Planowanie strategiczne w firmie - Onepress
Tytuł oryginału: The Strategic Planning Workbook
Tłumaczenie: Michał Lipa
ISBN: 83-7361-816-3
stron: 192, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-03-22
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,90 zł
Myśl strategicznie i zaplanuj strategię dla swojej firmy
- Poznaj swoich klientów i konkurencję
- Zaplanuj strategie dopasowane do sytuacji rynkowej
- Zdobądź przewagę nad swoimi konkurentami
Planowanie strategiczne jest najczęściej definiowane jako podejmowanie decyzji pozwalających pokonać drogę pomiędzy obecnym miejscem firmy lub organizacji a etapem, w którym powinna znaleźć się w przyszłości. Strategia działania dla organizacji to wprowadzanie tych decyzji w życie -- powinna być świadomym wykorzystywaniem nadarzających się możliwości, jednakże zbyt często jej definicje, modele i algorytmy planowania są tworzone przez teoretyków na potrzeby wielkich korporacji. Tak ustalane zasady nie sprawdzają się w mniejszych firmach, gdzie potrzebne jest inne, bardziej praktyczne podejście.
Książka "Planowanie strategiczne w firmie" to podręcznik planowania strategicznego, napisany przez prawdziwego praktyka -- menedżera z ogromnym doświadczeniem zdobytym w najlepiej działających firmach na świecie. Przedstawia wszystkie etapy procesu planowania strategicznego. Omawia pojęcia związane z myśleniem strategicznym, opisuje narzędzia służące do zbierania informacji, techniki przydatne w podejmowaniu decyzji i schematy pomocne w przekładaniu wyciągniętych wniosków na plany działania.
- Analiza firmy, jej klientów i konkurencji
- Struktura firmy i jej wpływ na strategię działania
- Metody planowania działań strategicznych
- Analiza SWOT, portfelowa, cyklu życia oraz koncentracji wysiłków
- Tworzenie i wdrażanie planu działań
Gdy wykonasz ćwiczenia, zbierzesz informacje, dokonasz analizy, przeprowadzisz warsztaty i przygotujesz plan wdrożenia, będziesz miał w ręku receptę na sukces firmy.
Osoby które kupowały "Planowanie strategiczne w firmie", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)