Mity w zarządzaniu - Onepress
ISBN: 978-83-8142-624-4
stron: 146, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
W książce poruszono temat mitów w relacjach między organizacją gospodarczą a jej pracownikami i klientami. Odgrywają one bowiem rolę narzędzia, przy pomocy którego organizacje dążą do podporządkowania interesariuszy swoim celom. Siła tej iluzji okazuje się bardzo skuteczna, dlatego tak często znajduje zastosowanie w życiu społecznym. Czy jednak fakt, że wielu ludzi ulega iluzorycznej sile mitów, może być usprawiedliwieniem dla tych, którzy to cynicznie wykorzystują?
Publikacja jest adresowana do szerokiego grona czytelników zainteresowanych problemami współczesnej cywilizacji, a przede wszystkim do studentów i praktyków zarządzania.
Osoby które kupowały "Mity w zarządzaniu", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Mity w zarządzaniu eBook -- spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Czym są organizacje gospodarcze 15
1.1. Biznes dobrotliwy 15
1.2. Biznes prawdziwy 22
Podsumowanie 28
Pytania do dyskusji 29
Część I. Jak uwieść pracownika 31
Rozdział 2. Mit charyzmatycznego przywódcy 33
2.1. Czym jest charyzma 33
2.2. Rodzaje relacji wpływu i ich ewolucja 39
2.3. Kształtowanie cech charyzmatycznych 47
Podsumowanie 51
Pytania do dyskusji 52
Rozdział 3. Mit silnej kultury organizacyjnej 53
3.1. Kultura jako instrument zarządzania 53
3.2. Wymuszanie poświęcenia 58
3.3. Kult organizacji 62
Podsumowanie 67
Pytania do dyskusji 68
Rozdział 4. Mit samorealizacji 69
4.1. Czym jest samorealizacja? 69
4.2. Czy można samorealizować się w organizacji? 72
4.3. Poczucie własności pracy jako warunek samorealizacji 79
Podsumowanie 85
Pytania do dyskusji 85
Część II. Jak uwieść klienta 87
Rozdział 5. Mit eksperckości 89
5.1. Imperatyw innowacyjności 89
5.2. Przyciąganie klienta 92
5.3. Ciemna strona biznesu 95
5.4. Błędne koło uwodzicielskiego postępu 98
Podsumowanie 103
Pytania do dyskusji 103
Rozdział 6. Mit marki 105
6.1. Wartość wizerunku organizacji 105
6.2. Lansowanie marki produktu 111
6.3. Reakcje klientów 114
Podsumowanie 120
Pytania do dyskusji 120
Rozdział 7. Mit spełniania marzeń 121
7.1. Ku lepszemu światu 121
7.2. Tworzenie fałszywych potrzeb 124
7.3. Poważne skutki niepoważnych marzeń 128
Podsumowanie 134
Pytania do dyskusji 135
Zakończenie 137
Bibliografia 139