reklama - zainteresowany?

Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania - Onepress

Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania
ebook
Autor: Magdalena Zalewska-Turzyńska
ISBN: 978-83-8142-442-4
stron: 362, Format: ebook
Data wydania: 2019-03-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,95 zł

Dodaj do koszyka Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania

Tagi: Zarządzanie

Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji.

Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.

Dodaj do koszyka Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania

 

Osoby które kupowały "Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania", wybierały także:

  • Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej
  • Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników
  • Kompendium zarządzania szkoleniami
  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking

Dodaj do koszyka Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania

Spis treści

Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania eBook -- spis treści

Wprowadzenie 9

 

Część I. Teoretyczna

  1. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna      29
    1. Istota komunikacji wewnątrzorganizacyjnej         29
    2. Dotychczasowy stan wiedzy    32
    3. Komunikacja jako zjawisko w środowisku organizacji        39
    4. Komunikacja jako sposób na tworzenie organizacji           42
  2. Ogólna teoria systemów jako nauka       53
    1. Podejście systemowe – wybór metody badawczej            55
    2. Wartość podejścia systemowego dla badaczy XXI wieku  71
    3. Zarys pojęć system i systemowość – perspektywa ogólna i organizacyjna    75
    4. Systemowe pojęcie relacji i ich ujęcie w kontekście systemowym 85

 

Część II. Metodologiczno-badawcza

  1. Metoda badawcza analizy i syntezy systemowej  97
    1. Analiza klasyczna, analiza systemowa, analiza sieci społecznych     99
    2. Analiza systemowa – metody i procedury badawcze organizacji    107
    3. Analiza systemów złożonych – opis metody badania organizacji     123
      1. Określenie systemu na obiekcie i jego przedstawianie      126
      2. O grupowaniu relacji wokół celu organizacji – model synkretyczny cyklu zarządzania               139
      3. Analiza struktury organizacji i zachowania komunikacyjnego w systemie         146
      4. Projekt udoskonalenia lub poprawy systemu – etap tożsamy z budowaniem systemu               147
      5. Warunki realizacji analizy systemów złożonych (ASZ)           148

 

Część III. Konstrukcyjna

  1. Ogólne i szczegółowe zasady konstrukcji modelu organizacji jako systemu komunikowania                153
    1. Budowa modelu organizacji    156
      1. Relacje organizacyjne pierwszego rzędu  168
      2. Relacje organizacyjne drugiego rzędu      171
      3. Relacje organizacyjne trzeciego rzędu     174
      4. Relacja organizacyjna czwartego rzędu    175
      5. Relacje organizacyjne samozwrotne z podsystemem zarządzania – drugiego, trzeciego, czwartego i piątego rzędu          176
    2. Relacje komunikacyjne pierwszego stopnia        179
      1. Podsystem antropologiczny – relacje pierwszego stopnia   181
      2. Podsystem społeczny – relacje pierwszego stopnia              192
      3. Podsystem techniczno-technologiczny – relacje pierwszego stopnia               195
      4. Podsystem ekonomiczny – relacje pierwszego stopnia        199
    3. Sieć relacji komunikowania się               200
    4. Model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania            210
  2. Koordynacja w sensie ogólnym i szczegółowym   217
    1. Koordynacja według klasyków teorii organizacji – Fayola i Le Chateliera     217
    2. Koordynacja w ujęciu współczesnych autorów   222
    3. Zorganizowanie – koordynowanie – sprawność. Dyskusja prakseologiczna 228
    4. Model koordynacji: sprawne komunikowanie – efekt organizacyjny            238
    5. Wskaźniki koordynowania według rodzajów       241

 

Zakończenie       271

Bibliografia         285

Załączniki            321

Abstract              353

Spis rysunków   357

Spis tabel            359

Od Redakcji        361

Dodaj do koszyka Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.