Najlepsze praktyki skutecznego menedżera - Onepress
ISBN: 978-83-8175-060-8
stron: 310, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-22
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 34,32 zł (poprzednio: 42,37 zł)
Oszczędzasz: 19% (-8,05 zł)
Aby awansować w organizacji, menedżerowie muszÄ… zdobywać wiedzÄ™ i rozwijać nowe umiejÄ™tnoÅ›ci, a jednoczeÅ›nie porzucać rozwiÄ…zania, które nie sÄ… już skuteczne. W praktyce okazuje siÄ™, że niektórzy koncentrujÄ… siÄ™ na stosowanych wczeÅ›niej nieskutecznych sposobach dziaÅ‚ania i kurczowo siÄ™ ich trzymajÄ…. Co dzieje siÄ™ z tymi, którzy przestajÄ… siÄ™ uczyć? Zawsze to samo: menedżerowie, którzy przestajÄ… siÄ™ rozwijać, nie chcÄ… zmienić swojego sposobu pracy czy postÄ™powania, "wypadajÄ… z torów" kariery.
Celem książki jest wsparcie menedżerów Å›redniego szczebla w rozwijaniu ważnych kompetencji menedżerskich. Autorzy wybrali je na podstawie swoich wieloletnich, praktycznych doÅ›wiadczeÅ„ w pracy z menedżerami organizacji reprezentujÄ…cych zarówno korporacje miÄ™dzynarodowe, przedsiÄ™biorstwa z sektora MÅšP, jak i sektor publiczny. To wÅ‚aÅ›nie te kompetencje, zdaniem autorów, decydujÄ… o skutecznym zarzÄ…dzaniu zespoÅ‚ami przez menedżerów Å›redniego szczebla.
Poszczególne rozdziaÅ‚y omawiajÄ… zagadnienia Å›ciÅ›le zwiÄ…zane z danÄ… kompetencjÄ… w kontekÅ›cie codziennej pracy menedżera w organizacji. Dowiesz siÄ™ m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjaÅ‚ menedżerski, budować wÅ‚asny wizerunek i autorytet, zarzÄ…dzać zespoÅ‚ami, konfliktami i zmianÄ…, negocjować i komunikować siÄ™. Każde z tych zagadnieÅ„ i wyzwaÅ„ jest omówione w książce przez wykÅ‚adowcÄ™-specjalistÄ™ w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiajÄ…: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródÅ‚a informacji. W efekcie czytelnik otrzymuje solidnÄ… dawkÄ™ odÅ›wieżajÄ…cej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzÄ™dzia przygotowane z wykorzystaniem osiÄ…gnięć wspóÅ‚czesnej nauki
o zarzÄ…dzaniu.
Książka jest pierwszą częścią w nowopowstałej serii: Akademia Kompetencji Menedżera.
Seria wykorzystywać bÄ™dzie dorobek i doÅ›wiadczenie popularnych studiów podyplomowych Akademia kompetencji menedżera w Akademii Leona KoźmiÅ„skiego.
***
Autorami książki sÄ… wykÅ‚adowcy Akademii Leona KoźmiÅ„skiego, prowadzÄ…cy dla menedżerów AkademiÄ™ Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarzÄ…dzania.
Dr Anna BaczyÅ„ska – pracownik naukowy w Katedrze ZarzÄ…dzania w Akademii Leona KoźmiÅ„skiego. ZastÄ™pca dyrektora Centrum BadaÅ„ Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. OpublikowaÅ‚a ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymaÅ‚a IndywidualnÄ… NagrodÄ™ Rektora za osiÄ…gniÄ™cia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w miÄ™dzynarodowym kontekÅ›cie z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi. Autorka m.in. książki Menedżerowie czy przywódcy. Studium teoretyczno-empiryczne (Poltext 2018).
