reklama - zainteresowany?

Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością - Onepress

Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością
ebook
Autor: Piotr Rogala
ISBN: 978-83-7695-804-0
stron: 268, Format: ebook
Data wydania: 2021-06-21
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 40,50 zł

Dodaj do koszyka Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością

Tagi: Zarządzanie

Monografia dotyczy nurtu normalizacyjnego w zarządzaniu jakością. Przez to pojęcie rozumie się zestaw powiązanych ze sobą, ale dających się wyodrębnić zagadnień opisanych w normach (np. definicji, metod, zasad, wytycznych). Celem opracowania jest konceptualizacja tego nurtu oraz ocena jego statusu w ramach zarządzania jakością. W rozważaniach uwzględniona została zarówno perspektywa holistyczna, gdyż rozważaniami objęte są trzy normy tworzące serię ISO 9000 (tj. ISO 9000, ISO 9001 oraz ISO 9004), jak i perspektywa retrospektywna, ponieważ uwzględniono w niej zarówno aktualne, jak i wszystkie wcześniejsze wersje norm tych standardów. Ocenę znaczenia, jakości opracowania oraz użyteczności nurtu normalizacyjnego w zarządzaniu jakością przeprowadzono na podstawie opinii wyrażonych przez 73 ekspertów pochodzących z 17 różnych państw.

Dodaj do koszyka Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością

Spis treści

Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością eBook -- spis treści

Wstęp 7

1. Istota i rozwój zarządzania jakością 17

1.1. Zakres zarządzania jakością 17

1.2. Ewolucja zarządzania jakością 23

1.2.1. Ujęcie klasyczne rozwoju zarządzania jakością 23

1.2.2. Ewolucja total quality management 25

1.2.3. Wiodące obecnie metody zarządzania jakością 31

1.3. Istota nurtu normalizacyjnego w zarządzaniu jakością 36

2. Normalizacja systemów zarządzania 42

2.1. Istota i ewolucja normalizacji 42

2.1.1. Etapy rozwoju normalizacji 42

2.1.2. Cele i poziomy normalizacji 45

2.1.3. Rodzaje norm 48

2.1.4. Korzyści i problemy związane z normalizacją 51

2.2. Charakterystyka Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej 55

2.2.1. Zasady funkcjonowania ISO 55

2.2.2. Krytyczna ocena działalności ISO 56

2.3. Znormalizowane systemy zarządzania 59

2.3.1. Istota znormalizowanych systemów zarządzania 59

2.3.2. Nieformalna i formalna normalizacja systemów zarządzania 60

3. Normy ISO serii 9000 68

3.1. Geneza i struktura norm ISO serii 9000 68

3.2. Norma ISO 9000 71

3.2.1. Ewolucja normy 71

3.2.2. Analiza treści normy 77

3.3. Norma ISO 9001 90

3.3.1. Ewolucja normy 90

3.3.2. Analiza treści normy 102

3.4. Norma ISO 9004 109

3.4.1. Ewolucja normy 109

3.4.2. Analiza treści normy 112

4. Komponenty nurtu normalizacyjnego zarządzania jakością 135

4.1. Opis procesu identyfikacji komponentów 135

4.2. Dekompozycja norm tworzących nurt normalizacyjny 135

4.3. Ujednolicony zestaw komponentów nurtu normalizacyjnego 138

4.4. Charakterystyka komponentów nurtu normalizacyjnego 139

5. Ocena nurtu normalizacyjnego zarządzania jakością 145

5.1. Charakterystyka badań empirycznych 145

5.2. Zasadność publikowania norm dotyczących zarządzania 150

5.3. Znaczenie komponentów nurtu normalizacyjnego 152

5.4. Jakość opracowania komponentów nurtu normalizacyjnego 162

5.5. Kategoryzacja komponentów nurtu normalizacyjnego ze względu na ich znaczenie i jakość opracowania 170

5.6. Użyteczność komponentów nurtu normalizacyjnego w działalność edukacyjnej i szkoleniowej 175

5.7. Użyteczność komponentów nurtu normalizacyjnego dla praktyków zajmujących się zarządzaniem jakością 184

5.8. Kategoryzacja komponentów nurtu normalizacyjnego ze względu na ich użyteczność 193

5.9. Ewolucja i perspektywy nurtu normalizacyjnego 196

Podsumowanie 205

Aneks A. Normy i dokumenty normalizacyjne opublikowane przez Ko-mitet Techniczny ISO/TC 176 215

Aneks B. Zagadnienia zawarte w kwestionariuszu badawczym 217

Aneks C. Dane dotyczące respondentów 221

Aneks D. Ocena rzetelności pomiaru 222

Aneks E. Ewolucja norm ISO serii 9000 226

Bibliografia 235

Spis rysunków 248

Spis tabel 252

Summary 254

Dodaj do koszyka Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.