Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie? - Onepress
ISBN: 9788301201395
stron: 357, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-04
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze dobrze trafiliście. Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Waynea: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji. W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach. Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić.
Osoby które kupowały "Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie?", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie? eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Dedykacja
- Spis treści
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Mit 1. Jest tylko jeden właściwy sposób zarządzania i przewodzenia
- Mit 2. Na najwyższych stanowiskach wcale nie jest łatwo
- Mit 3. Wydłużone godziny pracy są gwarancją sukcesu
- Mit 4. Należy pamiętać, aby nie okazywać wrażliwości lub wątpliwości
- Mit 5. Samotność na szczycie
- Mit 6. Musicie być najmądrzejsi w całym biurze
- Mit 7. Nadszedł kres hierarchii
- Mit 8. Grunt to konsekwencja
- Mit 9. Zatrudniamy tylko tych, którzy idealnie do nas pasują
- Mit 10. Przywództwo jest ważniejsze od zarządzania
- Mit 11. Aby zrekrutować najlepszych, trzeba zaoferować im najlepsze pensje
- Mit 12. Coroczne oceny pomagają zarządzać wynikami pracowników
- Mit 13. Informacje muszą być kontrolowane i ograniczane
- Mit 14. ale przecież kobiety i tak nie są zainteresowane kierowniczymi stanowiskami
- Mit 15. Liderem trzeba się urodzić
- Mit 16. Pierwsze 100 dni w nowej pracy są decydujące
- Mit 17. Musicie wiedzieć o wszystkim, co dzieje się w firmie
- Mit 18. Liderzy-bohaterowie mogą samotnie odmienić los całej firmy
- Mit 19. Wygrywa szef z najlepszą strategią
- Mit 20. Elastyczna praca na wysokich stanowiskach nie jest możliwa
- Mit 21. Wynagrodzenie musi być tajemnicą
- Mit 22. Psychologia to bzdury, na które nie ma ani miejsca, ani potrzeby
- Mit 23. Nadchodzi armia robotów, która zabierze nam pracę
- Mit 24. Przywództwo musi mieć charakter transformacyjny
- Mit 25. Uległość źródłem sukcesu
- Mit 26. Uczucia są dla mięczaków i frajerów
- Mit 27. Jeśli chcecie, aby was szanowano, zachowajcie dystans
- Mit 28. Bądźcie sobą grunt to być autentycznym
- Mit 29. Data urodzin przesądza o wszystkim
- Mit 30. Ludzi motywują pieniądze
- Mit 31. Strach działa, a zaangażowanie wcale nie jest niezbędne
- Mit 32. Uzasadnienie biznesowe zawsze będzie przekonujące
- Mit 33. Z firmą wszystko w porządku, mamy tylko kilka czarnych owiec
- Mit 34. Zastaliśmy problemy zrodzone z uprzedzeń
- Mit 35. Cała władza spoczywa na najwyższych stanowiskach
- Mit 36. Ludzie się nauczą, jeśli wszystko im jasno wyjaśnicie
- Mit 37. Trzeba na bieżąco śledzić i testować wszystkie trendy w zarządzaniu
- Mit 38. Trzeba mówić jak prawdziwy, poważny i dorosły profesjonalista. Żargon to podstawa
- Mit 39. Nie można zarządzać ludźmi, jeśli się ich nie widzi
- Mit 40. Czy ktoś w ogóle potrzebuje pracowników? Niech żyje ekonomia na żądanie
- Mit 41. Ludzie nienawidzą zmian
- Mit 42. Big Data to remedium na wszystko
- Mit 43. Odjechane biuro zwiększy kreatywność pracowników
- Mit 44. Są tylko 44 mity
- Załączniki. Pogawędki z wybitnymi specjalistami zarządzania
- Załącznik 1. Charles Handy
- Załącznik 2. Eve Poole
- Załącznik 3. Henry Mintzberg
- Załącznik 4. Hermina Ibarra
- Załącznik 5. Laura Empson
- Załącznik 6. Lynda Gratton
- Załącznik 7. Margaret Heffernan
- Załącznik 8. Rob Goffee i Gareth Jones
- Załącznik 9. Tom Peters
- Bibliografia
- Przypisy
- O Autorach