Dr Anna CzarczyÅ„ska – pracownik naukowy w Katedrze Ekonomii w Akademii Leona KoźmiÅ„skiego. Dziekan kierunku Ekonomia w ALK, kierownik studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera, kierownik Centrum Zrównoważonego Rozwoju ALK. WykÅ‚adowca na uniwersytetach we Francji, Portugalii, Hiszpanii oraz Chorwacji. StudiowaÅ‚a w Sussex University European Studies Faculty, Wielka Brytania. CzÅ‚onek The International Negotiation Group Edynburskiej SzkoÅ‚y Biznesu z negocjacji strategicznych. Doradca Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych. Posiada certyfikat i czÅ‚onkostwo International Project Management Association. CzÅ‚onek Rotary International. DoÅ›wiadczony konsultant i trener biznesu dla m.in. takich firm jak: Netia, PKP, Johnson & Johnson, PZU, Ikea, Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Deutsche Bank, Door, Instytut Rozwoju Biznesu, Mobil Oil Poland, Stanley Poland, Leo Burnett.
Osoby które kupowały "Najlepsze praktyki skutecznego menedżera", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Najlepsze praktyki skutecznego menedżera eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Rozdział 1
Wprowadzenie – kompetencje menedżera (Anna BaczyÅ„ska, Agnieszka Jóźwik)
Czy kompetencje siÄ™ zmieniajÄ… na poszczególnych szczeblach zarzÄ…dzania?
Polecana literatura
Rozdział 2
Leadership – rola przywódcy w organizacji (Anna BaczyÅ„ska)
2.1. Perspektywa historyczna, czyli od kierownika do lidera
2.2. Nurty badaÅ„ nad przywództwem
2.3. Skuteczne delegowanie zadań według modelu Herseya i Blancharda
2.4. Menedżer czy lider. Kogo potrzebuje wspóÅ‚czesna organizacja?
Polecana literatura
Rozdział 3
Budowanie zespołu (Radosław Ścibek)
3.1. Razem czy osobno
3.2. Efektywne zespoÅ‚y wedÅ‚ug Google’a
3.3. Pracowniku, do zmotywowania przystÄ…p!
3.4. Podsumowanie doświadczeń z perspektywy rozwoju
Polecana literatura
Rozdział 4
Komunikacja w organizacji (Anna Czarczyńska)
4.1. Co to jest?
4.2. Jaka organizacja – taka komunikacja
4.3. Reguły komunikacji w organizacji
Polecana literatura
Rozdział 5
Kluczowe rozmowy menedżera (Marcin Jóźwik)
5.1. Trudna rozmowa czy rozmowa kluczowa?
5.2. W jaki sposób dochodzi do kluczowej rozmowy?
5.3. Widok z galerii
5.4. Budowanie zrozumienia – wspólna mapa znaczeÅ„
5.5. Podjęcie decyzji
5.6. Prowadzenie kluczowej rozmowy – skrypt
5.8. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura
Rozdział 6
Coachingowy styl zarzÄ…dzania (Lidia D. Czarkowska)
6.1. Czym jest coaching i jakie sÄ… specjalizacje w zakresie interwencji coachingowych?
6.2. Wyznaczniki coachingowego stylu zarzÄ…dzania i kreowania coachingowej kultury organizacyjnej
6.3. Implikacje praktyczne – modele, narzÄ™dzia i schematy użyteczne w coachingowym stylu zarzÄ…dzania
Polecana literatura
Rozdział 7
Negocjacje wewnętrzne i zewnętrzne (Anna Czarczyńska)
7.1. Założenia negocjacji
7.2. Ja jako negocjator
7.3. Etapy negocjacji
7.4. Komunikacja podporzÄ…dkowana celowi negocjacji
7.5. Otoczenie biznesowe – wielokrotność dostÄ™pnych wariantów
7.6. Negocjacje jako etap procesu budowania relacji
Polecana literatura
Rozdział 8
Prowadzenie spotkaÅ„ zespoÅ‚u (Marcin Jóźwik)
