Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu - Onepress
ISBN: 978-8-3638-0404-6
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2013-02-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,98 zł (poprzednio: 32,87 zł)
Oszczędzasz: 24% (-7,89 zł)
Każde działanie techniczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zastosowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających oczekiwania pragmatyczne oraz wymagania skuteczności i efektywności. Adresat rozwiązania bardzo często ma ambicję, aby to, co otrzyma, było niepospolite, inne niż znane mu podobne rozwiązania. I to oczekiwanie nie musi mieć racjonalnych podstaw, bywa, że jest ambicją czystą. Z kolei autor rozwiązania często ma podobną ambicję, nie chce powielać pomysłów już znanych, szuka satysfakcji zawodowej. Obie postawy są silniejsze niż racjonalność gospodarcza. Są motorem postaw twórczych.
Osoby które kupowały "Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu eBook -- spis treści
Wstęp
1. Psychologiczne podstawy kreatywności Józef Szopiński
- 1.1. Dzieje pojęcia "twórczość"
- 1.2. Definicja twórczości
- 1.3. Twórczość i odtwórczość
- 1.4. Czynniki blokujące twórczość
- 1.5. Osobowościowe determinanty kreatywności
- 1.6. Badania autora nad kreatywnością
2. Możliwości i ograniczenia w kształtowaniu postaw twórczych Ewa Stanisławiak
- 2.1. Bycie twórcą: osobowość czy postawa?
- 2.2. Osobowościowe predyktory postaw twórczych
- 2.3. Poznawcze predyktory postaw twórczych
- 2.4. Edukacja w kierunku postaw twórczych
- 2.4.1. Wyzwania i rzeczywistość
- 2.4.2. Perspektywa psychologiczna
- 2.4.3. Metodyka kształcenia ku twórczości
- 2.4.4. Zastosowania
- 2.4.5. Osoby dorosłe w szkole twórczości
- 2.5. Pięć ścieżek wspierania postaw twórczych
- 2.5.1. Ścieżka emocjonalna
- 2.5.2. Ścieżka motywacyjna
- 2.5.3. Ścieżka zdolności i Ścieżka umiejętności
- 2.5.4. Ścieżka wolności
- 2.6. Krótka refleksja na zakończenie
3. Przykład psychologicznego modelu pracy zespołowej Józef Szopiński
- 3.1. Model TZI
- 3.2. Stosowanie „Żywego uczenia”
- 3.3. Podsumowanie
4. Kreatywność i jej znaczenie w biznesie Tomasz Szopiński
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Wpływ kultury organizacyjnej na kreatywność w biznesie
- 4.3. Wpływ otoczenia pracy na postawy kreatywne
- 4.4. Trzymanie się procedur a myślenie kreatywne
- 4.5. Zmiany współczesności a potrzeba kreatywności
- 4.6. Przejawy kreatywności w zakresie modyfikacji i tworzenia nowych struktur
- 4.7. Podsumowanie
5. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności Anna Kosieradzka
- 5.1. Problemy występujące w organizacji i zarządzaniu
- 5.2. Podstawowe podejścia stosowane przy rozwiązywaniu problemów organizacji i zarządzaniu
- 5.3. Koncepcje, metody i techniki stosowane w usprawnianiu organizacji
- 5.4. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności
- 5.4.1. Historyczne korzenie metod i technik pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu
- 5.4.2. Proces twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
- 5.5. Podsumowanie
6. Proste metody pobudzania kreatywności Urszula Kąkol, Anna Krupa, Anna Kosieradzka, Justyna Smagowicz
- 6.1. Analiza morfologiczna
- 6.2. Burza mózgów i jej odmiany
- 6.3. Myślenie lateralne - metoda 6 kapeluszy
- 6.4. Mapy myśli (mindmaping)
- 6.5. Diagram konfliktu i narzędzia logicznego wnioskowania
- 6.6. Wykres Ishikawy
- 6.7. 5 × dlaczego
- 6.8. 5W1H
- 6.9. Drzewo decyzyjne
- 6.10. Diagram pokrewieństwa
- 6.11. Analiza pola sił
7. Złożone metody pobudzania kreatywności Urszula Kąkol, Justyna Smagowicz
- 7.1. Analiza wartości
- 7.2. Synektyka
- 7.3. Algorytm wynalazku - TRIZ
8. Metody pobudzania kreatywności w konsultingu i pracy menedżera Iwona Głażewska
- 8.1. Kreatywność a innowacje
- 8.2. Rola menedżera w budowaniu systemów wsparcia dla kreatywności i innowacji
- 8.3. Rola podejścia innowacyjnego w budowaniu wartości dla interesariuszy
- 8.3.1. Różne koncepcje rozwoju biznesu
- 8.3.2. Percepcja wartości przedsiębiorstwa przez poszczególne grupy interesariuszy
- 8.3.3. Wpływ zmian w podejściu do tworzenia wartości przedsiębiorstwa na rolę menedżerów
- 8.4. Narzędzia wykorzystywane do poszukiwania źródeł wartości
- 8.4.1. Mapa strategii według Kaplana i Nortona
- 8.4.2. Mapa wartości
9. Wykorzystanie metod pobudzania kreatywności w zespołowym rozwiązywaniu problemów Anna Kosieradzka
- 9.1. Znaczenie zespołowego rozwiązywania problemów we współczesnych organizacjach
- 9.2. Charakterystyka zespołów rozwiązujących problemy
- 9.3. Zespołowe rozwiązywanie problemów na gruncie filozofii kaizen
- 9.3.1. System sugestii indywidualnych
- 9.3.2. System sugestii zespołowych
- 9.4. Proces rozwiązywania problemu przez zespół
- 9.5. Dokumentowanie i prezentowanie rozwiązanych problemów
- 9.6. Szkolenie
- 9.7. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia