Kompetencje psychospołeczne pełnomocnika i menedżera - Onepress
ISBN: 978-83-269-1314-3
stron: 202, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 89,00 zł
Kompetencje psychospołeczne rozumiane są jako umiejętności warunkujące sprawne zarządzanie sobą, wysoką skuteczność interpersonalną oraz sukces zawodowy. Efektywne ich wykorzystanie ma kluczowy wpływ na organizowanie współpracy zespołowej, rozwój pracownika i jego odnalezienia się w życiu organizacyjnym. W jaki sposób połączyć te dwa skrajne zagadnienia?
Odpowiedzi na to pytanie udziela niniejsza książka, która szczególną uwagę poświęca kompetencjom społecznym, będącym gwarantem skutecznego wywiązywania się z obowiązków zawodowych. Przekłada się to na skuteczne: zarządzanie zespołami, budowanie autorytetu, zidentyfikowanie własnych słabych i mocnych stron, odwagę, przewodzenie ludziom.
Aż 80 % czasu pracy menadżera, handlowca czy właściciela firmy jest przeznaczone na komunikowanie się z pracownikami, klientami i kontrahentami.
Książka zawiera wiele praktycznych porad adresowanych do pracowników, którzy – chcąc utrzymać miejsce zatrudnienia – muszą odnaleźć się w trudnym i nieustannie zmieniającym się środowisku pracy. Mogą to uczynić poprzez m.in. rozwijanie umiejętności komunikowania się, współpracy, proaktywności i sumienności. To właśnie te czynniki zapewnią ciągłość kariery zawodowej, a nie zdolność do wykonywania konkretnych czynności zawodowych.
Dowiedz się:
• Jakie są przeszkody w skutecznym komunikowaniu się?
• Jaka jest rola w zarządzaniu postawy asertywnej jako kluczowej kompetencji organizacyjnej?
• Jak dobrze przeprowadzić zebranie?
• Jak dokonać właściwej autoprezentacji?
• Jak motywować pracowników, aby zespół był efektywny i skuteczny?
Utrzymanie pracy warunkuje w 70% fachowa wiedza, a w 30% zdolności społeczne. Proporcje w przypadku jej utraty jednak się odwracają – w 70% przypadków pracownicy zwalniani są z powodu braków w zdolnościach społecznych, a w 30% - niewystarczających kwalifikacji. Zatem troska o rozwój własnych kompetencji społeczno – psychologicznych w dużej mierze warunkuje stabilność zatrudnienia.
Outsourcing jest obecnie zjawiskiem powszechnym. Jego ideę stanowi przekazanie wyselekcjonowanych procesów realizowanych w przedsiębiorstwie na rzecz zewnętrznego partnera. To rozwiązanie pozwala w skuteczny sposób ograniczyć koszty działalności, ale jednocześnie niesie ze sobą zagrożenie w postaci wizji obniżenia jakości wydzielonych czynności.
W uniknięciu tego negatywnego zjawiska pozwala niniejsza książka, w której w kompleksowy sposób zostały omówione różne rodzaje outsourcingu i poszczególne etapy ich przeprowadzenia. Największy nacisk położono w niej na działaniach z zakresu samego wydzielania procesów od przekazania do realizacji na zewnątrz organizacji oraz procesu monitorowania ich wykonywania.
O rosnącym znaczeniu outsourcingu świadczy fakt, iż autorzy Normy ISO 9001:2008 zawarli w niej stosowne zmiany odnoszące się do procesu zleconego na zewnątrz.
Niniejsza publikacja pozwoli Czytelnikowi na podjęcie decyzji, jaki rodzaj outsourcingu jest optymalny dla jego przedsiębiorstwa.
Zawarte w książce porady dotyczą m.in. kwestii:
• Jakie są rodzaje outsourcingu?
• W jaki sposób monitorować jakość outsourcingowanego procesu?
• Jakie są faktyczne koszty wdrożenia tej procedury?
• W jaki sposób dokonywać identyfikacji potrzeb w procesie outsourcingu?
• Jak wygląda nadzór nas jakością procesu zarządzania zasobami ludzkimi, realizowanego przez firmę zewnętrzną?
Publikacja zawiera szereg napisanych zrozumiałym językiem artykułów z dziedziny zarządzania jakością w outsourcingu. Przez ich lekturę Czytelnik ma możliwość poznania specyfiki różnorodnych rodzajów outsourcingu i monitorowania jakości w wydzielonych procesach, m.in.: sprzedaży zleconej pośrednikom, występującej na zewnątrz procesu obsługi klienta, logistyce, magazynowaniu czy działaniach marketingowych. Zostały one wyjaśnione na podstawie zamieszczonych w książce przykładów, przeprowadzających przez kolejne etapy tej procedury.
Osoby które kupowały "Kompetencje psychospołeczne pełnomocnika i menedżera", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)