Pasja i dyscyplina strategii - Onepress
Tłumaczenie: Tomasz Boruszczak
ISBN: 978-8-3756-1274-5
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2010-04-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 42,90 zł
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy: interpretacja otoczenia, ustalanie granic firmy, określanie celów i priorytetów, podejmowanie decyzji o modelu biznesowym. Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii. I o nich jest ta książka. O AUTORZE Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, .. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.
Osoby które kupowały "Pasja i dyscyplina strategii", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Pasja i dyscyplina strategii eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Przedmowa
- Rozdział 1. Czym jest strategia firmy?
- Na targowisku koncepcji i pojęć
- Zmienna natura strategii
- Rozdział 2. Emocje, idee i decyzje
- Marzenia i pasje
- Na początku jest hipoteza
- Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe
- Inercja i wykluczenie
- Rozdział 3. Dyscyplina wdrażania strategii
- Kto jest decydentem?
- Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu zasada zawiasa
- Definiowanie granic firmy zasada terytorium
- Granice geograficzne
- Granice rynku
- Granice produktów i usług
- Granice technologii dystrybucji
- Cele i priorytety zasada minimum
- Logika celów strategicznych
- Priorytety, priorytety, priorytety
- Model biznesowy firmy zasada koperty
- Zasoby strategiczne
- Kluczowe kompetencje
- Łańcuch wartości
- Model Operatora
- Model Integratora
- Model Dyrygenta
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Efekt pasji i dyscypliny przewaga konkurencyjna
- Teorie przewagi konkurencyjnej
- Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
- Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
- Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
- Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
- Praktyka przewagi konkurencyjnej
- Przewaga naturalna
- Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
- Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
- Budowanie barier wejścia
- Co powinno się znaleźć w strategii firmy
- Orientacja firmy
- Źródła przewagi konkurencyjnej
- Słowa są ważne
- Teorie przewagi konkurencyjnej
- Rozdział 5. Niezmienne cechy strategii
- Trudna prostota
- Wewnętrzna spójność
- Zewnętrzna spójność
- Stałe wyzwanie
- Rozdział 6. Firma w dryfie inercja, gry organizacyjne i niepewni liderzy
- Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w miejscu
- Gry o władzę i zasoby
- Niepewni liderzy
- Przypisy
- O autorze
- Spis treści