Innowacje kreujące nowe wartości w transporcie samochodowym - Onepress
ISBN: 978-83-8142-882-8
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2020-05-29
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,95 zł
W publikacji poruszono najbardziej aktualne kwestie dotyczące rozwoju branży transportowej. Przedstawiono w niej obszary związane z zarządzaniem oraz nowościami technologicznymi. Książka jest adresowana do osób zainteresowanych funkcjonowaniem i rolą transportu drogowego we współczesnej gospodarce, a w szczególności do studentów takich kierunków, jak logistyka i transport oraz pracowników sektora usług TSL (transport – spedycja – logistyka).
Osoby które kupowały "Innowacje kreujące nowe wartości w transporcie samochodowym", wybierały także:
- Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Etyka pracy. Przekonania wartościujące pracę a zaangażowanie pracowników 38,33 zł, (6,90 zł -82%)
- Kompendium zarządzania szkoleniami 14,50 zł, (2,90 zł -80%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Innowacje kreujące nowe wartości w transporcie samochodowym eBook -- spis treści
Wstęp 7
- Uwarunkowania kształtujące nowe wartości wnoszone przez transport 11
- Rozwój powiązań kooperacyjnych na rozszerzających się rynkach zbytu 11
- Globalizacja 12
- Dysproporcje społeczne 12
- Wschodzące rynki, sektory i branże 13
- Światowy terroryzm 14
- Postęp technologiczny 15
- Międzynarodowe standardy funkcjonowania firm 16
- Globalne korporacje biznesowe 23
- Organizacje międzynarodowe 24
- Zmiany społeczne 26
- Wzrost znaczenia interesariuszy 28
- Indywidualizacja klientów 28
- Zmiany w organizacjach 29
- Ujęcie wartości w metodologii zarządzania i praktycznej działalności przedsiębiorstw 30
- Tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu logistycznym 45
- Wartości w łańcuchu logistycznym generowane przez technologie informatyczne 55
- Strategie zarządzania łańcuchem dostaw w tworzeniu nowej wartości 64
- Rozwój powiązań kooperacyjnych na rozszerzających się rynkach zbytu 11
- Postęp technologiczny, wnoszący nowe wartości w transporcie 71
- Rodzaje oraz funkcje transportu 71
- Technologie różnicujące działy transportu samochodowego 75
- Technologie łączące transport samochodowy z innymi rodzajami transportu 90
- Nowe wartości wnoszone przez transport 104
- Zmieniające się warunki życia społeczeństwa 104
- Poprawa efektywności procesów biznesowych 106
- Nowoczesne procesy technologiczne 109
- Stymulacja rozwoju stosunków rynkowych między przedsiębiorstwami 112
- Technologie unowocześniające funkcjonowanie transportu 115
- Konsekwencje wzrostu popytu na transport towarów 115
- Alternatywne źródła napędu pojazdów ciężarowych 116
- Pojazdy elektryczne 116
- Pojazdy hybrydowe 127
- Ciężarówki z napędem elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe 132
- Ekologiczne ciężarówki na gaz ziemny i biogaz 137
- Nowoczesne konstrukcje pojazdów 140
- Autonomiczne pojazdy 144
- Systemy, urządzenia i rozwiązania wspierające transport autonomiczny 146
- Rozwiązania konstrukcyjne ciężarówek autonomicznych 150
- Wady i zalety pojazdów przyszłości 152
- Praktyczne testowanie pojazdów autonomicznych na drodze 154
- Wizja transportu autonomicznego 155
- Rynek pracy kierowców 157
- Truck platooning 160
- Big Data jako platforma ułatwiająca zarządzanie pojazdami 162
- Instytucje warunkujące powstawanie dodatkowych wartości w transporcie samochodowym 165
- Elektroniczne giełdy transportowe 165
- Klastry transportowe 179
- Porozumienia firm i instytucji wspierających funkcjonowanie transportu drogowego 191
- Międzynarodowe organizacje transportowe 191
- Krajowe instytucje transportowe 195
- Organizacje wspierające sektor transportowy 200
- Zasoby ludzkie w tworzeniu nowych wartości w firmie transportowej 205
- Niedobór kierowców jako inspiracja do tworzenia nowych wartości 205
- Społeczny status i kształtowanie wizerunku zawodowego kierowcy 210
- Wpływ motywacji i zaangażowania na tworzenie nowej wartości 216
- Zwiększenie bezpieczeństwa jako wartość dla pracowników i kooperantów 218
- Struktury organizacyjne firm, kształtujące warunki pracy 223
- Strategie tworzenia wartości przez transport w łańcuchu logistycznym 227
- Kształtowanie strategii w działaniach firm na rynku 227
- Strategia bliskości klienta 232
- Strategia kompleksowości obsługi 235
- Strategia korzyści partnera biznesowego 236
- Strategie wyższych standardów w obsłudze klientów 238
- Strategia penetracji rynku 238
- Strategia modyfikacji produktu 240
- Strategia innowacji 243
- Strategia usług dodanych 248
Zakończenie 251
Bibliografia 255
Spis rysunków, schematów, tabel i wykresów 271