8.1. Grupa czy zespóÅ‚?
8.2. Dlaczego ludzie lubią pracować w dobrze funkcjonującym zespole?
8.3. Dynamika grupy
8.4. Role grupowe
8.5. Prowadzenie spotkań zespołu
8.6. Rodzaje spotkań zespołu
8.7. Struktura spotkania zespołu
8.8. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura
Rozdział 9
Sztuka zarządzania uwagą, czyli wystąpienia publiczne (Jarosław Kulczycki)
9.1. OdkÄ…d zaczÄ™liÅ›my mówić, opowiadamy i sÅ‚uchamy opowieÅ›ci. Nie prezentuj – opowiadaj
9.2. Szczypta teorii, czyli eksperyment Mehrabiana
9.3. Trening czyni mistrza!
9.4. UWAGA!!!
Polecana literatura
Rozdział 10
Kluczowe aspekty human resources dla menedżerów (Anna BaczyÅ„ska, Marcin Jóźwik)
10.1. Wstęp
10.2. Kluczowe aspekty human resources – część pierwsza: zatrudnianie
10.3. Kluczowe aspekty human resources: rozwijanie i motywowanie pracowników
10.4. Wdrożenie do pracy (onboarding)
10.5. Rozwijanie kompetencji pracowników
10.6. Kluczowe aspekty human resources: ocenianie pracowników
10.7. Zadanie wdrożeniowe
Polecana literatura
Rozdział 11
Zarządzanie zmianą (Anna Baczyńska)
11.1. Czym jest zmiana?
11.2. Obszary i strategie wprowadzania zmian w organizacji
11.3. Etapy przechodzenia przez zmiany
11.4. Ekologia zmiany
11.5. Komunikowanie zmian
Polecana literatura
Rozdział 12
Zarządzanie konfliktem (Anna Baczyńska)
12.1. Jak definiujemy konflikt?
12.2. ŹródÅ‚a konfliktów i sposoby ich rozwiÄ…zywania
12.3. Narzędzi komunikacji przydatne w konfliktach
12.4. RozwiÄ…zywanie konfliktu
12.5. Metody rozwiÄ…zywania konfliktów
12.6. Zapobieganie konfliktom, czyli jak wietrzyć emocje…
Polecana literatura
Rozdział 13
Zastosowanie krytycznego myÅ›lenia w rozwiÄ…zywaniu konfliktów (Dominika Wojtowicz)
13.1. Wstęp
13.2. Podstawowe kompetencje osoby myślącej krytycznie
13.3. Myślenie krytyczne w sytuacjach konfliktowych
13.4. Krytyczne myślenie jako obrona przed heurystykami i uprzedzeniami
13.5. Krytyczne myÅ›lenie a budowanie i ocena argumentów
13.6. Mapy argumentów
Polecana literatura
Rozdział 14
ZarzÄ…dzanie przez wartoÅ›ci (Agnieszka Jóźwik)
14.1. Wartości jako przewaga konkurencyjna
14.2. Skąd się biorą wartości w organizacji?
14.3. Spójność deklaracji wartoÅ›ci i dziaÅ‚aÅ„ organizacji
14.4. Zarządzanie przez wartości (MBV)
Polecana literatura
Rozdział 15
Career path? Czyli dokÄ…d? (Anna CzarczyÅ„ska, Agnieszka Jóźwik)
15.1. A może by tak własna firma?
15.2. Zarządzaj sobą, a potem ludźmi
15.3. Dokąd zmierza świat? Strategie bogatych
15.4. Poszerzaj swoje horyzonty!
15.5. Wymiary różnorodnoÅ›ci – uważaj, w jakÄ… kulturÄ™ organizacji wchodzisz!
15.6. Odpowiedzialność menedżera za talenty swoje i innych
15.7. Analiza indywidualnego potencjału zawodowego
Polecana literatura