reklama - zainteresowany?

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera - Onepress

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera
ebook
Autor: Anna Baczyńska (red.)
ISBN: 978-83-8175-060-8
stron: 310, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 34,32 zł (poprzednio: 42,37 zł)
Oszczędzasz: 19% (-8,05 zł)

Dodaj do koszyka Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

Tagi: Kompetencje osobiste | Komunikacja i negocjacje | Obsługa klienta | Zarządzanie

Aby awansować w organizacji, menedżerowie muszą zdobywać wiedzę i rozwijać nowe umiejętności, a jednocześnie porzucać rozwiązania, które nie są już skuteczne. W praktyce okazuje się, że niektórzy koncentrują się na stosowanych wcześniej nieskutecznych sposobach działania i kurczowo się ich trzymają. Co dzieje się z tymi, którzy przestają się uczyć? Zawsze to samo: menedżerowie, którzy przestają się rozwijać, nie chcą zmienić swojego sposobu pracy czy postępowania, "wypadają z torów" kariery.

Celem książki jest wsparcie menedżerów średniego szczebla w rozwijaniu ważnych kompetencji menedżerskich. Autorzy wybrali je na podstawie swoich wieloletnich, praktycznych doświadczeń w pracy z menedżerami organizacji reprezentujących zarówno korporacje międzynarodowe, przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i sektor publiczny. To właśnie te kompetencje, zdaniem autorów, decydują o skutecznym zarządzaniu zespołami przez menedżerów średniego szczebla.

Poszczególne rozdziały omawiają zagadnienia ściśle związane z daną kompetencją w kontekście codziennej pracy menedżera w organizacji. Dowiesz się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się. Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji. W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki
o zarządzaniu.

Książka jest pierwszą częścią w nowopowstałej serii: Akademia Kompetencji Menedżera.
Seria wykorzystywać będzie dorobek i doświadczenie popularnych studiów podyplomowych Akademia kompetencji menedżera w Akademii Leona Koźmińskiego.

***

Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania.

Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka m.in. książki Menedżerowie czy przywódcy. Studium teoretyczno-empiryczne (Poltext 2018).

Dr Anna Czarczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Ekonomii w Akademii Leona Koźmińskiego. Dziekan kierunku Ekonomia w ALK, kierownik studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera, kierownik Centrum Zrównoważonego Rozwoju ALK. Wykładowca na uniwersytetach we Francji, Portugalii, Hiszpanii oraz Chorwacji. Studiowała w Sussex University European Studies Faculty, Wielka Brytania. Członek The International Negotiation Group Edynburskiej Szkoły Biznesu z negocjacji strategicznych. Doradca Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych. Posiada certyfikat i członkostwo International Project Management Association. Członek Rotary International. Doświadczony konsultant i trener biznesu dla m.in. takich firm jak: Netia, PKP, Johnson & Johnson, PZU, Ikea, Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Deutsche Bank, Door, Instytut Rozwoju Biznesu, Mobil Oil Poland, Stanley Poland, Leo Burnett.

Dodaj do koszyka Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

 

Osoby które kupowały "Najlepsze praktyki skutecznego menedżera", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

Spis treści

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Rozdział 1
Wprowadzenie – kompetencje menedżera (Anna Baczyńska, Agnieszka Jóźwik)

Czy kompetencje się zmieniają na poszczególnych szczeblach zarządzania?

Polecana literatura

Rozdział 2
Leadership – rola przywódcy w organizacji (Anna Baczyńska)

2.1. Perspektywa historyczna, czyli od kierownika do lidera

2.2. Nurty badań nad przywództwem

2.3. Skuteczne delegowanie zadań według modelu Herseya i Blancharda

2.4. Menedżer czy lider. Kogo potrzebuje współczesna organizacja?

Polecana literatura

Rozdział 3
Budowanie zespołu (Radosław Ścibek)

3.1. Razem czy osobno

3.2. Efektywne zespoły według Google’a

3.3. Pracowniku, do zmotywowania przystąp!

3.4. Podsumowanie doświadczeń z perspektywy rozwoju

Polecana literatura

Rozdział 4
Komunikacja w organizacji (Anna Czarczyńska)

4.1. Co to jest?

4.2. Jaka organizacja – taka komunikacja

4.3. Reguły komunikacji w organizacji

Polecana literatura

Rozdział 5
Kluczowe rozmowy menedżera (Marcin Jóźwik)

5.1. Trudna rozmowa czy rozmowa kluczowa?

5.2. W jaki sposób dochodzi do kluczowej rozmowy?

5.3. Widok z galerii

5.4. Budowanie zrozumienia – wspólna mapa znaczeń

5.5. Podjęcie decyzji

5.6. Prowadzenie kluczowej rozmowy – skrypt

5.8. Zadanie wdrożeniowe

Polecana literatura

Rozdział 6
Coachingowy styl zarządzania (Lidia D. Czarkowska)

