117)
  • Prowadzenie dużych spotkaÅ„ (118)
  • Wybrane metody pracy z dużymi grupami (119)
  • Idea killers (120)
  • Nigdy nie trać okazji do feedbacku (121)
  • Podsumowanie (122)

RozdziaÅ‚ 8. Ale o co chodzi... z tym przywództwem? (123)

  • ZarzÄ…dzanie a przywództwo (123)
  • Modele przywództwa (124)
  • ZaczynajÄ…c od Å›rodka (130)
  • Studium przypadku (131)
  • Podsumowanie (133)

Rozdział 9. Zarządzanie zmianą, czyli wchodzenie w obszar ryzyka (135)

  • Obszar ryzyka (135)
  • Uczenie siÄ™ od cienia (136)
  • Zmiana jako maÅ‚a Å›mierć (137)
  • Kryzys (139)
  • Zmiana a transformacja. Kiedy używać której? (141)
  • Jak ludzie siÄ™ zmieniajÄ… (141)
  • ZarzÄ…dzanie zmianÄ… w organizacji (143)
  • Opór wobec zmian (145)
  • Åšmierć w organizacji, Å›mierć organizacji (146)
  • Podsumowanie (146)

Rozdział 10. Do dzieła! (147)

  • Kwestionariusz wiedzy (150)
  • Odpowiedzi (153)

Dodaj do koszyka Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.