Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą - Onepress
ISBN: 978-83-283-3560-8
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 21,45 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-17,55 zł)
Ratunku, zostałam szefową! Pomocy, awansowałem na dyrektora!
Wspinanie siÄ™ po szczeblach kariery to dla zdolnego pracownika naturalna kolej rzeczy. Wielu z nas przechodzi przez etap stażysty, szeregowego pracownika, specjalisty i eksperta. JeÅ›li jednak uda Ci siÄ™ wejść jeszcze wyżej i zostajesz menedżerem, nagle z jednostki pracujÄ…cej samodzielnie albo dziaÅ‚ajÄ…cej w ramach zespoÅ‚u stajesz siÄ™ zwierzchnikiem swoich kolegów. Tylko nieliczni od razu Å›wietnie odnajdujÄ… siÄ™ w nowej roli. Dla wiÄ™kszoÅ›ci awans na eksponowane i bardzo wymagajÄ…ce stanowisko jest nie tylko źródÅ‚em osobistej satysfakcji, lecz także poczÄ…tkiem kolejnego, trudnego etapu kariery. Bo menedżer to nie tylko stanowisko. Menedżer to zawód, którego trzeba siÄ™ po prostu nauczyć.Gdy robisz pierwszy krok jako menedżer, musisz uÅ›wiadomić sobie, że problemy, jakie napotkasz, sÄ… uniwersalne. WiÄ™kszość Twoich kolegów po fachu zmagaÅ‚a siÄ™, zmaga albo bÄ™dzie zmagać z budowaniem zespoÅ‚u, skutecznym delegowaniem obowiÄ…zków czy koniecznoÅ›ciÄ… rozwiÄ…zywania konfliktów. Wszyscy odczuwajÄ… tÄ™ samÄ… odpowiedzialność za sprawiedliwÄ… ocenÄ™ podwÅ‚adnych, za wyniki swego dziaÅ‚u czy szerzej — za rozwój caÅ‚ej firmy. Niestety, nie istniejÄ… stuprocentowo skuteczne lekarstwa na wszystkie bolÄ…czki menedżera. Opracowano natomiast sporo metod, narzÄ™dzi i wzorców, których zastosowanie może znacznie uÅ‚atwić Ci stawianie pierwszych kroków w tym zawodzie.
Warto z nich korzystać, zwłaszcza że zostały wielokrotnie pozytywnie zweryfikowane w praktyce.
Dorota Kożusznik-Solarska — trenerka, konsultantka i counsellor z kilkunastoletnim stażem pracy w organizacjach biznesowych i spoÅ‚ecznych oraz na ich rzecz. Od 2005 roku wspóÅ‚pracuje z krakowskÄ… firmÄ… doradczo-szkoleniowÄ… Pathways. WÅ›ród jej klientów sÄ… takie firmy jak: Orange, Siemens, IBM, Netia, Play, Mondial Assistance, BZWBK, Warta KBC, Citi Handlowy, Making Waves i inni. Z wyksztaÅ‚cenia psycholożka i dziennikarka, a także absolwentka European Graduate School w Szwajcarii. Jest certyfikowanÄ… trenerkÄ… kursu Leadership Development Intensive (LDI), wspóÅ‚pracuje z The Scherer Leadership International. W wolnym czasie Å›piewa, gra na scenie i pisze książki.
