Kompetencje menedżera - Onepress
ISBN: 978-83-283-4272-9
stron: 384, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2018-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 38,35 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-20,65 zł)
Menedżerze: właścicielu firmy, dyrektorze, kierowniku, specjalisto HR!
Książka, którÄ… trzymasz w rÄ™ku, to Twoja lektura obowiÄ…zkowa. Nie tylko na dziÅ› - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nowÄ… wiedzÄ™ w zakresie rekrutacji, szkoleÅ„ i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miÄ™kkich oraz zarzÄ…dczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykÄ™ funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. OczywiÅ›cie na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również MirosÅ‚aw Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdÄ™ caÅ‚e zawodowe życie poÅ›wiÄ™ciÅ‚ jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczÄ…ce kompetencji, jakimi musi dysponować wspóÅ‚czesny zarzÄ…dzajÄ…cy, wzbogacone zostaÅ‚y ponad setkÄ… przykÅ‚adów z rynku oraz drugÄ… setkÄ… ćwiczeÅ„. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą siÄ™ za Å‚atwe. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie zawodowego rozwoju obecnie jesteÅ›. Ćwicz poszczególne kompetencje regularnie. Zacznij od tych, które sÄ… Ci niezbÄ™dne do pracy już teraz, ale nie zapominaj o tych, które pomogÄ… budować TwojÄ… przyszÅ‚ość. Pracuj nad wszystkimi albo wybierz te, które uznasz za najbardziej dla siebie przydatne. I pamiÄ™taj - ta książka jest mocna jak esencja. Możesz jÄ… pochÅ‚onąć lub rozcieÅ„czać innymi lekturami.
Osoby które kupowały "Kompetencje menedżera", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- My 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Kompetencje menedżera -- spis treści
Rozdział 1. Kompetencje HR (11)
- ABC kompetencji (11)
- Podział i właściwości kompetencji (13)
- Kompetencje i work-life balance (17)
- Tworzenie modelu (księgi kompetencji) (19)
- Model kompetencji (21)
- ZarzÄ…dzanie procesem szkoleniowym (25)
- Określanie celu szkolenia (28)
- OkreÅ›lanie grupy odbiorców (28)
- Ewaluacja szkolenia (33)
- Przykład praktycznego wykorzystania metody Donalda L. Kirkpatricka (35)
- Rekrutacja i selekcja pracowników (37)
- ZarzÄ…dzanie ocenÄ… pracowniczÄ… (50)
- ZarzÄ…dzanie talentami (59)
Rozdział 2. Kompetencje osobiste (63)
- Inteligencja emocjonalna (63)
- Kompetencje wchodzÄ…ce w zakres inteligencji emocjonalnej (66)
- Inteligencja niezbędna w codziennym życiu i w pracy (70)
- Komunikacja menedżera (75)
- Reguła wzmacniaczy i osłabiaczy komunikacyjnych (76)
- Bomby i wkręty komunikacyjne (79)
- ReguÅ‚a jasnych i prostych komunikatów (81)
- Reguła wzmocnienia i osłabienia emocji a zachęta do zmiany bądź wykonania zadania (82)
- Reguła niespełnienia (84)
- Reguła zaprzeczeń (84)
- Reguła presupozycji (85)
- Reguła "Nie oceniaj człowieka, tylko jego zachowania" (87)
- ReguÅ‚a faktów i dowodów (88)
- Reguła imadła komunikacyjnego, czyli pytania zamknięte sugerujące (89)
- ReguÅ‚a jasnych komunikatów - zero ukrytych intencji (91)
