reklama - zainteresowany?

Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw - Onepress

Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw
ebook
Autor: Lech Gąsiorkiewicz, Wanda J. Pazio
ISBN: 978-83-781-4738-1
stron: 196, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 28,99 zł (poprzednio: 30,52 zł)
Oszczędzasz: 5% (-1,53 zł)

Dodaj do koszyka Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw

Tagi: Zarządzanie

Celem, jaki postawili sobie autorzy podręcznika, było zaprezentowanie szerokiego zestawu mierników odnoszących się zarówno do działalności bieżącej, jak i inwestycyjnej przedsiębiorstwa. Zrozumienie oraz nabycie umiejętności posługiwania się nimi w praktyce stanowi niezbędny element edukacji ekonomicznej przyszłych menedżerów. Z tego też względu w podręczniku położono główny nacisk na sposób obliczania i interpretację poszczególnych mierników. Podręcznik składa się z dwóch wyraźnie zarysowanych części. Pierwsza dotyczy podstawowych metod i mierników wykorzystywanych do oceny działalności bieżącej przedsiębiorstwa, zaś druga  – jego działalności inwestycyjnej.

Dodaj do koszyka Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw

Spis treści

Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw eBook -- spis treści

Wstęp 9

1. Analiza wskaźnikowa bieżącej działalności przedsiębiorstw 13

1.1. Podstawowe segmenty oceny działalności przedsiębiorstwa 13

1.2. Analiza finansowa jako element analizy ekonomicznej 14

1.3. Rodzaje analiz ekonomicznych i metody ich sporządzania 16

1.4. Analiza wskaźnikowa bieżącej działalności przedsiębiorstw 23

1.4.1. Wskaźniki kapitału obrotowego i płynności finansowej 24

1.4.2. Wskaźniki sprawności działania 32

1.4.3. Wskaźniki zadłużenia i zdolności do obsługi długu 41

1.4.4. Wskaźniki rentowności (zyskowności) 50

1.4.5. Wskaźniki rynku kapitałowego 62

1.4.6. Średni ważony koszt kapitału. Ekonomiczna wartość dodana 68

2. Niedyskontowe mierniki oceny efektywności inwestycji 78

2.1. Pojęcie i struktura nakładów inwestycyjnych 78

2.2. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy 80

2.3. Finansowanie projektów inwestycyjnych 87

2.4. Wstępna ocena finansowa projektu 91

3. Próg rentowności 105

3.1. Metody podziału kosztów na stałe i zmienne 105

3.2. Graficzne i algebraiczne metody wyznaczania progu rentowności 113

3.2.1. Próg rentowności przy jednorodnej strukturze asortymentowej produkcji 113

3.2.1.1. Graficzne określanie progu rentowności 114

3.2.1.2. Algebraiczne określanie progu rentowności 115

3.2.2. Próg rentowności przy wieloasortymentowej strukturze produkcji 120

3.2.3. Analiza wrażliwości 123

4. Mierniki dyskontowe oceny efektywności projektów inwestycyjnych 130

4.1. Podział projektów inwestycyjnych 130

4.2. Przepływy generowane przez projekt 132

4.3. Stopa dyskontowa projektu 134

4.4. Tradycyjne mierniki dyskontowe 137

4.4.1. Wartość zaktualizowana netto 138

4.4.2. Współczynnik rentowności 147

4.4.3. Wewnętrzna stopa zwrotu 151

4.5. Okres zwrotu nakładów 163

4.6. Zmodyfikowane mierniki dyskontowe 166

4.6.1. Zmodyfikowana wartość zaktualizowana netto 167

4.6.2. Zmodyfikowany współczynnik rentowności 172

4.6.3. Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu 173

Bibliografia 177

Zadania do samodzielnego rozwiązania 180

Załączniki 185

Dodaj do koszyka Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.