Podejscie wielomodelowe w zagadnieniach dyskryminacji i regresji - Onepress
ISBN: 978-8-3011-5366-3
stron: 186, okładka: miękka
Data wydania: 2011-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 41,07 zł (poprzednio: 48,89 zł)
Oszczędzasz: 16% (-7,82 zł)
W systemach społecznych kolektywne podejmowanie decyzji jest czymś naturalnym. Na przykład w sprawach dotyczących działalności jednostek gospodarczych (przedsiębiorstwa), czy administracyjnych (miasta), decyzje podejmuje zarząd, a więc zespół osób składający się ze specjalistów z różnych dziedzin (finansów, marketingu, zarządzania, produkcji, sprzedaży, itd.). Odbywa się to zazwyczaj albo na zasadzie konsensusu, albo większością głosów w drodze głosowania. W taki sposób można także rozwiązywać problemy szeroko rozumianej statystyki wielowymiarowej, a zwłaszcza analizy dyskryminacyjnej i analizy regresji.
Publikacja przybliży Czytelnikowi podstawowe zagadnienia związane z łączeniem modeli dyskryminacyjnych i regresyjnych. Ilustrowana jest wieloma przykładami, w których wykorzystano powszechnie uznane i ogólnodostępne zbiory danych. Przykłady te pozwalają lepiej zrozumieć charakter rozważanych zagadnień, a ponadto dowodzą praktycznej przydatności omawianych metod.
Na końcu książki znajduje się bardzo obszerna bibliografia przedmiotu, obejmująca przeszło 300 najważniejszych pozycji z literatury światowej, wydanych do połowy 2007 roku.
Rozważania zamieszczone w książce zainteresują badaczy różnych specjalności, a przede wszystkim statystyków i informatyków zajmujących się komputerowymi modelami statystyki wielowymiarowej oraz implementacjami w dziedzinie eksploracji danych (Data Mining). Również studenci starszych lat specjalizujący się w statystyce i ekonometrii oraz praktycy wykorzystujący metody dyskryminacji i regresji powinni znaleźć tu interesujące dla siebie zagadnienia.
Osoby które kupowały "Podejscie wielomodelowe w zagadnieniach dyskryminacji i regresji", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)