Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności - Onepress
ISBN: 978-83-246-3533-7
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2011-05-31
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,50 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-18,50 zł)
Książka jest wznowionym wydaniem "Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności"
Wspaniale jest znaleźć oparcie w sobie
- Zwiększaj osobistą skuteczność przy minimalnym wysiłku
- Efektywnie współpracuj z innymi ludźmi i realizuj swoje cele
- Poznaj zasady asertywnego dobrego wychowania
Asertywnie - czyli jak?
Czy potrafisz bez lęku i zażenowania wyrażać własne zdanie? Umiesz sprawić, by zarówno partner, szef, jak i podwładny traktowali Cię w taki sposób, jakiego zawsze oczekiwałeś? Trzymasz emocje na wodzy, czy na najmniejsze słowo krytyki wybuchasz niczym wulkan? A może masz wrażenie, że inni wchodzą Ci na głowę, a Ty bezsilnie znosisz ten ciężar? Czy - niezależnie od znajomości podręcznikowej definicji - naprawdę wiesz, co oznacza asertywność w Twoim życiu?
Zachowanie asertywne to wyraz najwyższego szacunku - do siebie i innych. Na bycie asertywnym stać jedynie człowieka w pełni dojrzałego: kogoś, kto świadom jest własnych wad i zalet. Asertywna postawa życiowa pozwala w pełni korzystać z własnych praw, bez naruszania praw innych ludzi.
"I znów ta teoria" - pomyślisz. Jednak "Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności" różni się od innych tym, że nauczy Cię praktycznych zachowań asertywnych. Zaczniesz swobodnie wyrażać swoje myśli w życiu prywatnym i zawodowym. Z czasem przestaniesz się bać i wstydzić uczuć powstałych w odpowiedzi na kontrowersyjne zachowania innych osób. Będziesz umiał powiedzieć "nie" i udźwigniesz ciężar bycia w centrum zainteresowania. Przyjdą nawet takie momenty, kiedy zupełnie świadomie pozwolisz sobie na bycie nieasertywnym!
Asertywność jest prawem do:
- wyrażania własnych myśli i opinii oraz brania za nie odpowiedzialności;
- mówienia "tak" i "nie" bez poczucia winy;
- popełniania błędów i ponoszenia za nie odpowiedzialności;
- proszenia o to, czego siÄ™ chce;
- szanowania i otrzymywania szacunku od innych ludzi;
- wysłuchania i poważnego potraktowania;
- odmówienia sobie i innym asertywnego zachowania.
"Kiedy pierwszy raz usłyszałem o asertywności (lata temu, jako początkujący student), wyrobiłem sobie o tym zjawisku jasną opinię: kurs chamstwa dla nieśmiałych, kurs rozpychania się łokciami i mówienia zawsze "nie", w dodatku na jakichś amerykańskich przykładach. Długo myślałem, że to prawda. Może Ty też masz takie zdanie? Bartek Stolarczyk otworzył mi oczy na to, czym naprawdę jest asertywność - szacunkiem dla siebie i innych, świadomością swoich poglądów i wartości, uczeniem innych, jak mają Cię traktować, odzyskiwaniem przez Ciebie Twojej wolności. Właśnie tego nauczy Cię Bartek. To pierwsza książka, która nie jest ani amerykańskim przedrukiem, ani poradnikiem psychologicznym typu "jak skutecznie wpaść w depresję - kurs dla opornych". To coś kompletnie innego, książka oparta na polskich przykładach i polskiej praktyce. Ta książka może zmienić Twoje życie, tak jak zmieniają życie szkolenia Bartka Stolarczyka. Widziałem to na własne oczy, ale i sam odczułem na własnej skórze. Polecam Ci tę książkę z całego serca."Jerzy Rzędowski,
trener wystąpień publicznych, www.viaagendi.pl
Osoby które kupowały "Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności eBook -- spis treści
- O autorze
- Rozdział 1. Czym jest asertywność?
- Strategie zachowań, czyli dlaczego nie zawsze zachowujemy się tak, jak chcemy
- Każde nasze zachowanie (nawet to, które bardzo nam ciąży) kiedyś było skuteczne
- To nie Twoja wina, że czasami zachowujesz się nie tak, jak chcesz
- Cele asertywności
- Cel nr 1. Uczenie innych, jak mają Cię traktować
- Cel nr 2. Zmiana zachowań innych
- Cel nr 3. Pomoc innym w decydowaniu o sobie
- Cel nr 4. Maksymalizacja szans
- Cel nr 5. Twoje zdrowie
- Po czym poznam, że to już asertywność?
- Strategie zachowań, czyli dlaczego nie zawsze zachowujemy się tak, jak chcemy
- Rozdział 2. Jak skutecznie kształtować zachowania asertywne?
- Jak przestać podstawiać sobie nogę?
- Ćwiczenie Skuteczne pytania
- Jak uwolnić się od ograniczających przekonań?
- Ćwiczenie Wewnętrzny krytyk
- Ćwiczenie Wspierające przekonania
- Wykorzystaj największą tajemnicę skutecznego działania
- Ćwiczenie Pozytywne realizacje
- Policz, Ile Tracisz
- Ćwiczenie PIT Twoich przekonań (Policz, Ile Tracisz)
- Jak przestać podstawiać sobie nogę?
