Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master - Onepress
ISBN: 978-83-283-8015-8
stron: 208, Format: 158x235, okładka: miękka
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 59,00 zł
Książka będzie dostępna od listopada 2021
Lepiej, szybciej, skuteczniej!
SCRUM, czyli zwinne (ang. Agile) podejÅ›cie do wytwarzania usÅ‚ug i produktów, wymyÅ›lono po to, by realizować zadania w krótszym czasie, z użyciem mniejszej iloÅ›ci zasobów i w jak najlepszym "dopasowaniu" do oczekiwaÅ„ klienta. ZespoÅ‚y pracujÄ…ce w Scrumie, starzy agile'owi wyjadacze, zwykle sobie to podejÅ›cie chwalÄ… i chÄ™tnie korzystajÄ… z niego przy prowadzeniu kolejnych projektów. Niestety dla osoby, która dopiero zaczyna pracować w podejÅ›ciu zwinnym, sprawa zwykle nie jest prosta. Wdrożenie siÄ™ do "zwinnoÅ›ci" wymaga czasu i wskazówek od doÅ›wiadczonych Scrum Masterów.
Skoro mowa o wskazówkach od bardziej doÅ›wiadczonych praktyków Scrumu - książka, którÄ… Ci proponujemy, stanowi Å›wietny wstÄ™p do tego, by zacząć dziaÅ‚ać zwinnie. Jej autor, sam znawca tematu, praktykujÄ…cy Agile & Scrum oraz dzielÄ…cy siÄ™ tÄ… wiedzÄ… z uczestnikami szkoleÅ„, zebraÅ‚ w tej publikacji wskazówki wÅ‚asne i wielu innych Scrum Masterów. PoczynajÄ…c od zupeÅ‚nych podstaw i zasad Scruma, przez problemy, z jakimi spotkasz siÄ™ w codziennej pracy nad projektami, aż po kwestie dyskusyjne, postrzegane z różnych punktów widzenia - niniejszy poradnik stanowi swego rodzaju kompendium praktycznej wiedzy na temat Scruma i Agile'a podany w przystÄ™pnej hasÅ‚owej formie. DziÄ™ki temu bÄ™dzie Ci siÄ™ Å‚atwo po nim poruszać.
Książka skÅ‚ada siÄ™ z dwóch gÅ‚ównych części. Pierwsza, napisana wspólnie przez praktyków, opiera siÄ™ na naszych doÅ›wiadczeniach. Nie boimy siÄ™ poruszać ważnych tematów, nie pomijamy ich. StworzyliÅ›my przewodnik, w którym poruszamy wiele różnych obszarów i wierzymy, że każdy otwarty czytelnik znajdzie coÅ› dla siebie. Druga część jest transkrypcjÄ… kursu Agile & Scrum.
WspóÅ‚autorzy pierwszej części książki:
Bartosz Pierzchalski - Z wyksztaÅ‚cenia pedagog resocjalizacyjny, zawodowo zwiÄ…zany z branżą badawczÄ…, w której zajmuje siÄ™ usprawnianiem procesów i doskonaleniem firmowych produktów. Swoje kompetencje rozwijaÅ‚ jako menedżer projektów, coach mocnych stron, trener programów spoÅ‚ecznych oraz instruktor sportów walki. Od 2020 r. zwiÄ…zany z podejÅ›ciem zwinnym, aktywnie propaguje wykorzystanie Scruma w przestrzeniach zawodowych i prywatnych.
Sylwia Skolimowska - Posiada wieloletnie doÅ›wiadczenie jako Kierownik Projektów IT w branży mediowej. W zwiÄ…zku ze swoimi zainteresowaniami dotyczÄ…cymi projektów i poszerzaniem wiedzy w tym zakresie zostaÅ‚a Scrum Masterem. Obecnie wykorzystuje zdobytÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie w swoim Å›rodowisku zawodowym.
Mateusz Å»eromski - Niepoprawny optymista, który obraÅ‚ sobie za cel popularyzowanie Agile’a i Scruma. ZaÅ‚ożyciel meet-upu Scrum Warsaw, autor dwóch książek oraz Akademii Scrum, w ramach której powstaÅ‚a ta książka. Wierzy w zespoÅ‚y, w to, że w pracy można naÅ‚adować baterie, odpocząć od codziennoÅ›ci, miÅ‚o spÄ™dzić czas — ale tylko wtedy, gdy mamy dobry i mocny zespóÅ‚. Niech #Scrum bÄ™dzie z Wami!
Gabriela ZaÅ‚oga - Wspiera organizacje w procesie budowania wartoÅ›ciowych produktów. DoÅ›wiadczenie ze sportu wykorzystuje podczas budowania mistrzowskich zespoÅ‚ów. Balansuje pomiÄ™dzy biznesem a zespoÅ‚ami technologicznymi. Pasjonatka odkrywania i rozwijania produktów. Nie lubi marnotrawstwa, dlatego nieustannie kwestionuje status quo. Czerpie energiÄ™ od ludzi, ceni wartoÅ›ciowe dyskusje, zwÅ‚aszcza te przy kawie. Prywatnie minimalistka. Lubi otaczać siÄ™ dobrÄ… sztukÄ… i designem. Odpoczywa, spacerujÄ…c z psem, czytajÄ…c, medytujÄ…c lub praktykujÄ…c jogÄ™.
Andrzej Piechocki - Entuzjasta zwinnoÅ›ci. Absolwent zarzÄ…dzania i marketingu na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, z doÅ›wiadczeniem w różnych branżach.
100% Scrum Master licensed by PSM II /scrum.org/
Tomasz Balicki - Strategy & Operations Manager, specjalista w zakresie zarządzania projektami międzynarodowymi (Agile, Scrum Master), planowania marketingowego, strategii klienta i kreowania marki. Jest menedżerem operacyjnym z ponad 10-letnim międzynarodowym doświadczeniem zawodowym, zorientowanym na procesy, procedury i projekty w zakresie budowania nowych ścieżek rozwoju, zarządzania marką i rozwoju biznesu. Jego mocnymi stronami są efektywne realizowanie KPI związane z wdrażaniem innowacji w realizowanych kampaniach CRM, targetowanie, sekwencjonowanie, testy A/B.
Zobacz także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)