reklama - zainteresowany?

Pasja i dyscyplina strategii - Onepress

Pasja i dyscyplina strategii
mp3
Autor: Krzysztof Obłój
Tłumaczenie: Tomasz Boruszczak
ISBN: 978-8-3756-1263-9
stron: 240, Format: mp3
Data wydania: 2013-10-04
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Pasja i dyscyplina strategii

Tagi: Zarządzanie

W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy: interpretacja otoczenia, ustalanie granic firmy, określanie celów i priorytetów, podejmowanie decyzji o modelu biznesowym. Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii. I o nich jest ta książka. O AUTORZE Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, .. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.

Dodaj do koszyka Pasja i dyscyplina strategii

Spis treści

Pasja i dyscyplina strategii Audiobook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Przedmowa
  • Rozdział 1. Czym jest strategia firmy?
    • Na targowisku koncepcji i pojęć
    • Zmienna natura strategii
  • Rozdział 2. Emocje, idee i decyzje
    • Marzenia i pasje
    • Na początku jest hipoteza
    • Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe
    • Inercja i wykluczenie
  • Rozdział 3. Dyscyplina wdrażania strategii
    • Kto jest decydentem?
    • Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu zasada zawiasa
    • Definiowanie granic firmy zasada terytorium
      • Granice geograficzne
      • Granice rynku
      • Granice produktów i usług
      • Granice technologii dystrybucji
    • Cele i priorytety zasada minimum
      • Logika celów strategicznych
      • Priorytety, priorytety, priorytety
    • Model biznesowy firmy zasada koperty
      • Zasoby strategiczne
      • Kluczowe kompetencje
      • Łańcuch wartości
        • Model Operatora
        • Model Integratora
        • Model Dyrygenta
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Efekt pasji i dyscypliny przewaga konkurencyjna
    • Teorie przewagi konkurencyjnej
      • Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
      • Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
      • Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
      • Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
    • Praktyka przewagi konkurencyjnej
      • Przewaga naturalna
      • Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
      • Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
      • Budowanie barier wejścia
    • Co powinno się znaleźć w strategii firmy
      • Orientacja firmy
      • Źródła przewagi konkurencyjnej
      • Słowa są ważne
  • Rozdział 5. Niezmienne cechy strategii
    • Trudna prostota
    • Wewnętrzna spójność
    • Zewnętrzna spójność
    • Stałe wyzwanie
  • Rozdział 6. Firma w dryfie inercja, gry organizacyjne i niepewni liderzy
    • Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w miejscu
    • Gry o władzę i zasoby
    • Niepewni liderzy
  • Przypisy
  • O autorze
  • Spis treści

Dodaj do koszyka Pasja i dyscyplina strategii

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.