reklama - zainteresowany?

Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu - Onepress

Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu
ebook
Autor: Robert Sroka
ISBN: 978-83-8175-228-2
stron: 406, Format: ebook
Data wydania: 2021-05-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 51,92 zł (poprzednio: 64,90 zł)
Oszczędzasz: 20% (-12,98 zł)

Dodaj do koszyka Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

Tagi: Zarządzanie

Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak i pracownicy oraz klienci czują się zagubieni. Nierzadko stają przed dylematami moralnymi, z jakimi nikt wcześniej się nie mierzył. Szukają etycznych podpowiedzi i wskazówek, jak w różnych sytuacjach biznesowych powinni się zachować. Odpowiedź na pytanie, gdzie można znaleźć przywódców mających zdolność rozwijania i umacniania standardów etycznego postępowania w biznesie, znajduje się w książce dr. Roberta Sroki.

Monografia Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu jest poświęcona roli, jaką pełnią samoregulacje w kreowaniu standardów etycznych w życiu gospodarczym. Autor pomija odgórną regulację narzuconą przez państwo oraz oddolną samoregulację przedsiębiorstw i koncentruje się na samoregulacji w ramach branży, dokonywanej za sprawą organizacji branżowych, które najlepiej wiedzą, gdzie pojawiają się zagrożenia i prawdopodobieństwo przekroczenia granicy – prawnej lub moralnej. W przeprowadzonych przez siebie badaniach dowodzi powinności, zasadności oraz możliwości przyjęcia przez organizacje branżowe roli zbiorowego przywódcy etyki biznesu. Odkrywa potencjał tkwiący w organizacjach branżowych i pokazuje, w jaki sposób mogą one wyznaczać i egzekwować standardy etycznego postępowania w przestrzeni gospodarczej.

Książka stawia dużo pytań i zmusza do refleksji przedsiębiorców należących do organizacji branżowych i angażujących się w ich działania. Przedstawia także praktyczny model wdrażania i organizowania samoregulacji branżowej związanej ze standardami etycznymi oraz wskazówki i rozwiązania dla organizacji branżowych, które zdecydują się przyjąć rolę przywódców współczesnej etyki biznesu.

Dodaj do koszyka Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

 

Osoby które kupowały "Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

Spis treści

Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Dedykacja

Wprowadzenie

Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu

Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu

Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0

Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne

Problemy z nowymi modelami biznesowymi

Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne

Nierozwiązane problemy z outsourcingiem

Odpowiedzialne inwestowanie

Elektromobilność i smog

Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu

Podsumowanie

Rozdział 2. Branże i orga­nizacje branżowe

Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej

Metoda prowadzenia badań

Poziomy gospodarki

Teoria struktury i definicja branży

Podstawy prawne i charakterystyka orga­nizacji branżowych

Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców

Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych

Podsumowanie

Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych

Zasada pomocniczości i orga­nizacje branżowe – uwagi wstępne

Historia zasady subsydiarności

Powrót do idei subsydiarności

Rozumienie pomocniczości

Społeczna rola zasady subsydiarności

Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce

Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku

Problem precyzji zasady pomocniczości

Zasada pomocniczości a rola orga­nizacji branżowych

Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca

Krytyka społeczna

Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej

Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej

Model krytyka społecznego Michaela Walzera

Metoda interpretacji

Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej

Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera

Ograniczenia orga­nizacji branżowych jako krytyka społecznego

Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym

Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu

Samoregulacja – uwagi wstępne

Psychologiczne aspekty samoregulacji

Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej

Definicje i klasyfikacje samoregulacji

Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej

Cechy skutecznej samoregulacji

Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji

Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce?

Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej

Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji

Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji

Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy

Etap 4 – Kodeks etyki

Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej

Etap 6 – Rewizja samoregulacji

Zakończenie

Bibliografia

Dodaj do koszyka Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.