- Rozdział 3. Pewność siebie, czyli jak zyskać zdrowy szacunek do siebie i innych?
- Jak zyskać pewność siebie?
- Co Ci da świadomość własnych zalet?
- Ćwiczenie Moje aktywa
- Jak z życzliwością wobec siebie postrzegać własne wady?
- Ćwiczenie Twoje obszary rozwoju arkusz badania technicznego
- O wstydzie, kompleksach i o tym, czy wada może być zaletą, czyli nie jesteś naiwny, jesteś
- Ćwiczenie Przeramowanie
- Rozdział 4. Jak wyrażać uczucia i zapobiegać konfliktom?
- O czym warto pamiętać, by Twoje emocje pracowały na Twoją korzyść?
- Jak nauczyć innych, jak mają Cię traktować?
- CzujÄ™
- Kiedy Ty
- OczekujÄ™
- Co robić, kiedy jednak, mimo naszych starań, ktoś nie reaguje tak, jak powinien?
- Ćwiczenie Ściągawka z emocji
- Ćwiczenie Komunikat JA
- Co robić, kiedy jednak, mimo naszych starań, ktoś nie reaguje tak, jak powinien?
- Jeżeli tego nie zrobisz, będę zmuszony
- Działanie
- Kiedy nie warto być asertywnym, czyli zanim powiesz
- Lista kontrolna asertywności
- Rozdział 5. Jak odmawiać bez poczucia winy?
- Poznaj kogoÅ›, kto potrzebuje Twojej pomocy
- Jak odmawiać bez poczucia winy i burzenia relacji?
- Nie
- Obszar odmowy
- Uzasadnienie
- Podtrzymanie kontaktu czynna pomoc
- Ćwiczenie Asertywna odmowa
- Jak radzić sobie z nachalnymi ludźmi?
- Asertywna odmowa w cienkim cieście na ostro
- Rozdział 6. Jak radzić sobie z opiniami innych?
- Jak radzić sobie z krytyką?
- Ocena formalna
- Ocena merytoryczna i decyzja
- Jak nie dać się wciągnąć do gry?
- Wyrażenie emocji
- Powtórzenie zdania rozmówcy
- Prośba o uzasadnienie
- Jako człowiek uczciwy na pewno mnie zrozumiesz
- Niezbędnik na imprezach rodzinnych, czyli jak radzić sobie z dobrymi radami?
- Jak radzić sobie z krytyką?
- Rozdział 7. Jak wyrażać uczucia pozytywne i przyjmować komplementy?
- Dlaczego warto wyrażać uczucia pozytywne?
- Jak budować lepsze relacje, jak wyrażać uczucia i emocje pozytywne?
- Ćwiczenie Lista codziennych prezentów
- Jak przyjmować komplementy, nie doszukując się drugiego dna?
- Rozdział 8. Jak zadbać o swoje prawa z szacunkiem do siebie i innych?
- Poznaj swoje prawa
- Ćwiczenie Referendum
- Upomnij się o swoje, czyli jak respektować swoje prawa?
- Rozpoznanie
- Przygotowanie
- Działanie
- Masz prawo prosić
- Asertywna prośba
- Zwrócenie uwagi
- Przedstawienie siÄ™
- Pozycja i powód
- Oczekiwania
- Pauza
- Powtórzenie
- Asertywna prośba
- Poznaj swoje prawa
- Teraz Twoja kolej
- Dodatek A FAQ
- Czy uda mi się zmienić?
- Kiedy nastÄ…pi zmiana?
- Czy asertywność nie sprawi, że przestanę być sobą?
- Czy moje otoczenie nie odsunie siÄ™ ode mnie?
- Jak być asertywnym wobec bliskich?
- Jak odmawiać dzieciom?
- Przepraszać czy nie przepraszać?
- Gdzie mogę się tego nauczyć?
- Co robić, gdy asertywność nie zadziała?
- Nie podjąłeś działania, ale chcesz wiedzieć, co robić, gdy Ci nie wyjdzie
- Podjąłeś działanie, nie wyszło, bo ja tak robię, tylko trochę inaczej
- Podjąłeś działanie (wzorowo), nie masz rezultatów
- Dodatek B Asertywność w pracy
- Asertywny pracownik
- Z kim jedziesz na imprezÄ™ firmowÄ…?
- Jak poprosić o podwyżkę?
- Dlaczego?
- Po co?
- Kiedy?
- Jak?
- Asertywny szef
- Asertywne informacje zwrotne, czyli jak wyzwalać inicjatywę, mieć więcej czasu i budować autorytet szefa?
- Spotykamy się, bo zależy mi
- Mam problem, bo
- Mam problem, ale wiem, że potrafisz
- Co proponujesz?
- Podjąłem decyzję, że
- Asertywne informacje zwrotne, czyli jak wyzwalać inicjatywę, mieć więcej czasu i budować autorytet szefa?
- Asertywność w sprzedaży i w obsłudze klienta
- Jak radzić sobie z wulgarnym i agresywnym klientem?
- Wyrażenie emocji i przypomnienie celu rozmowy
- Żądanie
- Precyzyjna zapowiedź prawdziwego problemu
- Decyzja
- Jak odmawiać klientom?
- Jak radzić sobie z wulgarnym i agresywnym klientem?
- Asertywny pracownik