Osoby które kupowały "Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Techniki wpływu. Kurs video. Broń się przed manipulacją i skutecznie przekonuj innych 79,00 zł, (19,75 zł -75%)
- Angielski w korpoświecie. Kurs video. Skuteczna komunikacja w środowisku zawodowym 129,00 zł, (32,25 zł -75%)
Spis treści
Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą eBook -- spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Zostałam menedżerką. Zostałem menedżerem. Pomocy! (11)
- Mentorzy (12)
- Feedback (14)
- Konstruktywna krytyka jako feedback (19)
- Uczenie się na błędach (23)
- Podsumowanie (25)
RozdziaÅ‚ 2. Budowanie zespoÅ‚u, czyli jak przestaÅ‚em być kolegÄ… moich kolegów (29)
- Konflikt lojalności (30)
- Model wpływu (32)
- Menedżer spoza zespołu (34)
- Budowanie zespołu (36)
- Fazy rozwoju zespołu według Tuckmana (42)
- Podsumowanie (44)
Rozdział 3. Delegowanie, czyli coś więcej niż niebranie wszystkiego na siebie (49)
- Ukryte przekonania - dlaczego to takie trudne (49)
- Po co, komu i co (52)
- Jak to robić? (53)
- Kontrola menedżerska (56)
- Pułapki delegowania (57)
Rozdział 4. Motywowanie, czyli jak sprawić, żeby się chciało chcieć (63)
- Motywowanie a model Davida Kolba (64)
- Model motywacji WSA (65)
- Motywowanie ze względu na preferowaną rolę w zespole (na bazie PAEI) (66)
- ZarzÄ…dzanie grupami zaangażowania pracowników (68)
- Motywowanie na bazie modelu Blancharda (kompetencje, zaangażowanie) (72)
- Model Herzberga (72)
- Schyłek modelu "kija i marchewki" (74)
- Psychologia pozytywna i przepływ (75)
- Informacja zwrotna jako narzędzie motywacyjne (77)
Rozdział 5. Konflikty, czyli dlaczego się szczypiemy (81)
- Chodź, niech Cię uszczypnę (81)
- Inteligencja emocjonalna (84)
- KÅ‚opoty z emocjami (85)
- Porozumienie bez przemocy (86)
- Język spostrzeżeń (89)
- RozwiÄ…zywanie konfliktów metodÄ… porozumienia bez przemocy (90)
- Metoda trzech Å›wiatów (92)
- 10 strategii menedżerskich wygrana - wygrana (94)
- Szczyp, szczyp... (97)
Rozdział 6. Ocena pracownicza, czyli coś, co tygrysy lubią najbardziej (99)
- Operowanie faktami (99)
- Oceny 180 i 360 stopni (101)
- Asertywność (101)
- Nie tylko cele, ale i droga dojścia (103)
- Sztuka stawiania celów (104)
- Studium przypadku - od szczegóÅ‚u do ogóÅ‚u (105)
- Development dialogue (107)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 7. Prowadzenie spotkań, czyli jak uniknąć plagi nudy (109)
- Spotkania informacyjne (110)
- Spotkania zespołu (111)
- Sztuka facylitacji spotkań (112)
- Technika zbierania informacji - burza mózgów (112)
- Technika zbierania informacji - analiza SWOT (114)
- STRIPES (115)
- Analiza pola sił (116)
- Metoda Walta Disneya (117)
- Prowadzenie dużych spotkań (118)
- Wybrane metody pracy z dużymi grupami (119)
- Idea killers (120)
- Nigdy nie trać okazji do feedbacku (121)
- Podsumowanie (122)
RozdziaÅ‚ 8. Ale o co chodzi... z tym przywództwem? (123)
- ZarzÄ…dzanie a przywództwo (123)
- Modele przywództwa (124)
- Zaczynając od środka (130)
- Studium przypadku (131)
- Podsumowanie (133)
Rozdział 9. Zarządzanie zmianą, czyli wchodzenie w obszar ryzyka (135)
- Obszar ryzyka (135)
- Uczenie siÄ™ od cienia (136)
- Zmiana jako mała śmierć (137)
- Kryzys (139)
- Zmiana a transformacja. Kiedy używać której? (141)
- Jak ludzie siÄ™ zmieniajÄ… (141)
- ZarzÄ…dzanie zmianÄ… w organizacji (143)
- Opór wobec zmian (145)
- Śmierć w organizacji, śmierć organizacji (146)
- Podsumowanie (146)
Rozdział 10. Do dzieła! (147)
- Kwestionariusz wiedzy (150)
- Odpowiedzi (153)