Podejscie wielomodelowe w zagadnieniach dyskryminacji i regresji - Onepress
ISBN: 978-8-3011-5366-3
stron: 186, ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2011-06-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 41,07 z艂 (poprzednio: 48,89 z艂)
Oszcz臋dzasz: 16% (-7,82 z艂)
W systemach spo艂ecznych kolektywne podejmowanie decyzji jest czym艣 naturalnym. Na przyk艂ad w sprawach dotycz膮cych dzia艂alno艣ci jednostek gospodarczych (przedsi臋biorstwa), czy administracyjnych (miasta), decyzje podejmuje zarz膮d, a wi臋c zesp贸艂 os贸b sk艂adaj膮cy si臋 ze specjalist贸w z r贸偶nych dziedzin (finans贸w, marketingu, zarz膮dzania, produkcji, sprzeda偶y, itd.). Odbywa si臋 to zazwyczaj albo na zasadzie konsensusu, albo wi臋kszo艣ci膮 g艂os贸w w drodze g艂osowania. W taki spos贸b mo偶na tak偶e rozwi膮zywa膰 problemy szeroko rozumianej statystyki wielowymiarowej, a zw艂aszcza analizy dyskryminacyjnej i analizy regresji.
Publikacja przybli偶y Czytelnikowi podstawowe zagadnienia zwi膮zane z 艂膮czeniem modeli dyskryminacyjnych i regresyjnych. Ilustrowana jest wieloma przyk艂adami, w kt贸rych wykorzystano powszechnie uznane i og贸lnodost臋pne zbiory danych. Przyk艂ady te pozwalaj膮 lepiej zrozumie膰 charakter rozwa偶anych zagadnie艅, a ponadto dowodz膮 praktycznej przydatno艣ci omawianych metod.
Na ko艅cu ksi膮偶ki znajduje si臋 bardzo obszerna bibliografia przedmiotu, obejmuj膮ca przesz艂o 300 najwa偶niejszych pozycji z literatury 艣wiatowej, wydanych do po艂owy 2007 roku.
Rozwa偶ania zamieszczone w ksi膮偶ce zainteresuj膮 badaczy r贸偶nych specjalno艣ci, a przede wszystkim statystyk贸w i informatyk贸w zajmuj膮cych si臋 komputerowymi modelami statystyki wielowymiarowej oraz implementacjami w dziedzinie eksploracji danych (Data Mining). R贸wnie偶 studenci starszych lat specjalizuj膮cy si臋 w statystyce i ekonometrii oraz praktycy wykorzystuj膮cy metody dyskryminacji i regresji powinni znale藕膰 tu interesuj膮ce dla siebie zagadnienia.
Osoby kt贸re kupowa艂y "Podejscie wielomodelowe w zagadnieniach dyskryminacji i regresji", wybiera艂y tak偶e:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarz膮dza膰 w XXI wieku 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Firma jako CA艁O艢膯. Porz膮dkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Szef, kt贸ry my艣li, bo warto i si臋 op艂aca 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumie膰 zesp贸艂. Fenomen ma艂ej grupy 64,78 z艂, (14,90 z艂 -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 z艂, (12,90 z艂 -76%)