Jak przeprowadzić transformację firmy - Onepress
Tytuł oryginału: Leading Change
Tłumaczenie: Małgorzata Głogowska
ISBN: 83-246-0552-5
stron: 224, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-02-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 57,00 zł
Oto typowy scenariusz wprowadzania zmian w organizacji. Najpierw zarząd przyjmuje nową strategię. Mówi się o "wizji przyszłości" i "celach strategicznych", ale wszystko kończy się na spotkaniach, rozmowach i notatkach służbowych. Pracownicy twierdzą, że akceptują propozycje zmian, ale gdy trzeba zacząć działać, podają tysiące powodów, dla których "to się nie uda".
Formalnie powołane zespoły mające wdrażać zmiany działają powoli i wdają się w spory polityczne. Każda proponowana decyzja przepada w niekończących się debatach i konfliktach. Jeśli dochodzi do jakichś rzeczywistych zmian, firma zawdzięcza je nieformalnej grupie aktywistów, ignorowanej przez kluczowych decydentów. W efekcie reformowanie organizacji staje się drogą przez mękę, co zniechęca nawet najbardziej wytrwałych zawodników.
John P. Kotter omawia w tej książce inny, lepszy proces reorganizacji firmy. Udowadnia, że można sprawnie i względnie bezkonfliktowo ograniczać zatrudnienie, integrować firmy po fuzji i wdrażać programy jakości. Proponowany przez autora proces reorganizacji jest owocem jego wieloletnich doświadczeń związanych z transformacją firm.
Oto kolejne etapy tego procesu:
- tworzenie koalicji sterującej procesem zmian -- przygotowanie gruntu pod dobry start;
- likwidowanie oporu przed zmianami -- sztuczne bariery psychologiczne i nieuzasadnione obawy;
- cele operacyjne i zasady premiowania -- jak sprawić, by ludziom opłacało się akceptowanie zmian;
- pokonywanie konfliktów -- konstruktywni idealiści kontra warstwy pilnujące swoich interesów;
- motywowanie do zmian i kreowanie pierwszych szybkich sukcesów na nowej drodze;
- uświadamianie rezultatów wprowadzanych zmian -- korzyści dla wszystkich;
- utrwalanie wprowadzonych zmian w kulturze firmy.
Osoby które kupowały "Jak przeprowadzić transformację firmy", wybierały także:
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)