6.1. Czym jest coaching i jakie są specjalizacje w zakresie interwencji coachingowych?

6.2. Wyznaczniki coachingowego stylu zarządzania i kreowania coachingowej kultury organizacyjnej

6.3. Implikacje praktyczne – modele, narzędzia i schematy użyteczne w coachingowym stylu zarządzania

Polecana literatura

Rozdział 7
Negocjacje wewnętrzne i zewnętrzne (Anna Czarczyńska)

7.1. Założenia negocjacji

7.2. Ja jako negocjator

7.3. Etapy negocjacji

7.4. Komunikacja podporządkowana celowi negocjacji

7.5. Otoczenie biznesowe – wielokrotność dostępnych wariantów

7.6. Negocjacje jako etap procesu budowania relacji

Polecana literatura

Rozdział 8
Prowadzenie spotkań zespołu (Marcin Jóźwik)

8.1. Grupa czy zespół?

8.2. Dlaczego ludzie lubią pracować w dobrze funkcjonującym zespole?

8.3. Dynamika grupy

8.4. Role grupowe

8.5. Prowadzenie spotkań zespołu

8.6. Rodzaje spotkań zespołu

8.7. Struktura spotkania zespołu

8.8. Zadanie wdrożeniowe

Polecana literatura

Rozdział 9
Sztuka zarządzania uwagą, czyli wystąpienia publiczne (Jarosław Kulczycki)

9.1. Odkąd zaczęliśmy mówić, opowiadamy i słuchamy opowieści. Nie prezentuj – opowiadaj

9.2. Szczypta teorii, czyli eksperyment Mehrabiana

9.3. Trening czyni mistrza!

9.4. UWAGA!!!

Polecana literatura

Rozdział 10
Kluczowe aspekty human resources dla menedżerów (Anna Baczyńska, Marcin Jóźwik)

10.1. Wstęp

10.2. Kluczowe aspekty human resources – część pierwsza: zatrudnianie

10.3. Kluczowe aspekty human resources: rozwijanie i motywowanie pracowników

10.4. Wdrożenie do pracy (onboarding)

10.5. Rozwijanie kompetencji pracowników

10.6. Kluczowe aspekty human resources: ocenianie pracowników

10.7. Zadanie wdrożeniowe

Polecana literatura

Rozdział 11
Zarządzanie zmianą (Anna Baczyńska)

11.1. Czym jest zmiana?

11.2. Obszary i strategie wprowadzania zmian w organizacji

11.3. Etapy przechodzenia przez zmiany

11.4. Ekologia zmiany

11.5. Komunikowanie zmian

Polecana literatura

Rozdział 12
Zarządzanie konfliktem (Anna Baczyńska)

12.1. Jak definiujemy konflikt?

12.2. Źródła konfliktów i sposoby ich rozwiązywania

12.3. Narzędzi komunikacji przydatne w konfliktach

12.4. Rozwiązywanie konfliktu

12.5. Metody rozwiązywania konfliktów

12.6. Zapobieganie konfliktom, czyli jak wietrzyć emocje…

Polecana literatura

Rozdział 13
Zastosowanie krytycznego myślenia w rozwiązywaniu konfliktów (Dominika Wojtowicz)

13.1. Wstęp

13.2. Podstawowe kompetencje osoby myślącej krytycznie

13.3. Myślenie krytyczne w sytuacjach konfliktowych

13.4. Krytyczne myślenie jako obrona przed heurystykami i uprzedzeniami

13.5. Krytyczne myślenie a budowanie i ocena argumentów

13.6. Mapy argumentów

Polecana literatura

Rozdział 14
Zarządzanie przez wartości (Agnieszka Jóźwik)

14.1. Wartości jako przewaga konkurencyjna

14.2. Skąd się biorą wartości w organizacji?

14.3. Spójność deklaracji wartości i działań organizacji

14.4. Zarządzanie przez wartości (MBV)

Polecana literatura

Rozdział 15
Career path? Czyli dokąd? (Anna Czarczyńska, Agnieszka Jóźwik)

15.1. A może by tak własna firma?

15.2. Zarządzaj sobą, a potem ludźmi

15.3. Dokąd zmierza świat? Strategie bogatych

15.4. Poszerzaj swoje horyzonty!

15.5. Wymiary różnorodności – uważaj, w jaką kulturę organizacji wchodzisz!

15.6. Odpowiedzialność menedżera za talenty swoje i innych

15.7. Analiza indywidualnego potencjału zawodowego

Polecana literatura

Dodaj do koszyka Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.