- Reguła asertywności na "nie" (91)
- Reguła asertywności na "tak" (92)
- Asertywna odmowa (94)
- Asertywna pochwała i krytyka (96)
- WystÄ…pienia publiczne (101)
- Efektywność osobista (114)
- Jak być efektywnym? (117)
- Radzenie sobie z manipulacjÄ… (119)
- ZarzÄ…dzanie sobÄ… w stresie (129)
- ZarzÄ…dzanie sobÄ… w czasie (135)
- Kreatywność i innowacja (147)
Rozdział 3. Kompetencje zarządcze (155)
- Komunikacja wewnętrzna w firmie (155)
- Zarządzanie zespołem (159)
- Co to oznacza, że ktoś jest z pokolenia X, Y lub Z? (169)
- Motywacja (płacowa i pozapłacowa) (175)
- Etykieta biznesu (184)
- Zasada 1 - pierwszeństwo (186)
- Zasada 2 - punktualność (187)
- Zasada 3 - przywitanie i pożegnanie (187)
- Zasada 4 - stosowny ubiór (188)
- Zasada 5 - mowa ciała (189)
- Zasada 6 - cel spotkania (190)
- Zasada 7 - wizytówka (nie ulotka) (190)
- ZarzÄ…dzanie wizerunkiem firmy (192)
- Przywództwo i autorytet (197)
- Delegowanie zadań i uprawnień (205)
- ZarzÄ…dzanie konfliktem (211)
- ZarzÄ…dzanie strategiczne (218)
- ZarzÄ…dzanie zmianÄ… (225)
- Akceptowanie zmiany (227)
- Coaching i mentoring w zarządzaniu zespołem (231)
- ZarzÄ…dzanie przez cele (239)
Rozdział 4. Prawo pracy (253)
- NawiÄ…zanie stosunku pracy (umowa o pracÄ™) (253)
- Umowa na okres próbny (258)
- Umowa na czas określony (260)
- Umowa na czas nieokreślony (262)
- Umowa na zastępstwo (265)
- Zmiana warunków umowy o pracÄ™ - porozumienie zmieniajÄ…ce (aneks) i wypowiedzenie zmieniajÄ…ce (266)
- Prawa i obowiÄ…zki stron stosunku pracy (268)
- ObowiÄ…zki pracodawcy wobec pracownika (269)
- ObowiÄ…zki pracownika (271)
- Sankcje za niewÅ‚aÅ›ciwe wykonywanie obowiÄ…zków pracowniczych (273)
- Dokumentacja zwiÄ…zana z udzielaniem kar (276)
- Notatka służbowa (277)
- PrzeciwdziaÅ‚anie dyskryminacji, molestowaniu, nierównemu traktowaniu i mobbingowi (278)
- Przeciwdziałanie dyskryminacji (278)
- Przeciwdziałanie molestowaniu (284)
- PrzeciwdziaÅ‚anie nierównemu traktowaniu (286)
- Przeciwdziałanie mobbingowi (287)
- Czas pracy (298)
- Okresy zaliczane i niezaliczane do czasu pracy (300)
- Szkolenia zaliczane i niezaliczane do czasu pracy (303)
- Dyżur (304)
- Podróż sÅ‚użbowa (306)
- Systemy czasu pracy (307)
- Planowanie, rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy - gÅ‚ówne pojÄ™cia (316)
- Ewidencja czasu pracy (328)
- Zwolnienia okolicznościowe i nieobecności pracownika (332)
- Urlopy wypoczynkowe (wymiar, udzielanie, odmowa i odwołanie z urlopu) (335)
- Uprawnienia zwiÄ…zane z rodzicielstwem (340)
- Prawa rodziców (345)
- Ochrona danych osobowych i kadrowych (350)
- Co to sÄ… dane osobowe? (350)
- Ochrona i przetwarzanie danych kadrowych (353)
- Ochrona wizerunku pracownika (354)
- Dane wrażliwe (356)
- Zasady kontroli przetwarzania danych osobowych (357)
- Powierzenie danych osobowych (360)
- Dokumentacja kadrowa: osobowa i płacowa (363)
- RozwiÄ…zywanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia) (365)
- Wydanie świadectwa pracy (372)
Akty prawne (377)
Orzeczenia sÄ…dów (379)
Bibliografia (381)
- Strony internetowe (384)