reklama - zainteresowany?

Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego - Onepress

Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego
ebook
Autor: Andrzej Kacprzyk
ISBN: 978-83-796-9766-3
stron: 147, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-06
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 22,00 zł

Dodaj do koszyka Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego

Tagi: Zarządzanie

Przyczyną zainteresowania wzrostem gospodarczym jest fakt, że jest on kluczowym czynnikiem mającym zasadniczy wpływ na poziom i jakość życia ludności. W książce opisano problem instytucjonalnych uwarunkowań wzrostu gospodarczego. Zbadano też związek otoczenia instytucjonalnego ze wzrostem gospodarczym. W części teoretycznej poprzez swobodne wykorzystanie modeli teoretycznych, przedstawiono i dokonano krytycznej analizy tradycyjnych czynników wzrostu gospodarczego oraz pokazano ewolucję teorii wzrostu, która pociągnęła za sobą zmianę roli poszczególnych czynników wzrostu. Opisano, jak zainteresowanie badaczy przesunęło się od tego, co Robert Lucas nazwał mechaniką wzrostu, do jego pierwotnych, fundamentalnych przyczyn. Wykorzystując zaproponowany przez Darona Acemoglu podział czynników fundamentalnych na cztery grupy, związane z hipotezami: szczęścia, geografii, kultury i instytucji, pokazane zostały obszary wspólne i rozbieżności wynikające z tych hipotez. W publikacji zwrócono szczególną uwagę na hipotezę instytucjonalną i komplementarność charakteru teorii instytucjonalnej i teorii neoklasycznej, który umożliwił powiązanie teorii wzrostu gospodarczego z zagadnieniem instytucji i włączenie czynników instytucjonalnych w zakres analizy wzrostu.
W części empirycznej ekonometrycznie zbadano związek jakości otoczenia instytucjonalnego ze wzrostem gospodarczym dla kilkudziesięciu gospodarek świata w latach 1980–2005 z zastosowaniem panelowych modeli regresji wzrostu.

Dodaj do koszyka Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego

 

Osoby które kupowały "Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego

Spis treści

Dodaj do koszyka Instytucjonalne determinanty wzrostu gospodarczego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.